512-bit Open Source File Encrytion Software...bestaat het?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik ben op zoek naar een 256-bit, maar nog liever naar een 512-bit file encryptie applicatie, maar wel 1 die Open Source is.

Het probleem is namelijk dat 128-bit encryptie binnen 3 weken nog wel te kraken is met een redelijk snelle computer.(WEP bijv.)
Wat jammer is...

Het probleem is echter dat alle encryptiesoftware die gebruik maken van encryptie hoger dan 128 bit verboden zijn te exporteren uit de USA, waar toch wel de meeste encryptiesoftware vandaan komt.
Dat betekent dat Open Source projecten die in Amerika plaatsvinden niet mogen werken aan encryptiesoftware die hogere encryptie gebruikt dan 128-bit.
Dus SourceForge.net biedt geen solaas op dit gebied.

Nu zijn er wel Duitse bedrijven die 256-bit en 512-bit file encryptie software aanbieden, maar deze zijn niet Open Source.

Nu ben ik dus op zoek naar zo'n applicatie, maar dan in Open Source vorm...of het een Duits Open Source project is maakt me niet zoveel uit(Zoals bijv. Linux Suse) als de applicatie ook maar in het engels verkrijgbaar is.
Ik heb er tot nu toe nog geen 1 kunnen vinden, dus hoopte ik dat er misschien andere Tweakers waren die zulke software kennen of kennis hebben van bepaalde lopende Open Source file encryptie projecten die 512-bit encryptie bieden.

Alvast bedankt voor enige hulp.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59
AES met support voor 256 bit keys moet je kunnen vinden

Waarschijnlijk dat openssl het wel ondersteunt.

Overigens heeft de VS (vrijwel) geen exportbeperkingen meer voor encryptiesoftware. Wel moet de overheid in sommige gevallen geinformeerd worden en is export naar een paar landen verboden.

Edit: n u ik je vraag nog eens lees zie ik dat je specifiek naar een file encryptie tool zoekt. Die ken ik helaas ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 30-10-2004 22:16 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kun je niet zelf iets verzinnen??

mss zal't dan niet zo zwaar zijn... maar encryptie is encryptie...
(tenzij et voor belangrijke gegevens is natuurlijk)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Arcane schreef op 30 oktober 2004 @ 22:12:
Het probleem is namelijk dat 128-bit encryptie binnen 3 weken nog wel te kraken is met een redelijk snelle computer.(WEP bijv.)
Wat jammer is...
Dat is een grote denkfout. WEP is flawed, en daarom binnen afzienbare tijd te kraken. Hoe makkelijk een encryptie te kraken is tov het gebruikte aantal bits is sterk afhankelijk van de gebruikte encryptie, maar in de meeste gevallen zal een 128bits encryptie ruim voldoende zijn om met alle huidige beschikbare rekentijd ter wereld niet te kraken te zijn voordat jou kinderen weer kinderen hebben. (ja, ik doe hier een aanname qua leeftijd ;))

Kijk bijvoorbeeld naar rc5-64 (64bits encryptie) die gekraakt is met duizenden computers van vrijwilligers door distributed.net. Dat heeft ze 1757 dagen gekost.
Bedenk dan dat je voor elke bit erbij dubbel zoveel rekentijd nodig hebt, en zie dat je nog wel even veilig zit. :)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

daar maak je ook een denkfout whiterazor:
distributed.net gebruikt brute force...
er bestaat een algoritme wat RC5-64 codering in afzienbare tijd kan kraken (op een ... field algorimte, ben naam vergeten)
dus er is werkelijk een verschil...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar TrueCrypt (opensource) biedt o.a. on-the-fly AES (256-bit key) en Blowfish (448-bit key). Wellicht is dat iets voor je?

Succes ermee!

Verwijderd

wat is precies je doel als ik vragen mag? wil je bestandjes encrypten heb ik wel wat bijna kant en klare c# code voor je.
Pagina: 1