Toon posts:

@Home internetprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,ik heb essent als internetprovider(@Home) en ik heb de laatste tijd alleen maar problemen met de internetverbinding.
Vaak als ik het internet op wil krijg ik te zien dat de server niet gevonden kan worden,mijn e mail werkt dan ook niet.
Nu heb ik al verschillende keren met @Home gebeld en telkens krijg ik een of andere smoes te horen.
De laatste keer werd mij gezegd dat er een netwerkstoring bij hun is en dat ze niet weten waar het aan ligt.Het enige wat k volgens hen kan doen is de stroom van het modem afhalen en vervolgens weer insteken.Dit helpt dan voor even en een paar dagen later is het weer raak.
Zijn er mensen die dit probleem bij @home internet ook hebben en waar ligt of lag het bij jullie aan?
Alle hulp is welkom,ik gebruik trouwens een ethernetmodem en geen router.
Het merk modem dat ik van essent heb gekregen toendertijd is motorola.

Verwijderd

Het grote @home problemen topic deel 6

Voor al uw @Home problemen :)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Stel eens een andere DNS server in. Al eens geprobeerd?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Welkom op GoT :)

In eerste instantie hoort dit uiteraard in het @home problemen topic (zie onderaan deze post meer info). Echter, zolang deze niet gesloten is (als dat al gebeurd), kunnen we wel proberen tot een oplossing te komen.

Ik heb een aantal vragen die ons wellicht verder kunnen helpen:

- In welke regio bevindt je je?
- Krijg je wel een IP-adres van de @home DHCP-server
- Als je een statisch IP-adres instelt, kan je dan pingen met de @home DNS-server of gateway?
- Kan je een willekeurig ander IP-adres pingen in het @home netwerk (bijvoorbeeld dat van een vriend o.i.d.)
- Watvoor modem gebruik je? Een oude Com21 modem of een nieuwe Motorola?
- Heb je al eens een andere ethernet kaart geprobeerd?

Ik heb ook @home, maar de problemen die jij ondervindt niet :)

offtopic:
Op GoT verwachten we van de gebruikers dat zij ook zelf op onderzoek uit gaan. Je zegt al dat je de helpdesk gebeld hebt en er met hun niet uit bent gekomen. Kennelijk heb je niet, of niet goed, gezocht op dit forum. Dat kan natuurlijk gebeuren maar mocht het zo zijn dat je wel gezocht hebt, zet dat dan uitdrukkelijk in je Topicstart.

Verder willen we graag dat je de FAQ even doorleest. Ook hierin worden een aantal links genoemd naar dergelijke topics over dit onderwerp.

Verder staat dit topic in het verkeerde forum. Dit topic hoort eigenlijk in IT (Internet en Telefonie).

Zijn er nog vragen, gluur dan even in de [url=http://http://gathering.tweakers.net/forum/faq]GoT FAQ[/url] :)

[ Voor 3% gewijzigd door LollieStick op 30-10-2004 22:23 . Reden: typo ]

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Hmmm, het is moeilijk te beoordelen zo op het eerste gezicht...voor een goede analyse zou je iets specifieker moeten uitleggen wat er zoal mis is.

Maar in ieder geval kan ik je deze website aanraden.

http://www.troublesathome.nl/index.php

Hier staan oplossingen voor veelvoorkomende problemen met @Home en als je er dan nog niet uitkomt heeft die website ook een forum.

Hoop dat je er wat aan hebt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik denk dat je met deze tips al een stuk verder komt, zo niet: zie eerst de tips en dan Het grote @home problemen topic deel 6 waar je evt een reactie kunt plaatsen :)

Inderdaad welkom :*

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 31-10-2004 00:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.