ASUS K7M vind stan-by niet leuk ?!!?!?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:53
Ik heb nu sinds een paar week een ASUS K7M met een 600@700 (door corum)
Alles draait super en zonder problemen

alleen als ik m'n Pc op stand-by zet en dan weer activeer gaat m'n PC als een gek piepen

Ik zou echt niet weten wat dit kan zijn,

btw mijn mobo temp is 29 bij open kast en +- 34 bij dichte kast

Verwijderd

toevallig 'n ISA kaartje erin?

• Renkie
Euhm ja

een DIVA ISDN card zit in het enige ISA slot
hoezo?

Verwijderd

ISA ondersteund het officieel niet.

Dus alleen als je geluk hebt werkt het.

Verwijderd

vroeger toen ik nog een 3com 509B in mijn PC had zitten, toen kwam ie ook niet meer uit zijn coma...

nu zit ie in m'n linuxbakkie (IP MASQ) en heb ik geen ISA kaarten meer in m'n PC: standby werkt perfect

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Heb een P2 350, 128 Mb, Asus P2B met Win98 SE (ACPI) en 2 ISA kaarten. Een 3Com en een Intel netwerkkaart. Puter gaat vlekkeloos stand-by in en komt er ongeschonden uit.
Zeggen dat het aan ISA ligt slaat nergens op :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 19:38
Was toch wel een aardige gok...
Ik zou die isa er maar even uithalen en kijken wat er gebeurt...

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

Ik heb ook een ISA Diva ISDN kaart en een k7m, en hij doet het gewoon helemaal goed.
Jag

• Renkie
VAAG

Wat kan d'r dan mis zijn?

Verwijderd

Is geen gok. ISA wordt officieel niet ondersteund voor enige vorm van powersaving. Zou niet betrouwbaar genoeg terug communiceren.

Wij weten beter, maar hier is toch een reden voor ;)

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Ut kan ook gewoon aan je voeding liggen...
Als die te zwak is wil ie wel een niet goed uit standby terug komen omdat ie dan in eens alles opmoet starten (en al die piek stromen trekken dan te veel aan je voeding waardoor die in eens zwaar onstabiel kan worden als ie niet genoeg stroom kan leveren), waardoor je een power failure krijgt en je systeem hangt of reboot.. Als je dit ff goed wilt testen moet je even je 2, 3, enz harddisks enz, cdromspeler, floppydrive en kastkoelers ff van de voeding aftrekken(zodat je alleen je bootharddisk en mobo en dergelijke aangesloten zijn, om te zien wat ie dan doet als ie uitstandby terug komt, werkt het dan wel goed dan is je voeding voor de piek spanningen niet groot genoeg).. (En neej als je de computer aanzet word elk stukje hardware na elkaar opgestart (eerst mobo, dan hdd, volgende hdd, cdrom, floppy, enz.. waardoor de piekstromen een stuk lager blijven...) Ik hoop je hier mee geholpen te hebben...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Renkie
Nou nee :)

Het gekke is, als ik hem uit stand-by haal WERKT ALLES NOG, (kan gewoon alles weer doen in window maar dat gepiep zuigt)
maar begint ie dus te piepen terwijl hardware monotoring UIT staat, de asus software ziet ook NIETS bijzonders

heb een 300Watt server voeding dus daar ligt het niet aan

IEMAND een idee ?

• Renkie
ff topic omhoog

HELLLUUUPPP ! :)

Verwijderd

Misschien nog iets anders van powermanagement. En kijk eens of een van je fans(aangesloten op het moederbord) niet automatisch weer gaat draaien (=autofan off)

Makkelijkst om te proberen is fail save settings te laden.

BTW. M'n K7M blijft stil.

Verwijderd

Misschien gewoon niet in standby mode zetten? Mijn compu'tje (ook ASUS K7M) gaat of uit of aan en nix anders. Zelfde met monitor: als ik er niet naar kijk druk ik op het O/I-knopje.
Ik heb het te vaak gezien dat standby == coma. En met zo'n koe in de achtergrond staat ie gelukkig nooit te niksnutten.

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

ff laatste bios erop en via drivers voor powermanagement, misschien dat dat helpt.
Jag
Pagina: 1