[WOS] Het grote MCE2005 topic deel 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gaan altijd de topics hier overal dicht? waar slaat dit op? Zitten altijd mensen tussen die dezelfde vraag tig keer stellen daar ga je dan toch niet op in, moet de rest daar de duppe van zijn, volgende topic is weer precies hetzelfde, wil je dat UITBANNEN ofzo, lijkt wel weer een machtspelletje iemand die glimlachend de boel afsluit,

" ik vind het jammer want het had een heel leuk topic kunnen zijn" dat was het ook maar de boel afsluiten heb je niets aan want er zijn altijd mensen tussen die wel gewoon bezig zijn!!!

Ik zet het hier maar neer want ik vind het echt BELACHELIJK!!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik kan niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, maar zoals je kan lezen in de sluitpost van het MCE 2005 deel2 topic, is er wel ruimte voor een ervaringen topic. Open er dan een.
Ik vind het ook erg jammer dat het MCE 2005 topic is verpest door al die users die even een vraag neerdumpen die al tig keer is beantwoord in het topic.
Maar dit topic hoort meer thuis in Lieve adjes denk ik.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk wel uit, ik ga geen werk steken in het openen van een topic, wat uiteindelijk ook weer gesloten wordt. Ik ga wel naar een ander forum toe, Ikzelf vind het nergens op slaan, bedoel als je een bedrijf hebt waar luie mensen werken ga je toch niet het bedrijf sluiten maar flikker je de luie mensen eruit!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Bovenstaande posts even afgesplitst van een VBtopic :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 12:18:
Ik kijk wel uit, ik ga geen werk steken in het openen van een topic, wat uiteindelijk ook weer gesloten wordt. Ik ga wel naar een ander forum toe, Ikzelf vind het nergens op slaan, bedoel als je een bedrijf hebt waar luie mensen werken ga je toch niet het bedrijf sluiten maar flikker je de luie mensen eruit!?
Als je een topic hebt wat élke keer verzand in het stellen van simpele vragen hebt, als je dus steeds een nieuw bedrijf opricht, waar alleen maar luie mensen komen werken in jouw vergelijking, houd het ook op een keer op.
Het is gewoon zo dat praktisch alle grote topics waar vraagjes in gesteld worden verzanden in het steeds opnieuw herhalen van de dezelfde dingen, ik schreef eerder:
JHS schreef op 27 oktober 2004 @ 16:47:
En ook niet echt een feature denk ik

Maar ik denk niet dat "men" dit een goed idee vind, komt wel vaker langs, een idee voor een groot <blaat> topicn en meestal vind het geen doorgang Persoonlijk vind ik het ook niet echt een goed idee, grote topics hebben als gevolg dat het:
• onoverzichtelijk wordt, er staat namenlijk een heleboel op veel verschillende pagina's
• de searchwaarde ernstig omlaag gaat, al die antwoorden staan erg verspreid en niet netjes gekoppeld aan een titel
• men gaat veel dezelfde vragen stellen omdat ze die als eerste niet meer kunnen vinden en te lui zijn om een heel topic te doorzoeken
• makkelijker vragen gaan stellen en dus zelf minder moeite doen, het openen van een topic heeft zoiezo al een hogere drempel dan het doen van een post
• het niveau in een groot topic al snel daalt....

Geen goed plan dus denk ik :) .
Grote topics met vragen erin schieten gewoon niet op. Een topic waarin over ervaringen kan worden gesproken dekt toch ook de lading, en de vragen kunnen in aparte topics. Ik zie het probleem niet zo :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat is wel waar, maar als je een actieve TS hebt bij een groot topic, die telkens nieuwe items toevoegd aan de "Topic FAQ" kan het wel werken. Dan is het natuurlijk extra wrang als zo'n topic wordt gesloten doordat een paar "rotte appels" (beetje overdreven woord misschien) niet de moeite nemen even die startpost door te lezen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 22:58:
Waarom gaan altijd de topics hier overal dicht? waar slaat dit op? Zitten altijd mensen tussen die dezelfde vraag tig keer stellen daar ga je dan toch niet op in, moet de rest daar de duppe van zijn, volgende topic is weer precies hetzelfde,
Zoals je ongetwijfeld weet is het tonen van inzet op GoT belangrijk - dit is dan ook iets waar we keer op keer op hameren.

Nou is in het topic waar het hier over gaat door mij meerdere keren er op gewezen dat het wel heel erg de kant uit ging van 'gooi je vraag maar neer' - en al hoewel dat voor een paar reacties in een groot topic niet zo erg is, nam in dit topic dat soort vragen wel erg de overhand.

Je eindigt dan met een topic waar niemand eigenlijk graag meer komt, en wat in ieder geval geen enkel nut meer dient omdat niemand er meer graag in komt en er echt niets meer in te vinden is :)

Ondanks meerdere modbreaks van mij en zelfs het verwijderen van posts bleven de mensen in dit topic zo door gaan, en dan eindigt het inderdaad in een topic dat gesloten wordt :)
wil je dat UITBANNEN ofzo, lijkt wel weer een machtspelletje iemand die glimlachend de boel afsluit, " ik vind het jammer want het had een heel leuk topic kunnen zijn" dat was het ook maar de boel afsluiten heb je niets aan want er zijn altijd mensen tussen die wel gewoon bezig zijn!!!
Ik snap niet waarom je denkt dat het een machtspelletje zou zijn - dat is het in ieder geval niet ;)
Ik zet het hier maar neer want ik vind het echt BELACHELIJK!!
:(
Je had mij misschien beter eventjes kunnen mailen, of eventueel een topic in Lieve Adjes openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MaximusTG schreef op 30 oktober 2004 @ 20:30:
Dat is wel waar, maar als je een actieve TS hebt bij een groot topic, die telkens nieuwe items toevoegd aan de "Topic FAQ" kan het wel werken. Dan is het natuurlijk extra wrang als zo'n topic wordt gesloten doordat een paar "rotte appels" (beetje overdreven woord misschien) niet de moeite nemen even die startpost door te lezen.
Die paar waren op het eerste gezicht, ik heb snel even het topic gescand, er toch best wel veel. Dan is het denk ik beter als iemand een FAQ bijhoud, dan wel in de in WOS niet bestaande wiki iets plaatst.
Bovendien zou dat nog altijd in een ervaringen topic kunnen, óndanks dat in dat topic zelf geen vragen worden gesteld :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
JHS schreef op 30 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Die paar waren op het eerste gezicht, ik heb snel even het topic gescand, er toch best wel veel. Dan is het denk ik beter als iemand een FAQ bijhoud, dan wel in de in WOS niet bestaande wiki iets plaatst.
Bovendien zou dat nog altijd in een ervaringen topic kunnen, óndanks dat in dat topic zelf geen vragen worden gesteld :) .
Daar heb je gelijk in, maar het probleem is eigenlijk ook gewoon dat sommige mensen niet de moeite nemen dingen zelf op te zoeken, en in een groot topic dupeer je door het sluiten meteen een heleboel enthousiaste mensen die wel hun best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Iets genuanceerde, maar ben het wel met bas29 eens. Topic verziekers moet je aanpakken, niet het gehele topic dichtgooien. "Ja, maar 5 op de 10 reacties zijn niet ok". Prima, die 5 reacties trash je, je geeft die users waarschuwing/ow/ban/schop. En dit topic is niet uniek, er zijn eerdere geweest die om soortegelijke redenen dicht zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MaximusTG schreef op 30 oktober 2004 @ 20:41:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar het probleem is eigenlijk ook gewoon dat sommige mensen niet de moeite nemen dingen zelf op te zoeken, en in een groot topic dupeer je door het sluiten meteen een heleboel enthousiaste mensen die wel hun best doen.
Klopt, dit is imo op heel GoT min of meer een probleem, maar komt ernstig tot uiting in grote topics. Er wordt gelukkig naar mijn mening goed op gemodereerd, topics waar de TS te weinig moeite doet worden over het algemeen gesloten, of de TS wordt aangespoord en doet alsnog moeite. In een groot algemeen [blaat] topic is dit alleen een stuk moeilijker, aangezien er dan tientallen TS'en zijn die moeite moeten doen.

Ook @ WAB: De "kosten" (moeite) van het modereren moet natuurlijk wel enigzins in verhouding zijn met de winst van zo een topic. En die verhouding loopt in dat soort topics nogal snel scheef. Bovendien ben ik van mening dat de werkelijk interressante vragen niet in zo een topic passen, en dat een groot algemeen [blaat] topic dan alleen interressant is als het over de ervaringen gaat. Welke mogelijkheid ook wordt geboden :) .

Nogmaals, ik zie het probleem niet zo, het enige is dat het teveel moeite kost om reeds gestelde vragen uit een groot topic te weren, en er dus "alleen" ruimte is voor een ervaringen topic, en dat de vragen dus buiten dat topic moeten.

Jammer is dan natuurlijk wel dat er op deze manier users worden afgeschrikt die het wél goed bedoelen en een aanwinst zijn voor het forum, maar de oplossing daarvoor ligt denk ik eerder in de communicatie dan in het anders modereren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Er zijn zat mensen die een groot topic volgen. De aanhang is vraak vrij groot. Dat er ook veel mensen zijn die het verknallen (soms ook meer), dan betekend dat toch niet dat je het maar sluit? Nogmaals, aanhang van topic is groot genoeg om de 'kosten' te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

We Are Borg schreef op 30 oktober 2004 @ 20:53:
Er zijn zat mensen die een groot topic volgen. De aanhang is vraak vrij groot. Dat er ook veel mensen zijn die het verknallen (soms ook meer), dan betekend dat toch niet dat je het maar sluit? Nogmaals, aanhang van topic is groot genoeg om de 'kosten' te verantwoorden.
Mja, dat is een afweging, die niet echt op basis van cijfers te maken is enzo :) . Ik denk dat een topic met heel veel vragen, die al snel al gesteld zijn, niet tegen de kosten opweegt, maar een topic met vragen wel, en jij denk van niet. Ter interpretatie van de moderators dus. Die vast wel willen luisteren naar de userbase, alleen ik wed dat die ook enigzins verdeeld is :) . Persoonlijk zou ik, als iemand zonder MCE, veel geinterresseerder zijn in een ervaringen topic dan in een topic wat vol zit met kleine vraagjes... :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

We Are Borg schreef op 30 oktober 2004 @ 20:46:
Topic verziekers moet je aanpakken, niet het gehele topic dichtgooien.
Dat is natuurlijk de meest ideale situatie en als je je het topic had gelezen had je ook gezien dat er een aantal modbreaks van de WOS moderators staan en dat er replies getrashed zijn.
We Are Borg schreef op 30 oktober 2004 @ 20:46:
Prima, die 5 reacties trash je, je geeft die users waarschuwing/ow/ban/schop. En dit topic is niet uniek, er zijn eerdere geweest die om soortegelijke redenen dicht zijn gegaan.
Ondanks wat je misschien verwacht krijg je op GoT echt niet zomaar een waarschuwing of een ban - dat zou ook buiten proportie zijn om iedereen die 'alleen maar' een vraag stelt daadwerkelijk een waarschuwing te geven :)

Daarnaast is het simpelweg 'te veel werk' om het maar vervelend te zeggen om tientallen replies te verwijderen in een groot topic en dat een paar keer per dag, vergeet niet dat de laatste 50 replies in dit topic in de laatste 20 uur geplaatst waren bijvoorbeeld (waar nog een nacht tussen heeft gezeten) ;)
We Are Borg schreef op 30 oktober 2004 @ 20:53:
Dat is natuurlijk maar heel erg de vraag - als de 'aanhangers' van een topic grotendeels bestaan uit een groep mensen die hun vraag stellen zonder eigen inzet dan is het uiteindelijk voor niemand echt leuk meer en dan is de aanhang eigenlijk ook niet zo groot meer ;)

Om nou te voorkomen dat dat op die manier eindigt heb ik het topic gesloten en is er duidelijk aangegeven dat een ervaringen topic wel degelijk toegestaan is - dat is ook bevestigigt als reply naar een aantal mensen die mij hierover gemailed hebben.

Overigens snap ik het probleem niet zo - in de meeste gedeeltes van GoT is het al zo dat grote topics niet gewild zijn (en dat is in Windows Operating Systems zeker zo) en dan was dit topic dus iets wat een uitzondering was. Een uitzondering die nogmaals bevestigt dat dit soor topics niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

elevator schreef op 30 oktober 2004 @ 22:47:
[...]

Dat is natuurlijk de meest ideale situatie en als je je het topic had gelezen had je ook gezien dat er een aantal modbreaks van de WOS moderators staan en dat er replies getrashed zijn.
Waarom ben jij in de veronderstelling dat ik het topic niet heb gelezen? Prima toch dat die modbreaks er staan, ga er meer verder zou ik zo zeggen :)
Ondanks wat je misschien verwacht krijg je op GoT echt niet zomaar een waarschuwing of een ban - dat zou ook buiten proportie zijn om iedereen die 'alleen maar' een vraag stelt daadwerkelijk een waarschuwing te geven :)
Ik meen een topic te herinneren waar je een OW kreeg als je het orgineel niet erbij gooide of wanneer je offtopic ging. Vond ik een prima regel :). Daarnaast had ik het ook over een waarschuwing als in mail/pm/etc. Bedoel niet dat er gelijk OW's als zoete broodjes verkocht moeten worden, al vind ik dat geen slecht idee ;)
Daarnaast is het simpelweg 'te veel werk' om het maar vervelend te zeggen om tientallen replies te verwijderen in een groot topic en dat een paar keer per dag, vergeet niet dat de laatste 50 replies in dit topic in de laatste 20 uur geplaatst waren bijvoorbeeld (waar nog een nacht tussen heeft gezeten) ;)
* We Are Borg mompelt iets over meer moderators :X. Dit, in mijn ogen matig (erg netjes uitgedrukt), excuus is al eerder verkocht in een vorige discussie en is naar mijn mening echt geen argument. Crew bestaat niet voor niks uit ik weet niet hoeveel man, simpel weg omdat de oude crew van 10 man het forum toch echt niet meer aan kon en terecht :)
Dat is natuurlijk maar heel erg de vraag - als de 'aanhangers' van een topic grotendeels bestaan uit een groep mensen die hun vraag stellen zonder eigen inzet dan is het uiteindelijk voor niemand echt leuk meer en dan is de aanhang eigenlijk ook niet zo groot meer ;)
En daar verschillen we van mening. Jij ziet de 'negatieve' users en ik zie de postieve die soms alleen maar graag lezen in zo'n topic. Tel daar de serieus reagerende users bij op en je hebt de 'aanhangers'. De aanhangers die NIET het topic verknallen en toch het topic onderaan de topiclijst ziet verdwijnen, omdat het 'te veel werk' is.

Maar ik denk dat jij deze discussie al kent, omdat deze al vaker gevoerd is. Meer moderators om het 'extra' werk te doen is blijkbaar geen optie, misschien (weet het niet zeker) omdat de algemene mening heerst van het is het niet 'waard'.
Zoals je zelf al aangeeft and I quote, Heel erg jammer, want dit sootr topics kunnen best leuk zijn :). Idd, en daar ben je niet alleen in. Toch maar dicht, want? Teveel werk? Dat kan toch nooit een argument zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door We Are Borg op 31-10-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 00:38:
Maar ik denk dat jij deze discussie al kent, omdat deze al vaker gevoerd is. Meer moderators om het 'extra' werk te doen is blijkbaar geen optie,
Ik kan me voorstellen dat eventuele extra moderators ook niet zo zitten te springen om als een politieagent op zoek te gaan naar stoute users en ze met een OW weg te sturen :)

Ik ken de MCE2005 topicreeks niet, maar ik kan me wel zo voorstellen dat je als moderator erg "moe" wordt van bepaalde topics waarin users het blijven verpesten. Je kunt niet oneindig lang door blijven gaan met OW's uitdelen, modbreaks plaatsen en mensen bijsturen. Keihard moderaten is een optie, maar is niet leuk om te doen. Voor moderators niet en voor users niet.
Toch maar dicht, want? Teveel werk? Dat kan toch nooit een argument zijn?
Te veel overlast, te veel werk, te weinig effect van handelen. Ik zeg niet dat het daarom gaat in deze specifieke situatie maar het is niet ondenkbaar dat er dergelijke argumenten spelen.

Teveel werk zal niet het argument zijn om een topic te sluiten, een argument kan wel zijn dat een topic redelijkerwijs onbeheersbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 00:38:
Waarom ben jij in de veronderstelling dat ik het topic niet heb gelezen? Prima toch dat die modbreaks er staan, ga er meer verder zou ik zo zeggen :)
Nee - er mee door gaan zou betekenen dat ik me er zelf mee belachelijk maak aangezien de gewenste gedragsverandering door de gebruikers in het topic niet plaatsvond :)
Ik meen een topic te herinneren waar je een OW kreeg als je het orgineel niet erbij gooide of wanneer je offtopic ging. Vond ik een prima regel :)
Met alle respect maar je hebt gewoon niet door hoe dit soort dingen werken. Een waarschuwing geven aan iemand is ten eerste erg veel werk, maar heeft ten tweede ook nog een mogelijk vervolg traject (temp-ban danwel een permban).

Het is met de beste wil van de wereld niet uit te leggen dat iemand permanent van het forum verwijderd is omdat hij 1 vraag stelde in een topic waar 30 replies onder en 30 replies boven hem op dezelfde manier vragen gesteld werden :)
Daarnaast had ik het ook over een waarschuwing als in mail/pm/etc. Bedoel niet dat er gelijk OW's als zoete broodjes verkocht moeten worden, al vind ik dat geen slecht idee ;)
Ook hier heb je geen idee van hoe dit soort dingen werken :) Een PM of mail versturen is erg veel werk omdat het niet simpelweg het indrukken van een knopje is ;)

Het versturen van een PM houdt ongeveer dit in:
- Controleren van de post geschiedenis van de user
- Controleren van de notes van de user
- Controleren van de eerder ontvangen push messages van de user
- Opnemen van de post in de notes van de user zodat deze gemakkelijk terug te vinden is
- Push message opstellen en typen
- Push message versturen en in notes opnemen

Reken hier maar met gemak een minuut of 10 tot 15 voor. Per pushmessage :) Dat is natuurlijk geen probleem als dit sporadisch gebeurt - maar met een topic zoals het hier over gaat zou dat betekenen een 10 of 20 tal pushmessages per dag, dus een 200 minuten per dag.

Ik weet niet of je weet dat de moderators mensen zijn die in het algemeen niet werkeloos thuis zitten, maar mocht je daar rekening mee houdende dan snap je misschien dat een 3 uur per dag besteden aan het versturen van pushmessages voor één enkel topic wat veel van het goede is :) Daar komt bij dat in een forum als Windows Operating Systems er naast dat ene enkele topic er nog erg veel andere topics zijn waar ook aanwezigheid in vereist is :)
* We Are Borg mompelt iets over meer moderators :X. Dit, in mijn ogen matig (erg netjes uitgedrukt), excuus is al eerder verkocht in een vorige discussie en is naar mijn mening echt geen argument. Crew bestaat niet voor niks uit ik weet niet hoeveel man, simpel weg omdat de oude crew van 10 man het forum toch echt niet meer aan kon en terecht :)
Windows Operating Systems heeft ongeveer 3 moderators die het als hun primaire forum hebben. Aan het aanstellen van extra moderatoren zijn een heleboel nadelen verbonden die ik hier niet verder zal toelichten, maar ik denk dat je je voor kan stellen dat 'meer mensen' niet altijd een gewenste oplossing levert. Denk hierbij maar aan het feit dat 3 vrouwen samen niet in 3 maanden een baby kunnen krijgen ;)
En daar verschillen we van mening. Jij ziet de 'negatieve' users en ik zie de postieve die soms alleen maar graag lezen in zo'n topic. Tel daar de serieus reagerende users bij op en je hebt de 'aanhangers'. De aanhangers die NIET het topic verknallen en toch het topic onderaan de topiclijst ziet verdwijnen, omdat het 'te veel werk' is.
Dit is mij een beetje een te populistische opmerking die zo van een politieke poster zou kunnen komen en ik doe hem dan ook maar af als een beetje goedkoop sentiment.

Natuurlijk zien wij niet enkel negatieve users - we zien echter wel een positief leuk topic uitgroeien in een zeer negatief topic en daar sturen we bij met een divers arsenaal aan middelen. Dat is hier ook gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Bedankt voor de feedback en zal er niet verder op in gaan omdat we hier in mening van blijven verschillen. Waar jullie een probleemtopic zien zonder goede oplossing (dus dicht), zie ik een kans om eens wat verandering aan te brengen om het topic wel in goede banen te leiden. Oeh, weer een populistische zinnetje :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 01:35:
Waar jullie een probleemtopic zien zonder goede oplossing (dus dicht), zie ik een kans om eens wat verandering aan te brengen om het topic wel in goede banen te leiden. Oeh, weer een populistische zinnetje :X.
Je insinueert in deze reactie dat er niets gedaan is om het topic in goede banen te leiden (bij te sturen) - dat is - zoals je kan lezen eerder in het topic - zeker wel gedaan. De gepoogde bijsturing had echter geen positief effect en daarom is er gekozen om het topic in deze vorm te sluiten :)

Nu kan je natuurlijk blijven beweren dat je het topic had willen bijsturen, maar ik denk dat je daarin dan toch concreter zou moeten worden :)

Of bedoelde je misschien dat je serieus vindt dat heel hard modereren (OW's, Ban's) voor vragen als 'Welke tunerkaart werkt er met MCE?' de juiste weg is? Als dat zo is moet je me toch eens uitleggen hoe het dan komt dat juist een van de meest gehoorde verwijten is dat GoT zo streng is :)

Of misschien kan ik je vertellen hoe we ooit eens een ander groot topic op deze manier gemodereerd hebben en dat er vervolgens ook een vloed aan mails kwam dat mensen het onterecht vonden dat ze een OW kregen of zelfs een ban? En misschien dat ik je dan kan vertellen dat de mening die jij hier geeft naar mijn idee niet een mening is die gotbreed gedragen wordt? (en nee - de 50 top posters qua users van LA is niet een mening die als gotbreed gedragen kwalificeert) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

elevator schreef op 31 oktober 2004 @ 01:46:
[...]

Je insinueert in deze reactie dat er niets gedaan is om het topic in goede banen te leiden (bij te sturen) - dat is - zoals je kan lezen eerder in het topic - zeker wel gedaan. De gepoogde bijsturing had echter geen positief effect en daarom is er gekozen om het topic in deze vorm te sluiten :)
Dat is absoluut niet wat ik insunueerbedoel ;). Ik wil aangeven dat wanneer een topic niet loopt zoals het hoort en er al veel werk aan is besteed, er misschien andere maatregelen getroffen kunnen worden. Waarom bleef het "post hier je desktop" zolang doorgaan? Waarom werd er gedreigd (geen idee of ze zijn gegeven) met OW's als je maar 1 keer offtopic ging? Omdat het topic een toegevoegde waarde had voor een hoop users. Woei, ik blijf populistische opmerkingen maken :).
Of bedoelde je misschien dat je serieus vindt dat heel hard modereren (OW's, Ban's) voor vragen als 'Welke tunerkaart werkt er met MCE?' de juiste weg is? Als dat zo is moet je me toch eens uitleggen hoe het dan komt dat juist een van de meest gehoorde verwijten is dat GoT zo streng is :)
Dus i.p.v. streng optreden liever dichtgooien? Ik vind dat er vrij strak (lees dus niet "streng") wordt opgetreden in zulke topics. Prima toch, beter dan het dichtlaten. Dat vind ik persoonlijk strenger. Zoals je kunt zien aan de topicstart 'voer' je daarmee het gevoel van GoT en streng.
Of misschien kan ik je vertellen hoe we ooit eens een ander groot topic op deze manier gemodereerd hebben en dat er vervolgens ook een vloed aan mails kwam dat mensen het onterecht vonden dat ze een OW kregen of zelfs een ban?
Waarom, omdat mensen niet lezen? Sorry, maar jullie verwachten (en terecht) dat mensen kunnen lezen voordat ze reageren toch?
En misschien dat ik je dan kan vertellen dat de mening die jij hier geeft naar mijn idee niet een mening is die gotbreed gedragen wordt? (en nee - de 50 top posters qua users van LA is niet een mening die als gotbreed gedragen kwalificeert) :)
Okee, nu even heel bot: maakt dat ook maar iets uit? Ik geef hier een mening en als pietje zin heeft om daar recht tegen in te gaan, be my guest. Graag zelfs, want een andere kijk om de situatie is altijd handig. Ik begrijp ook totaal niet wat je met deze opmerking probeert te bereiken. Moet ik maar wachten tot er meer mensen een mening geven voordat ik door mag gaan met deze discussie, aangezien ik niet de algemene mening van de users verkondig? I'm lost.

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 31-10-2004 02:02 . Reden: gmbl, msfanboy moet weer wat zeggen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 01:55:
[...]
Dat is absoluut niet wat ik insunueer. Ik wil aangeven dat wanneer een topic niet loopt zoals het hoort en er al veel werk aan is besteed, er misschien andere maatregelen getroffen kunnen worden.
Ik vraag me af welke maatregelen dan want je geeft zelf geen concrete voorbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

SmartDoDo schreef op 31 oktober 2004 @ 02:02:
[...]
Ik vraag me af welke maatregelen dan want je geeft zelf geen concrete voorbeelden :)
Mwah, ik val niet graag in herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sorry dat ik deze gezellige discussie onderbreek, maar is het misschien een ideetje om bijvoorbeeld een topicstarter als een soort van mod van een topic te laten werken? Hij/zij kan dan via topic reports laten weten als het uit de hand loopt. Mods hoeven dan niet de hele tijd een topic in de gaten te houden, en van een topicstarter mag je verwachten dat ie het beste voor heeft met zijn/haar topic. Deze zal dus waar nodig aangeven dat er niet te veel offtopic gegaan moet worden. (Kromme zin, maar het is al laat :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 01:55:
Dat is absoluut niet wat ik insunueer. Ik wil aangeven dat wanneer een topic niet loopt zoals het hoort en er al veel werk aan is besteed, er misschien andere maatregelen getroffen kunnen worden.
En zoals ik al aangaf is dat ook wel gebeurd maar had dat - helaas - niet het juiste effect. Uiteraard verlies je je geloofwaardigheid als je op een gegeven moment maar blijft roepen en verder geen actie onderneemt - dat is iets wat ook jij ongetwijfeld zult begrijpen :)
Waarom bleef het "post hier je desktop" zolang doorgaan? Waarom werd er gedreigd (geen idee of ze zijn gegeven) met OW's als je maar 1 keer offtopic ging? Omdat het topic een toegevoegde waarde had voor een hoop users.
Het post hier je desktop topic is meerdere keren dicht gegaan om dat het te veel onderhoud vereiste, daarnaast was de verhouding in die topics een stuk positiever dan in het topic waar het hier over gaat. Verder was er voor dat topic geen alternatief mogelijk - mensen uitnodigen hun eigen topic te starten met hun mooie desktop en daarin inzet tonen is natuurlijk niet mogelijk, en dat is bij dit topic wel mogelijk. Daar komt bij dat het topic op dit moment verplaatst is is naar de Tweakers Huiskamer :)
Dus i.p.v. streng optreden liever dichtgooien? Ik vind dat er vrij strak (lees dus niet "streng") wordt opgetreden in zulke topics. Prima toch, beter dan het dichtlaten. Dat vind ik persoonlijk strenger. Zoals je kunt zien aan de topicstart 'voer' je daarmee het gevoel van GoT en streng.
Volgens mij heb ik hier boven al uitgelegd dat streng optreden simpelweg niet mogelijk is qua tijd :)
Waarom, omdat mensen niet lezen? Sorry, maar jullie verwachten (en terecht) dat mensen kunnen lezen voordat ze reageren toch?
Omdat er misschien een heleboel vergelijkbare vragen om heen staan? Omdat mensen nou eenmaal niet alles lezen? Omdat een waarschuwing op bladzijde 1 misschien niet meer zo goed zichtbaar is op bladzijde 32 ?
Okee, nu even heel bot: maakt dat ook maar iets uit? Ik geef hier een mening en als pietje zin heeft om daar recht tegen in te gaan, be my guest. Graag zelfs, want een andere kijk om de situatie is altijd handig. Ik begrijp ook totaal niet wat je met deze opmerking probeert te bereiken. Moet ik maar wachten tot er meer mensen een mening geven voordat ik door mag gaan met deze discussie, aangezien ik niet de algemene mening van de users verkondig? I'm lost.
Mijn laatste opmerking ging enkel over jouw mening dat er strakker gemodererd moet worden - en daarover was mijn opmerking dat dat een mening is die - mijn inziens - niet aansluit op de mening van de rest van de gebruikers GoT :)

" We Are Borg wijzigde dit bericht 31-10-2004 02:02: gmbl, msfanboy moet weer wat zeggen (6%)"
Excuse me? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
msfanboy ben ik :w, ik wees hem op een spelfout :)

Overigens zou ik wel graag weten of mijn idee dat ik hierboven noemde enigzins vruchtbaar is :)

[ Voor 50% gewijzigd door Victor op 31-10-2004 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

King_Louie schreef op 31 oktober 2004 @ 02:07:
Sorry dat ik deze gezellige discussie onderbreek, maar is het misschien een ideetje om bijvoorbeeld een topicstarter als een soort van mod van een topic te laten werken? Hij/zij kan dan via topic reports laten weten als het uit de hand loopt. Mods hoeven dan niet de hele tijd een topic in de gaten te houden, en van een topicstarter mag je verwachten dat ie het beste voor heeft met zijn/haar topic. Deze zal dus waar nodig aangeven dat er niet te veel offtopic gegaan moet worden. (Kromme zin, maar het is al laat :))
Het staat iedereen vrij om topic reports te maken - en dat juichen we dan ook toe natuurlijk :), en het door jou voorgestelde gebeurd ook wel degelijk in een aantal grotere topics, maar ook hier geld dat het daadwerkelijk modereren door de moderators zelf gebeurd en blijtf het punt dat een topic enkel levensvatbaar is als de gemiddelde reply van enig niveau is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

We Are Borg schreef op 31 oktober 2004 @ 02:04:
[...]

Mwah, ik val niet graag in herhaling.
Ik vraag je om concrete voorbeelden en dan geef je niet thuis? Als jij van mening bent dat bepaalde maatregelen die door elevator nog niet zijn genoemd best zouden kunnen werken in topics als het MCE topic waarom zou je dat dan niet aangeven? :)

Tja, dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

SmartDoDo schreef op 31 oktober 2004 @ 02:29:
[...]
Ik vraag je om concrete voorbeelden en dan geef je niet thuis? Als jij van mening bent dat bepaalde maatregelen die door elevator nog niet zijn genoemd best zouden kunnen werken in topics als het MCE topic waarom zou je dat dan niet aangeven? :)

Tja, dan houdt het op.
Volgens mij heeft We Are Borg meerdere malen aangegeven dat hij zou willen dat er PM's / mails / etc / OW's worden uitgedeeld. Ik zou niet weten hoe het concreter zou moeten :) .

Nu reageerde ele daarop met dat het teveel moeite zou zijn. Ik denk dat dat het ook is. De meerwaarde van een topic waarin veel mensen vragen stellen is denk ik zeer beperkt. Deze kunnen namenlijk ook in aparte topics worden gesteld. De meerwaarde van een ervaringen topic is echter een stuk groter, dit kan niet in aparte topics, dit kan mensen helpen met het besluit tot aanschaffen, of juist niet, en is bovendien ook leuker voor de buitenstaander om te lezen.

Nogmaals, ik zie het probleem niet zo. Er is door meerdere users geroepen dat "goede users de dupe zijn"; dat valt wel mee volgens mij. Deze users kunnen hun vragen nog steeds stellen, en beantwoord krijgen. Deze antwoorden zijn vervolgens makkelijker te vinden voor anderen, hebben sneller meer inhoud, er kan een uitgebreidere discussie op volgen, en zo zijn er nog wel meer voordelen. De ervaringen kunnen nog steeds gedeeld worden. Een mooie FAQ over dit onderwerp kan nog steeds bijgehouden worden. Dus ik zie niet echt wie er de dupe van is :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

SmartDoDo schreef op 31 oktober 2004 @ 02:29:
[...]

Tja, dan houdt het op.
JHS geeft al precies aan wat ik bedoel. Lees mijn replies eens terug, die staan vol met concrete ideeen. Ik heb dus al genoeg argumenten en ideeen gegeven en daarom val ik niet graag in herhaling. Jullie vinden het alleen niet vruchtbaar genoeg, dus dan houdt het op :).

offtopic:
elevator: dat MSfanboy was niet voor jou bedoelt :>

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 31-10-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elevator,

Als ik even vrij mag zijn in het posten van een reactie: Je zet in het eerste topic dat er niet volgens jouw of "tweakers" richtlijnen wordt gereageerd en gepost. Ik zag niemand klagen en voor zover ik kon zien zag het topic er gewoon netjes uit.

Wat ik even naar voren wil brengen is dat je DIT topic eigenhandig om zeep brengt door constant in te gaan op de reacties van een user. Doe dit lekker samen via de mail en vervuil het topic niet zo met je inzichten en richtlijnen. Je kan het heel makkelijk oplossen door naar de policy te verwijzen en/of een mailtje naar de user te sturen.

EDIT > Ik heb wat topics van je doorgelezen die je gesloten heb, merendeels met de reden dat er te weinig "inzet" is. Ik ben met je eens dat je vaak dingen met een googlesearch of een forumsearch kan oplossen, echter heb je het hier wel over een forum... Een forum is een functionaliteit die mensen in acht staat te reageren op elkanders verhaal. Vaak zoek ik iets, vindt ik het maar is het net niet wat ik bedoel of nodig heb. Ik start dan een topic waar ik m'n eigen omschrijving in zet en daar dus verse reacties op krijg (en het duidelijk in beeld is ivm het een nieuw topic betreft).

Je geeft zelf in het eerste MCE topic aan dat er teveel "nieuwe" vragen worden gesteld, terwijl je ook niet wilt dat iedereen voor elke vraag een nieuw topic aanmaakt omdat er dan te weinig inzet is?!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 10:57 . Reden: Edit, research. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:39
Hoe dan ook vind ik het jammer dat het MCE2005 topic om zeep is geholpen. Als gevolg hiervan worden er op dit moment namelijk helemaal geen ervaringen meer uitgewisseld. Is dat een verbetering ten opzichte van toen het topic nog bestond? Lijkt me niet...

Ik kan me overigens goed vinden in de opmerkingen van SoutherSun.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Muyz schreef op 31 oktober 2004 @ 10:57:
Hoe dan ook vind ik het jammer dat het MCE2005 topic om zeep is geholpen. Als gevolg hiervan worden er op dit moment namelijk helemaal geen ervaringen meer uitgewisseld. Is dat een verbetering ten opzichte van toen het topic nog bestond? Lijkt me niet...

Ik kan me overigens goed vinden in de opmerkingen van SoutherSun.
Er is in de sluitmessage dan ook aangegeven dat er wel een ervaringen topic kan worden geopend :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouthernSun, je doet nu net of elevator achterlijk is. Het is echt vreselijk simpel als je het op de volgende manier bekijkt.

Als iemand een topic opent om een vraag te stellen, zonder eerst zelf even een normale hoeveelheid moeite te hebben genomen on zelf het antwoord te zoeken, dan is dat vervelend voor andere forumgebruikers. Die zitten er niet op te wachten om de hele tijd simpele vragen te beantwoorden die ze makkelijk zelf hadden kunnen beantwoorden.
Als je het toelaat, staat binnen de kortste keren heel Gathering of Tweakers vol met vragen van mensen die allemaal helemaal niets hebben uitgevoerd.
In zo'n topic is dat niet heel anders. Als mensen steeds maar snelle vraagjes blijven stellen (lees: dumpen), dan blijft zo'n topic niet lekker lopen. Ik geef onmiddelijk toe dat ik het topic niet heb gelezen, maar kan me prima voorstellen hoe zoiets verloopt.

En laten we even eerlijk in zijn, elevator heeft daar heus wel wat ervaring mee. Doe dus niet alsof je het beter weet, want dat is simpelweg niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:39
JHS schreef op 31 oktober 2004 @ 11:02:
[...]
Er is in de sluitmessage dan ook aangegeven dat er wel een ervaringen topic kan worden geopend :) .
Helaas...ik kan me wel vinden in de 1e regel van deze reply op een gelijksoortige opmerking eerder in dit topic.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Muyz schreef op 31 oktober 2004 @ 11:08:
[...]

Helaas...ik kan me wel vinden in de 1e regel van deze reply op een gelijksoortige opmerking eerder in dit topic.
En als je twijfelt stuur je een mailtje naar wosmods at tweakers dot net of een moderator individueel; heb je op voorhand al een reactie :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 11:07:
SouthernSun, je doet nu net of elevator achterlijk is. Het is echt vreselijk simpel als je het op de volgende manier bekijkt.

Als iemand een topic opent om een vraag te stellen, zonder eerst zelf even een normale hoeveelheid moeite te hebben genomen on zelf het antwoord te zoeken, dan is dat vervelend voor andere forumgebruikers. Die zitten er niet op te wachten om de hele tijd simpele vragen te beantwoorden die ze makkelijk zelf hadden kunnen beantwoorden.
Als je het toelaat, staat binnen de kortste keren heel Gathering of Tweakers vol met vragen van mensen die allemaal helemaal niets hebben uitgevoerd.
In zo'n topic is dat niet heel anders. Als mensen steeds maar snelle vraagjes blijven stellen (lees: dumpen), dan blijft zo'n topic niet lekker lopen. Ik geef onmiddelijk toe dat ik het topic niet heb gelezen, maar kan me prima voorstellen hoe zoiets verloopt.

En laten we even eerlijk in zijn, elevator heeft daar heus wel wat ervaring mee. Doe dus niet alsof je het beter weet, want dat is simpelweg niet zo :)
Aangezien het topic merendeels al om-zeep is zal ik een reactie geven op bovenstaand.

Ik doe niet net als of, ik geef een kritische blik op de handelswijze van de moderator. Even in Jip en Janneke taal: De moderator is het niet eens met A en geeft zijn eind oordeel door B te zeggen, maar gaat vervolgens door met C! In mijn ogen klopt er dan iets niet in zijn handelswijze, of de richtlijnen van Tweakers.

Je reageerd op mijn post zonder research van het topic, je bent het eens met de Moderator dat mensen meer research moeten plegen alvorens "domme" vragen/posts te plaatsen ivm vervuiling. En nu, nu doe je het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 10:45:
Als ik even vrij mag zijn in het posten van een reactie: Je zet in het eerste topic dat er niet volgens jouw of "tweakers" richtlijnen wordt gereageerd en gepost. Ik zag niemand klagen en voor zover ik kon zien zag het topic er gewoon netjes uit.
Ik zal ook hier even op inhaken - met het risico dat jij me vervolgens gaat verwijten dat ik nu dit topic eigenhandig om zeep help door op jou in te gaan natuurlijk.

Zoals je weet is klagen over een topic niet toegestaan in een topic en dus zal jij ook niet zo snel in een topic gezien hebben dat mensen het niet eens waren met een topic. Toch proef je ook met regelmaat uit de replies in het MCE topic dat mensen vinden dat er vragen gesteld worden die zelf opgelost hadden kunnen worden :) (Bolk in "Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre ...",
Muyz in "Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre ...",
Verwijderd in "Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre ...",
Verwijderd in "Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre ...")

Los daarvan is het zo dat we op GoT en in Windows Operating Systems gewoon bepaalde eisen hebben aan topics - eisen die over heel het forum verankert zijn in tientallen sub-policies, forum start regels, grote FAQ"s en registratie voorwaarden. Mocht een topic daar niet aan voldoen zijn er een aantal manieren om een topic daar wel aan te laten voldoen en die zijn ook gebruikt in het MCE topic. Helaas had dit alles geen enkel effect en heb ik dus uiteindelijk besloten het topic niet langer in deze vorm toe te staan :)
Wat ik even naar voren wil brengen is dat je DIT topic eigenhandig om zeep brengt door constant in te gaan op de reacties van een user. Doe dit lekker samen via de mail en vervuil het topic niet zo met je inzichten en richtlijnen. Je kan het heel makkelijk oplossen door naar de policy te verwijzen en/of een mailtje naar de user te sturen.
Zoals je misschien begrepen hebt is dit topic een klacht over een topic in mijn forum over een topic dat ik gesloten heb. Het is dan ook aan mij om deze klacht vervolgens uit te leggen.

Als jij vervolgens niet blij bent met het antwoord, of niet blij bent met het feit dat de keuze voldoende afgewogen genomen is en je daar dus geen onrecht over kan schreeuwen is feitelijk niet mijn probleem maar een van jou.

Je moet je dan ook afvragen wat je met deze opmerking wilt bereiken. In ieder geval maak je je wat mij betreft van jezelf een enigszins lachwekkende verschijning door mij aan te rekenen dat ik mijn acties uitleg in een topic dat daarover gaat.
Ik heb wat topics van je doorgelezen die je gesloten heb, merendeels met de reden dat er te weinig "inzet" is.
Goed he? Hiermee illustreer je maar hoe simpel het is om een mooi topic in Windows Operating Systems te starten - bijna het enige wat je hoeft te doen is een beetje inzet tonen. Makkelijker kan het toch niet?
Een forum is een functionaliteit die mensen in acht staat te reageren op elkanders verhaal.
Als jij het niet eens bent met een van de meest verkondigde regel op GoT - namelijk dat eigen inzet erg belangrijk is - dan mag je dit in een ander Lieve Adjes topic bespreken. Ook als je vindt dat ik persoonlijk heel onterecht tientallen topics sluit omdat ze geen inzet tonen mag je dit in een ander Lieve Adjes topic (danwel via een mail aan mij, een mail aan mijn HGA, een mail aan de bemiddelaars of een mail aan de koninging) kenbaar maken :)

Dit topic gaat specifiek over het eerder genoemde MCE topic en ik stel dan ook voor dat je niet al te ver offtopic gaat :)
Je geeft zelf in het eerste MCE topic aan dat er teveel "nieuwe" vragen worden gesteld, terwijl je ook niet wilt dat iedereen voor elke vraag een nieuw topic aanmaakt omdat er dan te weinig inzet is?!
Waar geef ik aan dat er niet voor iedere vraag een nieuw topic geopend mag worden dan SouthernSun?

Mits je eigen inzet toont mag je in Windows Operating Systems gerust een nieuw topic - je hoeft je enkel aan 3 basis regeltjes te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]elevator schreef op 31 oktober 2004 @ 13:48:
[...]
Bladiebla
[quote]

Vergeet jij je dan niet aan dit te houden?
- Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde'). (zie netiquette)

Daar hebt ge een aardig handje van...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:13:
[...]

;)
Ik geloof niet dat je nog erg serieus te nemen valt op deze manier.
Ik geloof niet dat je nog erg serieus te nemen bent op deze manier :) .
Maakt het gewoon een stuk vriendelijker, maar eerlijkgezegd gaat je opmerking echt nergens over :) nofi .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:13:
[...]

;)
Even los van het feit dat je hiermee aantoont een bijzondere trieste houding aan te nemen in dit hele topic wil ik je ook nog even wijzen op het feit dat:

Jouw post bestaat uit 389 letters met 1 smiley, en mijn post uit 2761 letters met 5 smilies. Jij geeft dus elke 389 letters 1 smiley, ik elke 552 letters. Dus zelfs in deze kansloze reactie op mijn reply zit je dus ontzettend fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op 31 oktober 2004 @ 14:31:
[...]

Even los van het feit dat je hiermee aantoont een bijzondere trieste houding aan te nemen in dit hele topic wil ik je ook nog even wijzen op het feit dat:

Jouw post bestaat uit 389 letters met 1 smiley, en mijn post uit 2761 letters met 5 smilies. Jij geeft dus elke 389 letters 1 smiley, ik elke 552 letters. Dus zelfs in deze kansloze reactie op mijn reply zit je dus ontzettend fout :)
En het ;) betekent dat het sarcastisch/grappig bedoeld is. Ik ga niet verder op een discussie waar niks uit komt, wijs dat ik ben stop ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op 31 oktober 2004 @ 14:21:
[...]

[...]

[...]

Maakt het gewoon een stuk vriendelijker, maar eerlijkgezegd gaat je opmerking echt nergens over :) nofi .
En daarmee impliceer ik indirect het mod-gedrag van bepaalde moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:34:
En het ;) betekent dat het sarcastisch/grappig bedoeld is. Ik ga niet verder op een discussie waar niks uit komt, wijs dat ik ben stop ik dus ook.
Ik heb de moeite genomen om op jouw (overigens zeer slecht onderbouwde en de plank volledig mis slaande) aanval op mij te reageren. Dat jij daarop vervolgens niet inhoudelijk reageert maar enkel gaat zeuren over details vertelt bijzonder veel over het type persoon wat jij bent op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Even tussendoor:

Deze vorm van sluiten van topics hebben we vaker meegemaakt en het handelen hier van elevator is gewoon correct.

Topics die uitlopen in een 'dump hier snel je simpele vraag'-topic of te veel een offtopic slowchat topic worden, kosten voor moderators enorm veel werk om te onderhouden.
GoT is een tech forum op een bepaald niveau en dat niveau van iemand hoeft niet hoog te zijn. Het enige dat wij van iedereen vragen is een beetje inzet en naleving van de richtlijnen.

Dat schijnt voor sommige wel zo moeilijk te zijn, dat we daar maatregelen tegen nemen. Bij een klein topic gebeurt dat vaak in de vorm van een modbreak, mail, etc. Maar in grotere topics zie je vaak meer mensen die zich niet aan de richlijnen houden, ook niet na topic warnings, modbreaks etc.

Oplossing is dan: topic dicht... punt.

En ja, het is dan vaak een kleine groep die het voor een grotere groep verpest, maar 'so be it'.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:34:
[...]

Er wordt een opmerking gemaakt over een topic, een hele rits moderators en users komt daar op reageren, er wordt een inhoudelijke discussie gevoerd, jij maakt een opmerking, ele gaat daar uitgebreid en diep op in, en de enige reactie die jij kan geven is "dat er veel smileys in staan" , komop zeg...
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

En daarmee impliceer ik indirect het mod-gedrag van bepaalde moderators.
Wat bedoel je daarmee? Je vind het modgedrag nergens over gaan en dat geef je weer door op een zeer uitgebreide en vriendelijke post te reageren met "je gebruikt teveel smileys"
Nofi, maar de crew doet naar mijn mening altijd ernstig hun best, zowel om goed te modden, als te reageren op klachten / opmerkingen / suggesties. En als jij dat op zo een manier in de grond tracht te boren, volledig zonder inhoud en onderbouwing dus, vind ik dat eerlijkgezegd vrij triest.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JHS - Geen reden om er op door te gaan. (25/05/88, begrijpelijk. accepted)

@Elevator - O.k, reply alleen meer op momania's stijl. (netter)

@Momania - O.k, point taken.

. (as in punt)

Deal? of gaat er nog op door gehakt worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 15:23 . Reden: Minor adjust ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 15:04:
Alsof iemand zijn geboortedatum iets te doen heeft met zijn intelligentie :{
Maargoed, het lijkt me verstandiger dat ik mijn mond houd, voordat dit op een flamewar enzo :) .

Ok, dit zag ik aankomen :+

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 31-10-2004 18:21 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
offtopic:
Dat vind ik inderdaad ook erg laag, iemand aanvallen op zn geboortedatum. Dat heeft niks te maken met iemands argumenten en mening. (het correct spellen van intelligentie zou daarentegen wel schelen ;) )

Om nog even ontopic te gaan, wat er dus uiteindelijk uitkomt is dus als ik het goed begrijp dat de crew zn best doet om misbruikers van grote topics te waarschuwen. Maar als het uit de hand loopt, dan gaat het gewoon op slot, ook al dupeer je daarmee de normale gebruikers.
Dat is inderdaad een afweging die je moet maken, en ik kan me hier dan ook wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je toont je niet erg volwassen met die instelling. JHS heeft in dit topic in mijn ogen een stuk netter gereageerd dan jijzelf, zeker op het moment dat jij het nodig acht je discussiepartner op een argument dat bedoeld is als autoriteitsargument tegen de vlakte moet werken. Een dergelijke houding maakt het er over het algemeen niet naar dat je serieus genomen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 31 oktober 2004 @ 17:23:
[...]

Je toont je niet erg volwassen met die instelling. JHS heeft in dit topic in mijn ogen een stuk netter gereageerd dan jijzelf, zeker op het moment dat jij het nodig acht je discussiepartner op een argument dat bedoeld is als autoriteitsargument tegen de vlakte moet werken. Een dergelijke houding maakt het er over het algemeen niet naar dat je serieus genomen zal worden.
G33rt, ok. begrepen. Mijn welgemeende excuses, ik zal me volwassener gedragen.

offtopic: Leuke avatar btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:44 . Reden: leuke avatar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Voorlopig is dit topic nu al 2 pagina's lang met alleen een discussie over het sluiten van een andere Topic. De kop van deze topic luidt Het Grote MCE2005 topic....en niet Het grote "waarom is de vorige topic geloten" topic ..topic topic .. (hoop topics in 1 post :+ )

Ik zelf vind een Topic fijn waar iedereen zijn problemen post en waar mensen op antwoorden. Zo leer je veel van andermans problemen en hun oplossingen. Aan de andere kant vind ik topics die uit zoveeeeeeel pagina's bestaan niet meer overzichtelijk en wordt vaak je vraag over het hoofd gezien waardoor mensen hun vragen nogmaals stellen om weer even in beeld te komen. Dit is wel vervuiling ... als je vraag maar niet beantwoord wordt open dan een aparte topic over jouw probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door Tranzy op 04-11-2004 11:12 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tranzy schreef op 04 november 2004 @ 11:07:
Voorlopig is dit topic nu al 2 pagina's lang met alleen een discussie over het sluiten van een andere Topic. De kop van deze topic luidt Het Grote MCE2005 topic....en niet Het grote "waarom is de vorige topic geloten" topic ..topic topic .. (hoop topics in 1 post :+ )

Ik zelf vind een Topic fijn waar iedereen zijn problemen post en waar mensen op antwoorden. Zo leer je veel van andermans problemen en hun oplossingen.
Yup, het kan zeker leuk en leerzaam zijn om mee te lezen. Maar
Aan de andere kant vind ik topics die uit zoveeeeeeel pagina's bestaan niet meer overzichtelijk en wordt vaak je vraag over het hoofd gezien waardoor mensen hun vragen nogmaals stellen om weer even in beeld te komen. Dit is wel vervuiling ...
Precies, specifieke vragen/antwoorden in een groot topic leest zo onhandig als je juist naar een antwoord zoekt. Losse topics werkt dan beter. Ervaringen en discussie in een groot topic werkt daarentegen beter omdat die juist als 1 geheel zijn te lezen.

Ook kan je toch net zo goed lose topics over het onderwerp dat je interesseert bijhouden? Doe ik ook voor bijv. Firefox, ik lees losse specifieke techvragen in losse topics en lees algemene discussie in het grote topic. De een sluit de ander niet uit en ctrl-f op firefox of ff geeft me meteen alle topics is SA :)
als je vraag maar niet beantwoord wordt open dan een aparte topic over jouw probleem.
Waarom dan pas? Beetje dubbelop en het kost twe dagen wachten. Open dan meteen een los topic met een specifieke vrag die niet zelf is te beantwoorden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1