Toon posts:

Ik zoek een TFT LCD monitor, voor games. Waar naar kijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
16ms of lager
19" of 23"
contrast ratio 600:1 of beter
geen extras aan de monitor (geen speakers, usb hubs ect)

Daar zoek ik naar, ik heb nu een FLATRONL1710S, prima dingetje, bijna geen last van ghosting. maar ik zoek voor iets dat scherpere kleuren kan weergeven en dat groter is :) (qua scherm")

Dat is het ong. wel :)

Verwijderd

ik raad een Iiyame Prolite E430 aan (deze heb ik zelf doet het heel goed in games) of een E431 (dit is de opvolger van mijn scherm).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 06:58:
16ms of lager
19" of 23"

Daar zoek ik naar, ik heb nu een FLATRONL1710S, prima dingetje, bijna geen last van ghosting. maar ik zoek voor iets dat scherpere kleuren kan weergeven en dat groter is :) (qua scherm")

verkoop je dat scherm wat je nu hebt dan?

Verwijderd

Topicstarter
nee, dit scherm dat ik nu gebruikt gaat mn zusje gebruiken

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mocht je per se een TFT willen, kijk dan vooral naar de reactietijd. Hoe lager, hoe beter je ermee kan gamen, zodat je het effect van ghosting zoveel mogelijk teniet doet...

Je kan dan dus het beste naar een TFT zoeken, die een reactietijd heeft van 8ms... (geloof dat dat tegenwoordig het snelst is...)

Maar als ik jou was, zou ik gewoon een CRT kopen. (eventueel een flatron)
Waarom? Nou heel simpel:
  • Een TFT presteerd het best op 1 resolutie. Hoe groter de TFT, hoe hoger die resolutie is. En stel je dan eens voor, dat als je bijv. HL2 of Doom 3 gaat spelen, en je hardware trekt gewoon die resolutie niet? ;)
  • Een CRT heft van het bovenstaande geen last. Kan dus op elke resolutie (en vernieuwingsfrequentie) en goede weergave neerzetten
  • Bij een CRT heb je nooit last van ghosting, dus wat je net zei, van dat je bijna geen ghosting hebt, klopt niet, maar maakt niet uit... ;)
  • Een CRT is vaak goedkoper dan een TFT.
  • Je hebt geen last, van die vervelende inkijk hoek. Is als je gamed (in je eentje) niet zo erg, maar als je bijv. FIFA gaat spelen, met z'n 2en op 1 PC, dan lijkt me dat wel vervelend...
Al met al zijn er dus genoeg dingen, waarom ik nog voor een CRT zou kiezen boven een TFT, zeker als het om gaming gaat... :)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2004 09:30 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 09:25
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 06:58:
16ms of lager
19" of 23"

ik ben ook op zoek naar een 19" Tft voor games en alles.

Ik heb nu deze 2 op het oog (eigenlijk ook de sony maar dies is meer als 100 euro duurder)

Viewsonic Vx912
Schermformaat: 19 inch

Max. resolutie: 1280 x 1024

Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D

Responstijd: 12 ms

Contrast: 500:1

Helderheid: 250 cd/m2

Speakers: nee

Pixel policy: ISO13406-2 (PDF), Pc Vergelijk Pixelgarantie

Kleur: black

Garantie: 3 jaar carry-in
en de Benq FP937s
LCD Grootte 19 inch
Resolutie (max.) 1280x1024
Pixel pitch 0,294 mm
Kleuren 16,2 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 82
Verticale frequentie (Max)Hz 77
Video bandbreedte (MHz) 25~135
Gezichtshoek (links/rechts, omhoog/omlaag) 140/140
Beeldschermgebied 376,3 x 301,1 mm
Contrast 500:1 max = n.a.
Helderheid typ = 250 cd/m² max = n.a.
Reactietijd (tr/tf) 12 ms
Kleurentemperatuur Reddish/sRGB/Bluish + gebruiksmodus
MTBF (uur, excl. lamp) 40.000
Levensduur lamp 30.000
Input connector D-sub/ DVI
Stroomverbruik 40W (max)
Stroomvoorziening Ingebouwd (90-264 AC)
Stroombesparing <=1W 110V <=2W 220V
Nettogewicht 7,4 kg
Bruto Gewicht 8,8 kg
Afmetingen (HxBxD) 570x495x227 mm
Afmetingen (hxbxd) 4,6.3X41,.2x180mm
Luidspreker Nee
USB Nee
VESA-wandmontage Ja, 100 x 100 mm
Kantelbaar Nee
Draaibaar Nee
Bediening via On-Screen Display (OSD) Ja
i-Key Ja
Signaal cable D-sub
Kensington Slot Ja
Heeft er iemand als ervaringen met deze schermen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Maeslant op 01-11-2004 10:02 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Er zijn volgens mij nog maar vrij weinig 19"tft's, laat staan 23" tft's, die redelijk goed zijn voor gaming. Als je persé een tft scherm wilt en je wilt gamen zou ik je toch een 17" tft aanbevelen. Als een 17" scherm je te klein is zou ik, zoals GJ-tje al eerder opmerkte toch gaan voor een CRT met uiteraard een grotere scherm dan 19".

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
ik sta voor dezelfde keus en heb na zeer lang beraad geisteren de sony HS74P besteld.
Ben heel erg benieuwd.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Misschien wel handig om te vertellen waar jij over hebt getwijfeld en waarom je uiteindelijk toch voor die monitor hebt gekozen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Ik zoek dus wel een 17" tft, vooral voor gamen. Ik twijfel over de volgende monitoren:

- Benq BenQ FP783 12ms (webcam, speakers) (Model is erg mooi :9~ ) (vanaf € 378)

- Iiyama E435S (Net nieuw, vind ik persoonlijk minder mooi dan de Benq maar ik moet een zwart zilveren hebben i.c.m. de rest van mijn computer) (adviesprijs € 399)

- Viewsonic VP171B (16ms) € 420

Iemand ervaring met een van deze monitoren?

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 20:18
SneakyD3ad - samsung 710T :D ?

Verwijderd

Of de strakkere(vind ik) en net zo snelle Samsung 172x. Ik ga rond het einde van dit jaar ook nieuwe TFT monitor halen en ik weet ook nog niet zeker welke. Ik denk dat die benq(17") met 12ms wel goed genoeg is voor mij :) .

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Woutev schreef op 01 november 2004 @ 11:31:
SneakyD3ad - samsung 710T :D ?
Waarom samsung?

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
Just_I schreef op 01 november 2004 @ 11:00:
Misschien wel handig om te vertellen waar jij over hebt getwijfeld en waarom je uiteindelijk toch voor die monitor hebt gekozen.
hehe ok ik zal `t proberen uit te leggen.
Eigenlijk is dat tweeledig. Wat vooral de doorslag heeft gegeven zijn user reviews all over the web. Een link die ik hier op GOT heb gevonden is deze:
http://www.hardforum.com/...php?t=789600&page=1&pp=20
Al met al heb ik zelden iemand slecht over deze monitor horen praten in tegendeel.
Daar komt bij dat ik wel een sont fanboy ben. Heb al veel appratuur van sony maar had niet gedacht dat ze een rol speelden op de monitor-markt.
Kortom: met een bliksemsnelle reaktietijd en de X-brite technologie en mijn rotsvaste vertrouwen in sony hebben me overgehaald, en nu wacht ik met spanning op de levering.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Verwijderd

Laryx schreef op 01 november 2004 @ 12:37:
[...]

hehe ok ik zal `t proberen uit te leggen.
Eigenlijk is dat tweeledig. Wat vooral de doorslag heeft gegeven zijn user reviews all over the web. Een link die ik hier op GOT heb gevonden is deze:
http://www.hardforum.com/...php?t=789600&page=1&pp=20
Al met al heb ik zelden iemand slecht over deze monitor horen praten in tegendeel.
Daar komt bij dat ik wel een sont fanboy ben. Heb al veel appratuur van sony maar had niet gedacht dat ze een rol speelden op de monitor-markt.
Kortom: met een bliksemsnelle reaktietijd en de X-brite technologie en mijn rotsvaste vertrouwen in sony hebben me overgehaald, en nu wacht ik met spanning op de levering.
Ben me er op het moment ook aan in het verdiepen maar vraag me af hoe het met de weerspiegeling van dat scherm zit.. de 17" had veel weerspiegeling namelijk(bron tomshardware)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
GJ-tje schreef op 31 oktober 2004 @ 09:29:
Mocht je per se een TFT willen, kijk dan vooral naar de reactietijd. Hoe lager, hoe beter je ermee kan gamen, zodat je het effect van ghosting zoveel mogelijk teniet doet...
In theorie klopt dat, in de praktijk hoeft de reactiesnelheid niet alles te zeggen. De regels m.b.t. de bepaling van exacte reactiesnelheid liggen niet vast. Niet elke 25ms hoeft bijvoorbeeld slechter te presteren dan de 16ms van een ander merk. Uiteindelijk geven reviews en (waar mogelijk) je eigen mening de beste eindconclusies.
Een TFT presteerd het best op 1 resolutie. Hoe groter de TFT, hoe hoger die resolutie is. En stel je dan eens voor, dat als je bijv. HL2 of Doom 3 gaat spelen, en je hardware trekt gewoon die resolutie niet? ;)
Niet helemaal waar, want de meeste 19" LCD's draaien ook op 1280 native-resolutie. Je schiet er dan t.o.v. een 17" alleen qua oppervlakte iets mee op.

Verwijderd

Je reso van die schermen zijn een beetje laag.
Ik heb zelf de Prolite E431S van ilyama echt een fijn scherm ook met game.
Maar heb afgelopen weekend achter een ProLite E511S mogen zitten damm, wat een geil scherm is dat. Groot :D. En spelen liepen er kei relax op. Heerlijk. Ook mooie reso van 1600 x 1200 :P

• Slash47
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb een Samsung 710T en ben er erg tevreden mee. 12ms merk ik niet, dus dat is ok, en er komen erg mooie plaatjes af.

Wel even oppassen met dode pixels, die heeft dit scherm nogal eens.

m'n specs

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Slash47 schreef op 01 november 2004 @ 21:36:
Wel even oppassen met dode pixels, die heeft dit scherm nogal eens.
Maar voor mijn gevoel wordt het wel minder. Of mensen beginnen er gewoon niet meer over ;)

Het weerhoudt mij er iig niet van om er binnenkort eentje te kopen. Ik gok zonder pixelgarantie, want je betaald dan bakken meer geld. Helemaal omdat je het niet bij de goedkoopste shop kunt kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door eborn op 01-11-2004 22:20 ]

Verwijderd

GJ-tje schreef op 31 oktober 2004 @ 09:29:

Je kan dan dus het beste naar een TFT zoeken, die een reactietijd heeft van 8ms... (geloof dat dat tegenwoordig het snelst is...)

Maar als ik jou was, zou ik gewoon een CRT kopen. (eventueel een flatron)
Waarom? Nou heel simpel:
  • Een TFT presteerd het best op 1 resolutie. Hoe groter de TFT, hoe hoger die resolutie is. En stel je dan eens voor, dat als je bijv. HL2 of Doom 3 gaat spelen, en je hardware trekt gewoon die resolutie niet? ;)
  • Een CRT heft van het bovenstaande geen last. Kan dus op elke resolutie (en vernieuwingsfrequentie) en goede weergave neerzetten
  • Bij een CRT heb je nooit last van ghosting, dus wat je net zei, van dat je bijna geen ghosting hebt, klopt niet, maar maakt niet uit... ;)
  • Een CRT is vaak goedkoper dan een TFT.
  • Je hebt geen last, van die vervelende inkijk hoek. Is als je gamed (in je eentje) niet zo erg, maar als je bijv. FIFA gaat spelen, met z'n 2en op 1 PC, dan lijkt me dat wel vervelend...
Al met al zijn er dus genoeg dingen, waarom ik nog voor een CRT zou kiezen boven een TFT, zeker als het om gaming gaat... :)
Ik wil hier niet de TFT gaan ophemelen hoor, maar neemt een CRT niet belachelijk veel ruimte in beslag met die dikke "reet" van dat ding? :P

Daarom ga ik sparen voor zo'n X-black (of was het nou X-brite?) scherm van Sony; grotere inkijkshoek dan TFT en helderder dan een CRT :9

En even dun als een TFT natuurlijk :)

btw moet je voor gamen niet kijken naar een scherm met 12ms of lager? Bij 16ms wil je nl. ook nog wel eens flink wat ghosting zien volgensmij en bij <12 niet meer..
Pagina: 1