Toon posts:

[HTPC]Welke software gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een HTPC bouwen en nu ben ik druk op zoek naar software.
Na lang zoeken op GOT en op het internet en vele programma's heb ik nog steeds niet HET programma goevonden.
Nu wil ik graag weten welke programma's jullie voor dit doeleind gebruiken.
Het moet natuurlijk geen opsomming's topic worden dus vertel er even bij waar om je het gebruikt en wat de plus punten er van zijn (en eventueel min punten).

Welke programma's heb ik al gebruikt
Showshifter i.c.m now showing
Beyond tv3
TVFM
myHTPC
winDVR

Waarom waren de boven genoemde programma's niets?

Showshifter i.c.m now showing : Deze kan niet opnemen in MPEG2

Beyond tv3 : Bij dit pakket is het mij na vele uren niet gelukt om een EPG file te koppelen

TVFM inprincipe een leuk programma maar wanneer je een schedule hebt lopen moet er een progje blijven lopen. Dit progje vangt ook ir signalen op dus kun je het niet in combinatie met girder gebruiken.

myHTPC: Kon het niet voorelkaar krijgen dat ik op kon nemen.

winDVR: zelfde als TVFM maar kon de kanalen niet allemaal ontvangen.

Het gaat mij er om dat ik een EPG heb en dat ik op kan nemen in MPEG2 tevens moet de GUI lekker simpel zijn (mijn vriendin moet er ook mee kunnen werken).

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-02 11:26

Zorro

Z

Win XP MCE2005 misschien :?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Verwijderd

Ik gebruik Meedio:

[plus]
- simpel
- zelf te programmeren (add-ins)

[Min]
- uuhmm??? ik gebruik het alleen voor films, muziek en foto's daarvoor is het ideaal

www.meedio.com

Verwijderd

Topicstarter
meedio is toch de oude myHTPC

Verwijderd

Hmm probeer MediaPortal, gratis, en uitstekende gebruikersclub, veel updates en ook voor nederland veel goede info.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik zo net geinstaleerd. Het is een leuk stukje software aleen waneer ik op record druk lijkt het er op dat du line in ophoog word geschroeft. Dus krijg je krakend geluid. Maar alle settings blijven het zelfde. Dus er is niets ophoog gegaan qua volumme settings

Verwijderd

ik probeer ook mediaportal aan de praat te krijgen, maar hij wil eerst een xmltv lijst hebben om de autosearch voor channels te kunnen doen, en nu ik een xmltv grabber heb gebruikt blijft ie bij de search vast zitten op 1 kanaal (BBC). erg vaag allemaal, en jammer want het ziet er super uit!

je hebt het over goede info voor NL, maar waar heb je dat gevonden dan?

ps ik heb een PCTV Rave kaart

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
de kanalen is bij mij het probeleem niet. Als je je tvgids in leest en dan ff hand matig de zenders insteld (ff bij je kabel boer op de site kijken voor de frequenties). Maar ik heb die kraak er nog steeds niet uit
Ook wanneer ik een progranmma opneem uit de tv guide dan zie ik wel een file maar er is niets opgenomen. Een heel mooi programma maar er zitten mijn inziens nog veel bugs in.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:03:
meedio is toch de oude myHTPC
Meedio is de nieuwe myhtpc ;) .

Ik heb MYhtpc gebruikt werkte op zich wel, maar niet dat je zegt HET. Ik heb toen meedio geprobeerd, werkte eerst prima, maar later allemaal problemen mee gehad. Dvd playback werkte in 1keer. Heel goed zelfs, zonder echt wat in te stellen. Foto's e.d ook, maar ineens begon het geluid te kraken op 1 of andere manier, terwijl mediaplayer en winamp dat niet deden/doen.... 8)7 .

Sommige mensen hebben een HTPC alleen voor films, foto's en muziek (dus niet voor opnemen) en hebben zo dus een oudere pc, waar je geen MCE op kan draaien... daarvoor is die andere software wel handig...

Ik vind zelf de gewone XP tot nu toe toch nog net iets handiger. Het ideale HTPC software-all-in-one systeem is er volgens mij nog niet, tenzij het MCE is, maar dat heb ik nog niet echt kunnen testen.Meedio werkte eerst super, maar nadat gekloot met het geluid had ik het ff gehad. Net als met ghost btw, wat een gekut 3x image gemaakt, allemaal mislukt 8)7 (zowel met maken als het terug zetten, heb je lekker net hele dagen aan een goede setup gewerkt, ff testen, format c:, ghost terug zetten en hoppa error :| )

Maar ff weer ontopic, ik ga nu gewoon winamp gebruiken icm de "Ashen_Player_for_Winamp-1Ashen_Player_for_Winamp-1' skin. Mooie skin, niet dat je playlist ineens weg is, als je je pc van de ene naar de andere tv sleept/aansluit.... En zo'n schermpje dat opent bij een nieuw liedje.

En samen met zo'n tooltje, win*nogiets*, waarbij je aan allemaal toetsen programma's kan koppelen. Bijvb windows toets + F2 = winamp, win toets + F3 = media player classic etc....

Ik moet nog wel even naar een winamp plugin voor mijn AB opzoek, dat Irassistant werkt niet echt lekker, soms ineens error's en grider snap ik helemaal niks van....

Nu gebruik ik gewoon deze losse programma's:
Muziek:winamp
Foto's:standaard windows viewer (miss dat ik daarvoor wel meedio ga gebruiken)
Films(divx): Mplayer classic
Films(dvd):powerdvd

Ik vind dat de betrouwbaarheid boven de 'geilheid' van het systeem gaat :)

En hoort dit topic niet in Software algemeen thuis :?
offtopic:
M'n langste post ooit :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Waypoint op 01-11-2004 21:01 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik gebruik MythTV.org heb het alleen nog niet helemaal door.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb een palmbutler, dat is meteen een lange kabel, afstandsbediening & ir oogje.

Helaas is m'n kabel kapot gegaan, en kan ik dus ook dat IR oogje niet meer gebruiken.

Het Goddelijk Toeval wil echter dat het twee jaar oude diy ir-receivertje dat ik ooit eens gemaakt heb en je zo in de seriele poort pramt (waar die palmbutler normaal ook ingaat), ook werkt in combinatie met de palmbutler software :)

Het is niet superuitgebreid, geen opnamemogelijkheden en dergelijke, maar ik gebruik het toch alleen om films af te spelen, en daarvoor is het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
@waypoint
Voor winamp heb ik de skin invitica. Die is in bar mode ook erg fijn. die heeft et zelfde windowtje bij elk nieuw nummer. En met girder heb ik winamp helemaal geprogrammeerd voor mijn afstands bediening die bij mijn tv kaartje zit.

Maar ik kan de afstands bediening niet gebruiken wanneer ik mijn eigen software gebruiken die bij de tv kaart zit (medion laatste, aldi actie) want die pikt ook ir signalen op dus werken girder en medion software tegelijk. Dit is niet handig. Wel kan ik het op de achtergrond draaiende programma uitschakelen (QuickTv) maar dan neemt het programma geen geprogrammeerde tv meer op. Vandaar dat ik een ander programma zoek.

Heb gister Got All Media eens op gehaald. Ziet er niet zo mooi uit als Media portal maar toch wel een leuk programma. Maar krijg ik de gallige zenders er niet in.
Heb ze handmatig opgezocht en dan kun je je zenders linken die je ook in je EPG xml hebt staan. Maar dit werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 08:56 ]

Verwijderd

Meedio...
Aan alle kanten te tweaken en aan te passen naar eigen wensen incluus wat voor media speler je waarvoor wilt gebruiken. De TV-module is nog in ontwikkeling, maar er zijn mensen die de oude GotTV plugin van MyHTPC onder Meedio draaiend hebben. Ikzelf heb tijdelijk GAM (GotAllMedia), de opvolger van GotPVR. Half november komt de eerste public beta van Meedio-TV uit.. en dan begint het echt leuk te worden. Er zijn al tientallen plugins geschreven (www.meedio.com/maid) door derden en ik ga mijn eigen straks ook schrijven.

Grootste nadeel van MCE2005: gruwelijk traag en je hebt er een belachelijk zwaar systeem voor nodig.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 08:52:
@waypoint
Voor winamp heb ik de skin invitica. Die is in bar mode ook erg fijn. die heeft et zelfde windowtje bij elk nieuw nummer. En met girder heb ik winamp helemaal geprogrammeerd voor mijn afstands bediening die bij mijn tv kaartje zit.
Thanx k ga eens ff zoeken naar die Skin. Nadeel van het venstertje vind ik (zal wel hetzelfde soort van schermpje zijn), is dat ik heel veel liedjes zonder id3 tags heb en er dan een schermpje met ??? ,??? opent. Moet ik nog ff zien aan te passen met zo'n id3 tag editor ofzo :)

[edit]
Heb je ook een linkje? Ik kan hem niet op winamp.com vinden en google heeft het over de 'invicta winamp skin' m (Da's een groene met een soort Alien hoofd, maar zonder pop-up.

Dit is de Ashen player

[ Voor 21% gewijzigd door Waypoint op 02-11-2004 17:29 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik gebruik GB-PVR ideaal pakket voor de combi PVR-350 en mediaMVP van hauppauge.

Jammer genoeg soms ietwat traag. (Ik heb een P3-450 :( ) Het is namelijk .NET software.

Verwijderd

Topicstarter
@waypoint
sorry tis idd invicta. als je een update doet heb je wel een popup met de naam van de track.

@leonbong
Ik heb dus geen pvr350. Heb het medion kaartje van de aldi opzich een goed kaartje maar nu nog goede software.

@eisl
Hoe heb je de kanalen getuned in GAM tis mij in ieder geval nog niet gelukt.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb Media Portal nu ook geinstalleerd maar veel verder als error's komt het bij mij niet, met alles wat ik doe :(
Is myHTPC nog ergens te downloaden (mét (!) plugins?).

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

oZner schreef op 09 november 2004 @ 22:45:
Ik heb Media Portal nu ook geinstalleerd maar veel verder als error's komt het bij mij niet, met alles wat ik doe :(
Is myHTPC nog ergens te downloaden (mét (!) plugins?).
Gewoon ff zoeken op google, was mij ook gelukt... Veel links met dat het nu meedio is geworden, maar sommige sites hebben myhtpc op hun eigen servers staan en daar kan je ze dus wel vandaan halen ;)

Verwijderd

De nieuwste versie van Showshifter werkt wel met hardwarematige mpeg2. Ik gebruik de externe Pinnacle USB2 tuner. Werkt super.

Verwijderd

net op een site een leuke aanbieding gevonden: PC-afstandsbediening (+univ. A/V afst. bed.+ eventuele verlichtings afst bed.) inclusief Showshifter 1.55 voor 37,50 ofzo

http://www.memoryplus.nl/info.php?id=541

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42
Ik heb zonet Intervideo Home Theatre geinstalleerd en werkt zeer goed.

Ondersteund veel TV kaarten.

Ook Meedio en Media Portal heb ik geprobeerd.

Meedio werkt zeer fijn alleen TV gedeelte is beta en alleen voor US.
Mediaportal kreeg ik vastlopers bij. Maar zag er goed uit.

Ik ga nu Sage TV eens proberen.

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Maakt het uit welke tv-kaart je hebt? Ik ben wat dat betreft een noob. Enige kaarten waarvan ik iets ken zijn gamer-grafische kaarten :).

Ik ben ook van plan een HTPC te maken eventueel met een barebone omdat de geavanceerd DVD-players ongeloofelijk duur zijn.

Verwijderd

Ik gebruik ook Meedio. Is retestabiel en kan enorm veel. Op dit moment zijn er al 167 plugins voor beschikbaar en dat aantal groeit nog elke week.. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zikje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:13:
Maakt het uit welke tv-kaart je hebt? Ik ben wat dat betreft een noob. Enige kaarten waarvan ik iets ken zijn gamer-grafische kaarten :).

Ik ben ook van plan een HTPC te maken eventueel met een barebone omdat de geavanceerd DVD-players ongeloofelijk duur zijn.
Een grafische kaart is over het algemeen dan ook iets anders dan een televisie tuner... Zoek eens op "tuner" op verschillende sites...

Hint: Hauppage...

offtopic:
weet iemand waar ik een lijst met compatible hardware kan vinden voor MCE2005?

Verwijderd

De oude vertrouwde MYHTPC is nog steeds te downloaden :

http://www.meedio.com/pub/

Alle plugins staan er nog en op het forum (onderaan!) is ook nog steeds een gedeelte gewijd aan de oude versie. Samen met MYHTPC, Got TV en Simple Video kan je een perfect systeem maken voor het opnemen en kijken van TV en film.

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik gebruik freevo! _/-\o_
Pagina: 1