Ik heb me gisteren laten overtuigen dat ik Xing absoluut niet mocht gebruiken. Eerst dacht ik altijd dat dat onzin was, maar nadat ik Lame had gedownload bleek dat er toch duidelijk verschillen inzitten. Nou wil ik m'n cd-collectie gaan archiveren en dat moet met een goede kwaliteit en liefst redelijk compact. Ik heb met een goede koptelefoon geluisterd en ik hoorde geen verschil meer tussen 2 mp3's van 256kbit en een van 320kbit, dus voor mij zou het 256kbit worden, maar VBR is kwa ruimte natuurlijk mooier.
Ik heb al op verschillende sites zitten kijken, maar nergens wordt echt duidelijk of VBR nou wel of niet de geluidskwaliteit ten nadele beïnvloed (dat het op sommige passages beter is, dat is me duidelijk), ook in de guide van Lame wordt niet echt duidelijk of er nadelen aan het gebruik van VBR zitten. Als dat niet zo is, wat is dan de beste instelling?
Ik heb al op verschillende sites zitten kijken, maar nergens wordt echt duidelijk of VBR nou wel of niet de geluidskwaliteit ten nadele beïnvloed (dat het op sommige passages beter is, dat is me duidelijk), ook in de guide van Lame wordt niet echt duidelijk of er nadelen aan het gebruik van VBR zitten. Als dat niet zo is, wat is dan de beste instelling?