Toon posts:

[XP] Boot niet meer na toevoeging HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is mijn 2e post hier. Mijn eerste post was een niet al te beste en mijn topic werd al snel gesloten, maar ik heb nu toch wel een vraag waar ik HELEMAAL niet het antwoord op weet. Ik ben nog maar een beginner met computers dus excuses als ik wat verkeerd zeg of dat dit eigenlijk een hele stomme vraag is.

Maar goed :D

Ik heb een computer met een 60GB hardeschijf. Hier heb ik een 120GB aan bijgehangen en heb hier mijn Windows XP (pr0) opgezet. Aangezien 120GB MEEEEER dan zat voor mij is heb ik al helemaal niks aan die 60GB (iemand intresse trouwens :*) )
Zolang alle 2 de schijfen erin zaten werkte alles perfect (op me nieuwe schijf dus XP) alleen nou is mijn oude schijf eruit (nieuwe staat op MASTER) alleen als ik opstart staat er dat hij niet kan 'booten'. Ik neem dus aan dat ik de oude hardeschijf nodig heb om met mijn nieuwe in Windows te komen.

Hoe kan ik dit het beste fixen?
Ik wil die oude schijf er niet in hebben, maar zonder kom ik dus niet verder. Het lijkt mij dat ik een soort van 'boot' op de schijf moet hebben.

Ik hoop dat iemand me begrijpt en me verder kan helpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 01:48 ]

Verwijderd

zoiets ja. start even op met je XP cdrom, ff spelen met fixmbr en fixboot en het moet weer werken :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

Windows start niet op ==> [XP] Boot niet meer na toevoeging HD

Overigens moet je wat gunhead verteld wel in de recovery console (R in het hoofdmenu) intikken :)

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je XP dus op D: geinstalleerd. Als je de C: (bootable)schijf eruit haalt dan wordt de D: schijf C:
Alle verwijzingen in XP staan nog naar D:
Ook al krijg je XP weer bootable fris is het niet.
Opnieuw installeren lijkt me.
Voorlopig de oude 60GB erin laten zitten kan ook. Eventueel je swapfile erop zetten en gebruiken als backup o.i.d.
Mocht je toe zijn aan een nieuwe install kun je die 60 GB er alsnog uithalen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de 1 of andere manier 'boot' mijn pc niet als ik in de bios zet dat hij vanaf de CD-rom moet 'booten'. Ik heb dus inderdaad de C: erin gelaten en toen gewoon CD drive in Windows.

Windows opnieuw instaleren vind ik geen probleem, alleen hoe kan ik dit nu verkomen.
Zonder die C: schijf kom ik niet verder dan de bios, omdat mijn CD-rom (ook geen 2e :? ) niet boot. En als je Windows instaleert kom je niet iets tegen, dat je moet instellen dat je hem als 'boot' disk wil gebruiken.

Me schijf erin laten in ook niet echt een optie.
- Ik hou van stilte en dat is die schijf nou net niet.
- Als die crasht...

:X

Verwijderd

wrs. heb je een winxp-cd die niet bootable is. Oude schijf er weer inhangen. Opstartdiskettes maken. oude schijf er uit. Opstarten met diskettes en xp opnieuw instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe maak je een 'opstartdiskettes' of is dat een raare vraag.

Verwijderd

Of gewoon een disk to disk-copy maken met Ghost ;)

Verwijderd

(1e) partitie van 120 GB schijf op active zetten met fdisk. (met bootflop)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet nu hoe ik een opstartdiskettes maak :D, die ga ik dan gebruiken, maar moet die er dan altijd inzitten?
Pagina: 1