mass mount --bind

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Een wazige topictitel, maarja :)

Mijn probleem is als volgt: ik heb een directory /mnt/data met daarin een map die ik aan een redelijk aantal users wil delen (niet allemaal). Gewoon een symlinkje maken in /etc/skel/ is opzich de standaardmanier, maar ik zit met het volgende: mijn users worden gechroot naar hun homedir als ze gaan ftp'en, en ze kunnen dus geen symlinks meer volgen. De oplossing die ik overal op internet vindt is
code:
1
mount --bind /mnt/data /home/user/data

en opzich werkt dat ook redelijk goed, alleen ik vind het een beetje "vies": ik moet nu voor iedere user een regel in /mnt/fstab maken om te zorgen dat na een eventuele reboot alles blijft werken. Dit vindt ik niet echt mooi, dus ik ben op zoek naar een mooie manier om het te doen. Wat ik natuurlijk kan doen is een scriptje schrijven wat dit voor mij doet, maar ik vroeg me af of er niet een nettere oplossing is?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je niet bent gebonden aan de ftpd die je nu gebruikt, kun je pure-ftpd, die ondersteunt virtual-chroots, zodat je wel symlinks buiten de chroot kunt volgen, alwaar de client opnieuwe ge-chroot wordt.