Ik ben bezig met het upgraden van een pc met win98 naar windows xp, alleen omdat ik niet zeker wist of alle programma's die nodig waren goed werkten onder xp heb ik winxp eerst naast win98 op een andere harde schijf geinstalleerd. Zo kon ik eerst alles eens goed proberen zonder de oude data/programma' s te wissen.(via het bootopties van het moederbord kon ik altijd kiezen van welke schijf ik wilde opstarten)
Nu blijkt alles te werken en heb ik met norton ghost de windows xp partitie over de win98 partitie gezet. Overzicht (oude situatie):
hdd1:
A) partitie1 win98se (fat32)
B ) partitie2 geen os (fat32)
hdd2:
C) win xp (ntfs)
nieuwe situatie
hdd1:
A) kopie C (ntfs)
hdd2:
C) win xp (ntfs)
Ik heb dus partitie C over partitie A gekopieerd met norton ghost, maar nu wil de pc niet opstarten vanaf partitie A (met winxp). Wanneer ik opstart met beide schijven aangesloten wordt er geboot vanaf partitie C i.p.v. A. En wanneer ik opstart met alleen hdd1 aangesloten start de pc wel windows xp op vanaf partitie A maar blijft na het eerste windows opstartscherm hangen (in safe mode gebeurt hetzelfde).
Ik heb het idee dat het iets kleins is dat ik vergeten ben, maar heb al enkele topics doorgespit maar kom er niet uit. iemand een idee wat te doen?
Misschien een (repair) herinstall van windows xp over de oude versie?
Nu blijkt alles te werken en heb ik met norton ghost de windows xp partitie over de win98 partitie gezet. Overzicht (oude situatie):
hdd1:
A) partitie1 win98se (fat32)
hdd2:
C) win xp (ntfs)
nieuwe situatie
hdd1:
A) kopie C (ntfs)
hdd2:
C) win xp (ntfs)
Ik heb dus partitie C over partitie A gekopieerd met norton ghost, maar nu wil de pc niet opstarten vanaf partitie A (met winxp). Wanneer ik opstart met beide schijven aangesloten wordt er geboot vanaf partitie C i.p.v. A. En wanneer ik opstart met alleen hdd1 aangesloten start de pc wel windows xp op vanaf partitie A maar blijft na het eerste windows opstartscherm hangen (in safe mode gebeurt hetzelfde).
Ik heb het idee dat het iets kleins is dat ik vergeten ben, maar heb al enkele topics doorgespit maar kom er niet uit. iemand een idee wat te doen?
Misschien een (repair) herinstall van windows xp over de oude versie?
[ Voor 9% gewijzigd door Emcee op 31-10-2004 00:03 ]