[XP] "Draadloze Verbinding" applet XP SP2 start niet*

Pagina: 1
Acties:

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 14:31

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Mijn "Wireless Link" oftewel "draadloze verbinding" applet in het control panel van Windows XP SP2 doet niets als ik er op klik. Ik heb een USB MA-620 infrarood apparaat foutloos in apparaatbeheer staan. Alleen doet die het verder niet, ik kan met Nokia Suite b.v. niet met m'n mobile communiceren.

Op m'n andere PC met XP SP1 werkt alles feilloos.

Ik had ook al een Topic geopend in software algemeen (Infrarood MA-620 werkt niet op XP SP2 (Nokia 7210)) maar ik begin maar wat bescheidener met het oplossen van dit probleem door eerst die Wireless Link applet aan het werk te krijgen want op de eerste Topic reageert helemaal niemand.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en hoe dan op gelost?

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
***Kick***

Afgelopen weekend wat lopen zoeken naar proggies die depencies van DLL-en, CPL-en etc kunnen aangeven. Wel 'zo'n prog gevonden alleen alle dependencies van irprops.cpl zijn ok.

Als ik de applet start draait het zandlopertje heel kort. Hoe kan ik uitvinden wat er in die paar seconden precies gebeurt?

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Na veel zoeken op internet kwam ik toch mensen tegen die hetzelfde probleem hebben:

http://irda.forumprovider.com/1/msg/483110/483110/

Ook blijkt de MA-620 USB-irDA adapater ook nog onder een ander merk te bestaan, de ES-620.

Ik kom hier alleen dus absoluut niet verder mee. Heeft iemand met (veel) meer verstand van zaken dan ik een suggestie hoe ik dit op kan lossen? b.v. met het sniffen van pakketjes naar de MA-620 infrarood adapter, dus:

Hoe snif je dataverkeer naar USB poorten?
En wat voor een protocol is irDA?

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Kickje maar weer, al begin ik nu toch wel het vermoeden te krijgen dat niemand hier iets op weet.

O ja trouwens als ik m'n telefoon op infrsrood zet herkent windows XP meteen een modem via infrarood. Zou je dus zeggen dat m'n adapter het doet.