ik zit met een probleem namelijk: het beeld van mijn monitor trilt. ik wil wel degaussen maar helees is de knop menu van mijn SAMSUNG SYNCMASTER 753df kapot waardoor ik hem niet meer kan degaussen, nu is mijn vraag of ik ook softwarematig kan degaussen.
Ik ken eigenlijk geen enkele monitor die dit via software of drivers ondersteunt, maar volgens mij doet elke moderne monitor met degauss functionaliteit dit als je hem aan zet, dus een keer simpelweg je monitor uit- en weer aanzetten zou hem ook moeten degaussen
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Trillen verhelp je niet met degaussen, verkleuren wel.Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 00:24:
ik zit met een probleem namelijk: het beeld van mijn monitor trilt. ik wil wel degaussen maar helees is de knop menu van mijn SAMSUNG SYNCMASTER 753df kapot waardoor ik hem niet meer kan degaussen, nu is mijn vraag of ik ook softwarematig kan degaussen.
Een monitor kan degaussen door 'm aan en uit te zetten.
Trillen gebeurt in 99% van de gevallen door een transformator (adapter dus) die in de buurt van de monitor ligt. Speakertjes kunnen ook een oorzaak zijn vanwege ingebouwde transformator....
de transformator verhuizen?
Speakertjes verder weg zetten van de monitor misschien. 
Edit: monitor verplaatsen is ook een optie
Edit: monitor verplaatsen is ook een optie
[ Voor 31% gewijzigd door Ad de Jong op 31-10-2004 00:33 ]
Verwijderd
Je röntgen apparaat (of ander storing/stralingsgenererende apparatuur) weghalen bij de monitor.
Stabiele, 230V, geaarde stopcontacten gebruiken.
In plaats van 60Hz iets in de trend van 85Hz of hoger nemen.
TFT scherm kopen.
Stabiele, 230V, geaarde stopcontacten gebruiken.
In plaats van 60Hz iets in de trend van 85Hz of hoger nemen.
TFT scherm kopen.
Vergeet vooral de magnetron, pacemaker en enorme subwoofer nietVerwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 00:33:
Je röntgen apparaat (of ander storing/stralingsgenererende apparatuur) weghalen bij de monitor.
Serieus: Zelfs mobiele telefoons storen enorm op je beeldscherm. En kijk eens of er niet toevallig een apparaat stoort op de stroomvoorziening / stopcontact.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
ScherpapNia schreef op 31 oktober 2004 @ 00:32:
de transformator verhuizen?
hahahah ja ... zo van "ja dokter ik heb al weken last van die rugzak!"
"wat dacht er van om 'm af te doen?"
"oh ja!"
[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 31-10-2004 00:41 ]
Verder wel serieus verder graag 
).
Anyway, dit topic hoort niet echt in Overige Hardware thuis, dus een move
Overige Hardware -> Videoplanken & Beeldkanonnen
En een iets helderder titel dan "monitor" zal ik ook maar meteen erin zetten.. Verzin volgende keer zelf een goede titel aben, die je probleem in een paar woorden omschrijft
. Één woord voegt in dit geval al een boel toe.
Mobiele telefoons? Ik kreeg al een irritant golvend lijntje toen ik m'n digicam op m'n monitor legde (al stond de digicam dan wel aandawuss schreef op 31 oktober 2004 @ 00:34:
Serieus: Zelfs mobiele telefoons storen enorm op je beeldscherm.
Anyway, dit topic hoort niet echt in Overige Hardware thuis, dus een move
Overige Hardware -> Videoplanken & Beeldkanonnen
En een iets helderder titel dan "monitor" zal ik ook maar meteen erin zetten.. Verzin volgende keer zelf een goede titel aben, die je probleem in een paar woorden omschrijft
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 31-10-2004 05:04 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Muhaha, droogheid ;PapNia schreef op 31 oktober 2004 @ 00:40:
[...]
hahahah ja ... zo van "ja dokter ik heb al weken last van die rugzak!"
"wat dacht er van om 'm af te doen?"
"oh ja!"
Op hoeveel hz staat je monitor, heb nl hetzelfde gehad in 60 hz mode. Even refresh rate verhogen en het probleem was verholpen.
Ik zou als ik jou was oppassen met die monitor...
En eventueel voor een kleine vervanging zorgen.
Donderdag:
Scherm deed bij mij hele week al raar..knipperen, degaussen, aan uit gaan..
Totdat, knetter knetter bambam knetter -> beeldscherm kapot..
Thrust me, die stank wil je neit ruiken
En eventueel voor een kleine vervanging zorgen.
Donderdag:
Scherm deed bij mij hele week al raar..knipperen, degaussen, aan uit gaan..
Totdat, knetter knetter bambam knetter -> beeldscherm kapot..
Thrust me, die stank wil je neit ruiken
ik heb windows me op die pc en daarop kan ik het HZ niet aanpassenBellsofwar schreef op 31 oktober 2004 @ 07:40:
Op hoeveel hz staat je monitor, heb nl hetzelfde gehad in 60 hz mode. Even refresh rate verhogen en het probleem was verholpen.
Verwijderd
dat kan je misschien ook doen in het menu van je monitor en anders kan je een overklock prog voor je vid-kaart downloaden want daar kan het ook altijd mee 
ps: lijkt me stug dat je dat niet in ME kan doen, zit cker op een andere plaats..
ps: lijkt me stug dat je dat niet in ME kan doen, zit cker op een andere plaats..
hahahaha bumpen na een halve maand dat er een slotje op kan 
beste grap ooit!!
beste grap ooit!!
Pagina: 1