Direct Connect onder linux (opendchub)

Pagina: 1
Acties:

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Na het afzoeken van meerdere topics en website zit ik nog steeds met een probleem.

Ik gebruik Red Hat 8.1 alleen in console mode dus zonder X.

ik heb opendchub-0-7-14 uitgepakt in de map /usr/dc.
In het bestand INSTALL staat dat ik eerst "./configure" moet doen en vervolgens "make" en daarna "make install".

Als ik "./configure" doe dan doet ie van alles alleen ik zie erg vaak "missing" staan.

als ik vervolgens "make" doe krijg ik de melding:
"make: *** Geen doelen gespecificeerd en geen makefile gevonden. Stop."

en op "make install" reageerd hij zo:
"make: *** Geen regel voor het maken van doel `install'. Stop."

Hellaas weet ik nie niet hoe ik verder moet. In andere topics zag ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met dc onder linux dus ik zou het fijn vinden deze mij konden helpen. (ben zelf niet ervaren met linux)

Alvast bedankt !!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
het gaat al fout bij de "./configure" stap, omdat die geen MakeFile aanmaakt. Probeer te achterhalen welke programma's je nog meer nodig hebt om de kunnen compileren. Dat staat vast wel in de missing stappen.

verder kun je dit soort vragen beter in NOS stellen, daar zitten de linux goeroe's.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vragen over Linux applicaties passen IMHO prima in SA, maar dit gaat niet echt over DC. Dus inderdaad Software Algemeen ===> Non-Windows Operating Systems

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)