Toon posts:

Computer blijft steeds haken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Regelmatig ben ik gezellig aan het Skypen met een paar vrienden. Da's hartstikke leuk, maar als ik skype af wil sluiten, of iemand op wil hangen, dan blijft de computer een minuut of 2 'haken', en gaat daarna weer vrolijk verder. Ondertussen heeft ie dus een CPU load van een leuke 100%. Schitterend.. not. Wat ik ook heel vaak heb is dat de taakbalk of juist de schermpjes zoals IE en mappen enzo, helemaal niet reageren. Dat is echt heel vervelend. Hier had ik eerst nooit last van. Sinds ik die dingen begon te krijgen, hebben zich al heel wat formats plaatsgevonden op mijn computer, inclusief alle partities en dus ook Windows zelf ja. En steeds komt het maar terug. Zelf heb ik stiekem het idee dat het aan mijn geheugen komt. Vraag me niet waarom :P.

Iemand die hetzelfde probleem heeft en/of er een oplossing voor heeft? Zeer bedankt.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Controleer de hardware eens dan, memtest draaien, cpu testen en eventueel de geluidskaart (dat zou het ook best nog weleens kunnen zijn)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 21:01

FlyEragon

Alien Monkeys

dat IE en de taakbalk af en toe ff niet reageert is vrij normaal denk ik, heb ik sinds jaren ook af en toe, ook mediaplayer weet af en toe niet wat ie moet doen als je veel liedjes hebt geluisterd en dan nieuwe wilt invoegen bij de lijst

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Erkandude schreef op 31 oktober 2004 @ 00:49:
dat IE en de taakbalk af en toe ff niet reageert is vrij normaal denk ik, heb ik sinds jaren ook af en toe, ook mediaplayer weet af en toe niet wat ie moet doen als je veel liedjes hebt geluisterd en dan nieuwe wilt invoegen bij de lijst
Zoiets is niet normaal. Als het ook bij een 100% verse windows install voorkomt wijst zoiets meestal toch ergens op een klein hardware probleem/driver conflictje of iets van dien aard (meestal erg moeilijk om precies de oorzaak te achterhalen).

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ja het zou kunnen dat het ook hardwarematig is maar ik zie bij meerdere mensen de lock-ups van mediaplayer e.d dus ik hou het op een combinatie van beiden.
Met winamp en firefox heb ik zelf nergens last van (gelukkig _/-\o_ )

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij idd ook niet echt normaal nee. Dat er eens een keertje iets flipt.. oke. Maar dat de taakbalk en alles regelmatig een 10 - 30 sec. niet meer reageert (zelfs na verse re-install windows) is wat anders. Eerder had ik de genoemde problemen niet trouwens.

Verwijderd

Zie je bij processes op zo'n moment ook wat ervoor zorgt dat je 100% cpu load hebt? En hoe hoog is je geheugen gebruik op zo'n moment?

Ga eens op zo'n moment (als het lukt, laat anders gwn aan staan) naar Taskmanager>Performance (leuke grafiekjes :+). Doe dan bij view>show kernel times ff aan en kijk of die op zo'n moment ook 100% draait dan zou het aan drivers kunnen liggen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 00:56:
Zie je bij processes op zo'n moment ook wat ervoor zorgt dat je 100% cpu load hebt? En hoe hoog is je geheugen gebruik op zo'n moment?

blabla
100% CPU load heb ik alleen bij skype (niet bij het taakbalk probleem). In dat geval zorgt skype zelf voor die hoge load.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Als het euvel zeer regelmatig voor komt is het het beste om even memtest, DocMemory of iets dergelijks te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Mja. Ik denk dat ik zo maar 'ns ga slapen. Moeiheid slaat alweer toe :P.

Ik zal ondertussen memtest wel ff aan de gang zetten. Zal morgen wel ff kijken wat het is geworden en post ik het wel ff.

Truste voor nu dan maar :Y)
Pagina: 1