Toon posts:

Philips DVDRW885K pakt geen DVD+R, maar wel DVD+RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier al veel geholpen geweest maar dit gaat mijn petje te boven...

Het zit nl. zo mijn vader heeft een philips dvdrw 885k gekocht om zijn films te backuppen, maar helaas dat doet hij niet!

Hij gebruikt dvddecrypter om z'n films te rippen en nerocode om de films te recoderen en te branden, maar nu net bij het branden loopt het fout iets heel eigenaardigs, de dvd writer schrijft alleen maar op dvd+rw en niet op gewone dvd+r bij gewone slaat het rood ledbalkje 1sec aan en dan heeft hij er de brui aan en is het brandproces mislukt en mag hij zijn computer rebooten want alles loopt dan vast en de dvd komt er niet meer uit! (merken dvd+r philips & memorex).

Ook als hij een dvd kopie wil maken hetzelfde probleem dan schrijft ie wel keurig op een dvd+rw maar niet op een gewone dvd+r...

Gewone cd's kopiërd hij wel prima de drive is aangesloten als secondary maar dat zou volgens mij het probleem niet kunnen zijn

Weet iemand raad op dit eigenaardig fenomeen??? ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 02:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:05:
de dvd writer schrijft alleen maar op dvd+rw rewritables en niet op gewone dvd+rw
Ik begrijp hier geen jota van. Wát is het verschil? Zijn er twee soorten DVD+RW :?

Bedoel je niet gewoon DVD+R en DVD+RW? En dat het ding dan alleen de rewriteables (de DVD+RW dus) pakt?

Verwijderd

Topicstarter
Zo dus kheb het maar veranderd, maar dit is het probleem echter niet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, titel verduidelijkt. "probleem!" is werkelijk nietszeggend namelijk, zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum :)

Wat betreft jouw probleem: heb je verschillende brandprogramma's geprobeerd? Gekeken of er een nieuwere firmware is voor de brander?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 30 oktober 2004 @ 22:51:
Wat betreft jouw probleem: heb je verschillende brandprogramma's geprobeerd? Gekeken of er een nieuwere firmware is voor de brander?
Idd. al meerdere brandprogramma's geprobeerd, aan de firmware kan het ook niet liggen want er bestaat nog geen nieuwe versie ervoor.

Ja ik ben ermee eens dat dit forum geen helpdesk is, maar dit probleem is toch op z'n minst eigenaardig te noemen...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Kga dan maar eens proberen met een reinstall van xp, wie weet help dat...

hopelijk krijg ik nog een antwoord :/

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je firmware is toch wel P1.7 hoop ik, want dat is de laatste.

De link hiervoor:

http://www.p4c.philips.co...=INTERNAL_DVD_REWRITER_SU

Verwijderd

Topicstarter
lichtjes baalen! na reinstall van xp nog altijd het zelfde met nero burn 6.6.0.0. kom zeg, hoe kan dat eigenlijk??? direct na het inlezen van de dvd begint hij te schrijven en stop die f*ckerhond onmiddellijk!?!?! burn process failed at 8x.... de dvd's die ik gebruik zijn dvd+r van philips 8x

De nieuwste firmware staat erop p1.7, zou de drive naar de kl**ten zijn? sorry beetje gefrustreerd... :(

of zou een voeding de oorzaak kunnen zijn? 300w
-cdrw
-dvdrw
-1x hd
-moederbord leadthek met athlon 1800xp
-512 sdram

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden, ik heb hem getest in mijn pc & het was ook hetzelfde, conclusie kapot, we hebben hem maar terug gebracht naar de winkel...

toch bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok de nieuwe brander gaan halen (liteon) wat bleek hetzelfde probleem, we hebben dan ten einde raad hem eens appart aangesloten zonder de cd-rw op master en wonder boven wonder werkte dat wel?!

Welke verklaring hebben jullie hiervoor?! Gelezen op het oo zo goede cd-dvd topic erover en dat probleem staat er ook op, helaas weten ze niet hoe het komt...

oef :)
Pagina: 1