Toon posts:

Edimax Router en Chello; slecht bereik draadloos*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de eerste plaats, voordat dit topic meteen verdwenen is.
Ik heb de search gedaan, alles gelezen, maar van niemand gelezen dat ie een oplossing heeft gevonden die werkte... Terwijl die er toch moet zijn.. de gebruiker hebben inmiddels vaker gepost...

Mijn Edimax Router (BR6104KP)hangt aan de Chello Classic, aan de router hangt een accespoint.
Ik heb verbinding, Internet werkt ook, alleen maar met 30kb/s. Op zowel pc als laptop.

De router heeft IP van modem gekregen, en ik krijg er een van de DHCP vd router.
Tot zover alles goed, dus.
De eerste 10minuten (denk ik) is de verbinding ook super. Daarna kakt ie in naar ca. 30 kb.s

Wie kent dit probleem en heeft een goede oplossing gevonden.

BvD

Auke

Verwijderd

- Heb je al een firmware-upgrade gedaan?
- Driverupdates voor de WiFi-kaartjes?
- Wat gebeurt er als je dichterbij gaat staan?

Ik mis nog een beetje wat je zélf gedaan hebt voordat je hier kwam. Wat heb je al veranderd/geprobeerd?

Edit: en je hoeft niet in je topictitel te vermelden dat je n00b zou zijn, een echte probleemomschrijving zou daarentegen wél goed staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 11:33 ]

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem gezien bij een router van smc, een firmware update van de router leek het probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem
de firmware upgrade kan ik niet vinden.
op edimax.nl / com.wk staan wel upgrades maar van andere types...
ik heb de edimax BR6104KP, op de site staat wel die voor de K en die voor de P maar die geven allebei invalid filesize aan.
verder al het mogelijke geprobeert, port forwarden,

het bereik is verder dik in orde... het begint ook pas na een paar minuten...
en zelfs dan is het bereik "uitstekend"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:14 ]