[XP/ghost] Partitie verplaatst, wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 11:53
Ik ben bezig met het upgraden van een pc met win98 naar windows xp, alleen omdat ik niet zeker wist of alle programma's die nodig waren goed werkten onder xp heb ik winxp eerst naast win98 op een andere harde schijf geinstalleerd. Zo kon ik eerst alles eens goed proberen zonder de oude data/programma' s te wissen.(via het bootopties van het moederbord kon ik altijd kiezen van welke schijf ik wilde opstarten)
Nu blijkt alles te werken en heb ik met norton ghost de windows xp partitie over de win98 partitie gezet. Overzicht (oude situatie):

hdd1:
A) partitie1 win98se (fat32)
B ) partitie2 geen os (fat32)
hdd2:
C) win xp (ntfs)

nieuwe situatie

hdd1:
A) kopie C (ntfs)
B ) partitie2 geen os (fat32)
hdd2:
C) win xp (ntfs)

Ik heb dus partitie C over partitie A gekopieerd met norton ghost, maar nu wil de pc niet opstarten vanaf partitie A (met winxp). Wanneer ik opstart met beide schijven aangesloten wordt er geboot vanaf partitie C i.p.v. A. En wanneer ik opstart met alleen hdd1 aangesloten start de pc wel windows xp op vanaf partitie A maar blijft na het eerste windows opstartscherm hangen (in safe mode gebeurt hetzelfde).
Ik heb het idee dat het iets kleins is dat ik vergeten ben, maar heb al enkele topics doorgespit maar kom er niet uit. iemand een idee wat te doen?

Misschien een (repair) herinstall van windows xp over de oude versie?

[ Voor 9% gewijzigd door Emcee op 31-10-2004 00:03 ]

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

Trefwoord

blader, blader...

ik denk dat dit topic je wel verder kan helpen:
XP hangt op "welkkoms scherm" na ghost image disk to disk

...gevonden!

• Emcee
Bedankt, is inderdaad precies hetzelfde probleem (zelfde scherm ook waar die blijft hangen) ik zal eens proberen de regkey te deleten en dan opnieuw partitie over te zetten

Edit: heeft niet gewerkt...maar als ik het goed begrijp is het probleem dus dat winxp elke harde schijf kan herkennen en hiernaartoe blijft verwijzen in de registery(?)
Schijfletter toewijzingen veranderen (tip uit een ander topic) werkt ook niet omdat winxp niet toestaat dat ik de C schijf (partitie C) een andere letter geef (vanwege swapfile lijkt het). Bah vervelend probleem, ik ga morgen wel verder...

[ Voor 62% gewijzigd door Emcee op 31-10-2004 00:57 ]

Verwijderd

ghost vind ik maar een afrader.

Wou een Ghost maken van me Win2K3 en werd me C: zomaar een I: schijf. en me C: was maar 8 mb :S
Mocht dus heel me systeem weer opnieuw installeren.

dus voor mij geen Norton Ghost weer

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Emcee schreef op 31 oktober 2004 @ 00:11:
Bedankt, is inderdaad precies hetzelfde probleem (zelfde scherm ook waar die blijft hangen) ik zal eens proberen de regkey te deleten en dan opnieuw partitie over te zetten

Edit: heeft niet gewerkt...maar als ik het goed begrijp is het probleem dus dat winxp elke harde schijf kan herkennen en hiernaartoe blijft verwijzen in de registery(?)
Schijfletter toewijzingen veranderen (tip uit een ander topic) werkt ook niet omdat winxp niet toestaat dat ik de C schijf (partitie C) een andere letter geef (vanwege swapfile lijkt het). Bah vervelend probleem, ik ga morgen wel verder...
Heb 't probleem ook regelmatig gehad na het gebruik van Ghost. Bij mij werkte het om met behulp van MBRTool de signature bytes te wissen. Maak wel eerst even een backup van je MBR.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
Vraagje:

Als je dus Windows XP op E:\ hebt geinstalleerd (partitie c, maar dat is anders zo verwarrend). Kun je hiervan dan gewoon een image maken en op je C:\ partitie droppen? Dat lijkt me zowieso vragen om problemen toch? Alle registry verwijzingen zijn dan toch gebaseerd op e:\??????? en niet op c:\?????? of wordt dat dan automatisch aangepast?

Stay safe

• Emcee
Master FX schreef op 31 oktober 2004 @ 15:17:
Vraagje:

Als je dus Windows XP op E:\ hebt geinstalleerd (partitie c, maar dat is anders zo verwarrend). Kun je hiervan dan gewoon een image maken en op je C:\ partitie droppen? Dat lijkt me zowieso vragen om problemen toch? Alle registry verwijzingen zijn dan toch gebaseerd op e:\??????? en niet op c:\?????? of wordt dat dan automatisch aangepast?
Omdat ik tijdens het booten kan kiezen van welke harde schijf ik wil opstarten wordt de schijf waarvan ik boot automatisch de c: schijf (dus in het verleden als ik van hdd1 part.A wilde booten werd de win98 partitie automatisch c: en als ik winxp van hdd2 part.C op wilde starten werd die partitie c:) Dus dat zorgt verder niet voor problemen.

Ik zal de mbrtool eens proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door Emcee op 31-10-2004 17:24 ]

• Emcee
Met mbrtool is het me gelukt :) bedankt
Pagina: 1