Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 00:48
ten 1e, sorry als dit in een ander topic al is vermeld of als je dit behoort te weten, ik zocht naar relevante topics maar kon niks erover vinden en ben echt een leek als het op pda's aan komt.

ok, mn probleem nu dan

ik heb een mio 168 gehaald en een sd card erin gezet, tomtom3 erop geinstalleerd, niks mis mee.
gister wilde ik mp3's erop zetten, ik had er niet aangedacht het via usb (active sync of wat dan ook)te proberen, ik zette dus mn pda uit, haalde de sd card eruit, via mn cardreader mp3's erop gezet en weer netjes in mn pda geplaatst.

echter, hij zag mn tomtom3 software niet meer.
ook in find vond hij niks terug.

ik heb de card eruit moeten halen, via mn reader alles eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd.....

is dit normaal, of had ik tomtom op een andere manier weer kunnen activeren?

Verwijderd

Nee, dit is niet normaal. Dit gebeurd alleen als je de batterij eruit haalt en de backup batterij het niet doet of als je het apparaat anderhalve week met een lege batterij laat liggen.

• dimocash
maar het gekke ervan is, is dat mn pc (via cardreader) wel de geinstalleerde files op de sd card ziet.

ik zal het straks wel nog een keer eruit halen en kijken hoe of wat.
anders ga ik maandag er mooi mee terug naar de winkel.

ik moet er trouwens ook bij zeggen dat ik het apparaat had uitgeschakeld middels de switchknop achter op het toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door dimocash op 31-10-2004 09:05 ]

Verwijderd

De data op je SD kaart staat er ook nog gewoon op. Alleen het geheugen van je PDA is gewist. Aangezien het programma TOMTOM wordt geinstalleerd op je PDA en de kaarten op je SD (flash) geheugen heb je deze data nog wel. Gewoon even testen of dit vaker voorkomt (installeer iets op je PDA en haal de kaart er even uit, als hierna alles er nog op staat, doe het zelfde dan eens met de batterij).

• dimocash
ik heb gelijk WEER getest maar dit keer ZONDER de switchknop achterin op off te zetten.

en dit keer is er niks verdwenen.
ik denk dus dat het echt te maken heeft met de switchknop aan de achterkant die je niet uit mag zetten.want ik moest gelijk ALLES weer opnieuw doen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dimocash schreef op 31 oktober 2004 @ 09:13:
ik heb gelijk WEER getest maar dit keer ZONDER de switchknop achterin op off te zetten.

en dit keer is er niks verdwenen.
ik denk dus dat het echt te maken heeft met de switchknop aan de achterkant die je niet uit mag zetten.want ik moest gelijk ALLES weer opnieuw doen.
Sommige PDA's hun geheugen wordt gewist als je een harde reset doet. Ik vermoed dat je dat hebt gedaan met die knop op de achterkant.

Ook als je hem een lange tijd met een lege batterij laat liggen kan het geheugen gewist worden. Dit is zo omdat het geheugen van een PDA continu een beetje stroom nodig heeft om z'n gegevens vast te houden.

Bij een SD kaartje is dit niet zo, daarom staan de gegevens ook nog op je SD kaartje.

• dimocash
ik denk ook dat het dat was, wat ik deed.

in ieder geval thx voor jullie info (Y)

kheb trouwens ook nog een vraag, kweet niet als ik dat hier mag stellen,maar kan ik de data die op deze kaart zit kopieren op een grotere sd card en werkt die kaart dan ook in mn pda zodat ik het niet opnieuw hoef te installeren?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dimocash schreef op 31 oktober 2004 @ 09:20:
ik denk ook dat het dat was, wat ik deed.

in ieder geval thx voor jullie info (Y)

kheb trouwens ook nog een vraag, kweet niet als ik dat hier mag stellen,maar kan ik de data die op deze kaart zit kopieren op een grotere sd card en werkt die kaart dan ook in mn pda zodat ik het niet opnieuw hoef te installeren?
Voor zover ik weet wel. Probeer het gewoon eens, als het niet werkt zet je je oude kaartje terug :)

• dimocash
ah ok, thx

nu kan dit topic welop slot lijkt me.
Pagina: 1