[Javascript] Chatbox

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 21:14

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heyyy

Ik wil kunnen chatten in een chatbox die ook via mIRC bereikbaar is maar hiervoor geen mIRC of java te hoeven installeren. Op deze computers word namelijk alleen port 80 geforward en dus kun je via mIRC niet inloggen op deze chatbox server en java is ook niet te installeren. (Admin rechten nodig).

Bestaat er dus een manier om toch via een HTML/PHP/Javascript code of whatever te kunnen chatten in die server? Ik heb al wat geprobeerd om gewoon in HTML tags irc://server/channel te laten laden maar dat lukt dus niet. Hebben jullie enige ideeen?

B.v.d

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ehm... er is een PERL-script dat heet geloof ik CGI::Irc, daarmee kan je dus wel IRC-en

We are shaping the future

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Snelle reactie :)

Je bedoeld zoiets? http://cgiirc.sourceforge.net/ Kan ik daarmee dan wel inloggen op servers of krijg ik dan net zoals bij mIRC een "Connection Failed" error? Kan het nu niet proberen. School is gesloten ;)

• Alex)
Het enige dat je nodig hebt is een webserver die perl ondersteunt, én de goede poorten kan benaderen, een thuis- of sharedserver dus.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Op welke poorten werkt dit dan? Ook gewoon pak weg 21 of 80 ofzo?

• Alex)
HTTP is poort 80, irc poort 6667. Je hebt alleen een webserver nodig die op poort 80 draait, en die je overal ter wereld kunt benaderen. Volgens mij heb je voor IRC niets nodig, aangezien dit vanaf jouw pc naar buiten gaat ipv andersom.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Nog afgezien van dat Javascript voor de buren van Webdesign & Graphics is is dit gewoon een ordinair softwareprobleem en heeft het dus niets met development van doen. Om die reden gaat het in Programming & Webscripting dan ook gewoon dicht :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.