printkosten bijhouden.

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:18
Hallo,

We hebben hier een aardig studentennetwerk en we zijn van plan een laserprinten aan te schaffen voor het nodige printwerk.

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is precies bij te houden hoeveel elke gebruiker print.
We hebben een server dus daar zou deze software dan eventueel om kunnen draaien. (XP Prof).
niet veel gevonden via de search.

alvast bedankt!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56
Um wij hebben zoiets op school dacht ik, kweenie hoe het heet, maar dan krijg je een budget, en dan gaat er elke keer wat vanaf als je print. Ik weet dat er op de frontpage een varkentje staat met muntjes erbij, maja ik zal het wel eens aan de systeembeheerder vragen maandag of zow.

_@/'

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10

PenguinPower

May the SOURCE be with you

PrintManager Plus kan dat van software shelf zie http://www.softwareshelf.co.uk/products/default.asp?g=4

Er is nog een bekender pakket alleen kan niet op de naam komen

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56
PenguinPower schreef op 30 oktober 2004 @ 21:21:
Er is nog een bekender pakket alleen kan niet op de naam komen
Toeval... ;)

Ik weet wel dat ze bij ons op school allemaal Lexmark Laserprinters hebben, met netwerkaansluiting, maar volgens mij wordt het wel via de servers van school geprint.

_@/'

Verwijderd

Als het ding een IP adres heeft kunnen mensen er ook buiten de wachtrij om op printen (Local TCP/IP printer aanmaken). Op de wachtrij zit natuurlijk de quota software, maar kom je daaromheen... Tsja... Wel even iets om rekening mee te houden.

In dit geval zou de printer dus rechtstreeks op je machine aangesloten moeten zijn. Of afdoende te beveiligen tegen grapjassen... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 21:39 ]

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Is me te binnen geschoten. Maggy heet dat paket
http://www.aenova.nl/maggy.htm
Pagina: 1