brak internet op imedia 9044

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 08:36
Gister heb ik op buurmans pc windows xp (ditmaal in het nederlands) geinstalleerd. Voor ook maar iets anders te hebben gedaan het ik service pack 2 erop gezet, daarna nog 2 updates, norton 2005 en de 61.77 videodrivers.

De pc is een imedia 9044 waarvoor ik op de site van packardbell de ontbrekende drivers kon downloaden. Vreemd genoeg werd na een verse install van de nederlandse versie geen geluidskaart herkend terwijl dit bij de engelse versie wel zo was. Hoe dan ook, dat is opgelost.

Het probleem was en is dat na een tijd internetten de internet snelheid belachelijk langzaam werd. Dit had op den duur zelfs invloed op de snelheid van de pc zelf leek het. Dit gebeurde via een speedtouch 330 modem. Echter, via mijn LAN aangesloten op buurmans onboard netwerkkaart gaat een specifieke download maar bv. 5KBps terwijl diezelfde download op mijn pc op hetzelfde LAN 200 KBps gaat. Doe ik een download test op speedtest dan krijg ik gewoon 240 KBps.

Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Systeembeheer geeft geen fouten aan. Behalve de onboard netwerkkaart zit er ook een PCI modem in het systeem die echter niet gebruikt word.

iMedia 9044 Pentium 4 2GHz
256 MB
Sis 650
Geforce MX400
WinXP NL Sp2