Ik wil mn pc opnieuw installeren maar bootable cd's werken niet. Ik dacht dat het aan mn cd-drive lag maar die doet het perfect in mijn andere pc. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?
In je bios je boot-sequence aanpassen
waarschijnlijk staat die nu op:
• Harddisk
• CD-Rom
Die volgorde dus aanpassen, cd-rom eerst, naarna harddisk
• Harddisk
• CD-Rom
Ey!! Macarena \o/
Bios-instellingen? Let even op de policy hier. Als je niet snel wat meer informatie in je topic start zet gaat deze zeer waarschijnlijk op slot.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
cd-rom staat er niet tussen alleen hdd en diskettedrive
RaZ schreef op 30 oktober 2004 @ 21:32:
In je bios je boot-sequence aanpassen
• Harddisk
• CD-Rom
Ik weet niet hoeveel mogenlijkheden je hebt in die instellingen, maar meestal heb je er een stuk of 4.Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 21:34:
cd-rom staat er niet tussen alleen hdd en diskettedrive
[...]
Deze aparaten die je nu daarin hebt staan, floppy en harddisk, die moet je ook kunnen veranderen, dan maak je van de floppy gewoon een cd-rom, zet die dan voor de harddisk, en boot maar
Ey!! Macarena \o/
Uh... met een hamer?Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 21:58:
Hoe maak ik dan van mn floppy een cd-drive?
Bij mij zijn de opties die ik heb, allemaal selecteerbaar met hetgeen wat in mij pc zit.
ik heb een boot-sequence van 4, en ik kan dus op plek 1 kiezen voor:
• Harddisk
• CD-rom
• Card-Reader
• Floppy
Denk dat dat in jou bios ook wel mogenlijk is.
Ey!! Macarena \o/
hehe noob attack
in je bios ga je naar de sectie waar je kunt kiezen voor de opstart volgorde. Als het goed is en alles is juist aangesloten zal je moederbord de cdrom herkend hebben. Ga op een van de mogelijkheden staan. meestal kun je met enter in een sub menu komen en daar zou je cdrom tussen moeten staan. Is dit niet het geval kijk dan bij het booten eens even wat de computer detecteert. staat daar niet de cdrom tussen dan kan het nog zijn dat die ide poort niet aanstaat in de bios. zoek die sectie en zet hem op auto en probeer het daarna nog eens
Kijk eens goed waarschijnlijk moet je op Enter, Page Up, Page Down, links, rechts ofze duwen om het te veranderen.Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 21:58:
Hoe maak ik dan van mn floppy een cd-drive?
@red metal
Het is een compaq en gaat juist wel zo makkelijk, hoewel het is een prutsario....
dus das dan weet ik t niet.... deskpro / proliants etc. is echt super makkelijk om in te stellen
Het is een compaq en gaat juist wel zo makkelijk, hoewel het is een prutsario....
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik denk dat iedereen wel weet hoe je windows moet installeren.
Zoek eens op 'floppy windows install' , of zo...
Wat bedoel je ermee?
zetje01 schreef op 30 oktober 2004 @ 22:42:
Ik denk dat iedereen wel weet hoe je windows moet installeren.
Verwijderd
Tsja, of je download effe een bootfloppy voor je OS op www.bootdisk.com, dan kun je gewoon vanaf floppy booten en de zaak installeren.
Verwijderd
Het feit, dat de BIOS van een Compaq geen CD-ROM weergeeft, geeft aan dat er iets niet in orde is met de aansluitingen.
Maak de kast open en check of je IDE-kabel wel goed in de CD-speler zit en op het moederbord. Kijk meteen ook het stroomstekkertje na.
Als alles goed aangesloten is moet hij automatisch in de BIOS gezien worden en kun je er ook voor kiezen om van CD te booten.
Maak de kast open en check of je IDE-kabel wel goed in de CD-speler zit en op het moederbord. Kijk meteen ook het stroomstekkertje na.
Als alles goed aangesloten is moet hij automatisch in de BIOS gezien worden en kun je er ook voor kiezen om van CD te booten.
Klik op [Search] bovenaan in de linkjes-balk en voer de keywords 'floppy windows install' in
GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker dat minimaal over basiskennis, inzet, logica en researchcapaciteiten beschikt. Dat zie ik hier allemaal helaas niet bij jou terug. Er is op geen enkele manier uit de topicstart af te leiden wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus net niet de bedoeling hier op GoT.
Ik zou zeggen, klik terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze alsnog rustig en aandachtig door. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()