Toon posts:

PC traag! wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is een beetje traag!
Vooral met kabel internetten(met name downloaden met 170kbps) en andere dingen te gelijk doen is mijn pc te veel!
Nu bezit ik al 192 mb sdram! Naar mijn idee beiden 7/8 ns(100 mhz). IS de oplossing nog meer gehuegen erbij te zetten? Of zou een betere processor en mobo meer werk doen?

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aanzwengelen.

Verwijderd

Koop een nieuwe.

Verwijderd

Vertel eerst eens wat je nu hebt dan :)

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee zonder dollen, dan moet je wel vermelden WAT voor een systeem je hebt. Ik ga ervan uit dat je, gezien je hoeveelheid geheugen, toch minimaal een P-II 300 o.i.d. hebt.

Daarnaast, wat heb jij voor schijven en achtergrondapplicaties draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, tuurlijk, vergeten*D!

Ik heb een P2 350 mhz! draai windows98 1e.

Voor de rest draait mijn pc altijd blackicedefender, norton utils, icq en msn!

Weet niet exact hoe snel mijn hd is! Wel 6,4 gig! eneeh, tja...ik geloof dat iemand ooit iets zei over udma 33 of 66:?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ja het klinkt misschien heel dom en cliche maar een leraar van mij had mijn hulp ingeroepen om zijn pc te installeren moest wat extra software op komen was een AMD K6 400 of 450 of zoiets..nou je zal het niet geloven dat ding was TRAAAGGGG!! eerlijk waar no bullshit ik denk dat mijn ouwe 486 het er met normale win apps zoals browsen het makkelijk won. heb overal gezocht wat het kon zijn.

mogelijke oplossingen:
1. probeer eens wat van die apps uit te zetten (een voor een), start opnieuw op en kijk naar verbetering
2. kijk eens in msconfig wat daar allemaal staat..dingen die dubbel staan kunnen uit
profile manager kan uit onnodige utils zoals voor je muis of iets dergelijk wat je toch nooit gebruikt kunnen ook uit. moet je zelf ff uitzoeken welke.
3. defrag je hd als die dichtslibt is alles erg traag
4. draai scandisk
5. format je hd en install alles opnieuw.

De laatset 3 klinken wat flauw maar de derde was wel de oplossing voor alles
na een tijd van spelen met die pc (van mijn leraar) en allerlei troep te hebben geinstalled en deinstalled is dat ding zo vervuild geraakt dat hij zo langzaam was geworden.
heb toen alles geformat, alles geinstalled en toen met ghost een image gemaakt.
ghost is een echte aanrader. je installed alles openieuw, maakt een image en eens in de maand zet je je image terug en alles loopt weer als nieuw. LET WEL OP dat als je je image terugzet je je data kwijtraakt, dingen zoals adresboek, favorieten, mijn documenten, je icq lijsten. maak hier van te voren backups van of zorg dat ze naar een andere disk/partitie worden weggeschreven.

hopelijk kom je er nog een beetje uit.

ps. aan de hardware zal het niet liggen dat ziet er allemaal redelijk uit. hangt er natuurlijk wel vanaf HOE langzaam alles gaat het is tenslotte een PII 350
maar zeker niet meer ram meer als zat
alhoewel je nooit genoeg hebt natuurlijk. maar daar ligt het echt niet aan.

eindconclusie: schoon je hd op ik vermoed dat het een zooitje is en schoon je hele config op dat zal ook wel een overdruk zooitje zijn.

sorry voor de lange post
Doei

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zou eerst formatteren
helemaal
en dan alles opnieuw installen
win98se of ME
en als het dan nog niet werkt zou ik een andere hd inzetten van 7200 rpm want volgensmij heb jij een van 5400 rpm

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
cache enablen

Verwijderd

Van die HD is onzin,. een 5400rpm disk is snel zat,. Het probleem zal zitten in norton en/of blackice. ik had 2 versies van blackice, en 1 hield het systeem op (traaaaag) en de huidige werkt perfect,. geheugen is zat. zorg er ook voor dat windoos genoeg virtueel geheugen kan aanmaken op je c (of andere) schijf. zit je c schijf erg vol,. hou dan ff opruiming, werkt bij mij ook altijd goed,.

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

misschien vindt hij een 5400 rpm te sloom

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 14:47 schreef Mastermind het volgende:
cache enablen
precies!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe enable je die cache dan?

Verwijderd

Ik heb ook zoiets met een "oude" computer.
De pc moet snel genoeg zijn voor alles maar op de een of andere mannier gaat alles erg traag.
Als je op een AMD K6-2 met 128 mb'tjes ram zelf UT nog niet fatsoenlijk kan spelen zal er iets fout zitten lijkt me ;)

en ehh van die dingen zoals scandisk enzo maakt geen zak uit want windhoos is al 20000 keer opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

Formatteer s een keer, en install alles opnieuw met de nieuwste drivers. Dat wil nog wel s helpen.

p.s. Vergeet niet alles te backuppen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 januari 2001 20:16 schreef IDD het volgende:
Hoe enable je die cache dan?
Maar hoe enable ik die chache?
In de bios?:):?

Verwijderd

Norton Utils doen een echte aanslag op je systeem als je het volgens de standaardinstallatie installeerd. Zorg dat die Systeem Monitor niet opstart bij het aanzetten van je computer. Wel leuk zo'n dashbordje maar retetraag. Zelf periodiek met Norton onderhoud plegen is veel beter.

Verwijderd

Hee, ik wil ook wel eens weten hoe je je chache kan enablen als dat werkt!!!>:)!

Verwijderd

in de bios.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Als je een goedkope netwerkkaart hebt gebruikt die je CPU, dat kan vrij zwaar worden. De duurde kaarten hebben zelf een processor en dat ontlast de CPU.

Verwijderd

Noem eens een voorbeeld van zo'n netwerk kaart!

Verwijderd

probeer bij apparaatbeheer je schijf eens dma instellen dat scheelt meestal ook wel een reet....

en zet je bestandsbeheer op "netwerkserver"
en maak een swap file op je d schijf aan van zo'n 2,5 x je geheugen...

pas ik meestal op de werkstations bij ons in het bedrijf ook toe en worden ze best wel sneller van >:)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

uhmm , regclean ??

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Ik heb wel eens een swap file van 400 mb's gemaakt op mn d schijf! (geheugen is 192 mb sdram). het leek alleen niet echt te werken!
Ik had het idee da het systeem er trager van werd! Of is dit volkomen onmogelijk:??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens een swap file van 400 mb's gemaakt op mn d schijf! (geheugen is 192 mb sdram). het leek alleen niet echt te werken!
Ik had het idee da het systeem er trager van werd! Of is dit volkomen onmogelijk:??

• Ronald
  • Laatst online: 17:59
Op maandag 01 januari 2001 22:41 schreef Ro het volgende:
Noem eens een voorbeeld van zo'n netwerk kaart!
3com 905c tx (ik heb er 3)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1