Nee - er mee door gaan zou betekenen dat ik me er zelf mee belachelijk maak aangezien de gewenste gedragsverandering door de gebruikers in het topic niet plaatsvond

Ik meen een topic te herinneren waar je een OW kreeg als je het orgineel niet erbij gooide of wanneer je offtopic ging. Vond ik een prima regel

Met alle respect maar je hebt gewoon niet door hoe dit soort dingen werken. Een waarschuwing geven aan iemand is ten eerste erg veel werk, maar heeft ten tweede ook nog een mogelijk vervolg traject (temp-ban danwel een permban).
Het is met de beste wil van de wereld niet uit te leggen dat iemand permanent van het forum verwijderd is omdat hij 1 vraag stelde in een topic waar 30 replies onder en 30 replies boven hem op dezelfde manier vragen gesteld werden

Daarnaast had ik het ook over een waarschuwing als in mail/pm/etc. Bedoel niet dat er gelijk OW's als zoete broodjes verkocht moeten worden, al vind ik dat geen slecht idee

Ook hier heb je geen idee van hoe dit soort dingen werken

Een PM of mail versturen is erg veel werk omdat het niet simpelweg het indrukken van een knopje is
Het versturen van een PM houdt ongeveer dit in:
- Controleren van de post geschiedenis van de user
- Controleren van de notes van de user
- Controleren van de eerder ontvangen push messages van de user
- Opnemen van de post in de notes van de user zodat deze gemakkelijk terug te vinden is
- Push message opstellen en typen
- Push message versturen en in notes opnemen
Reken hier maar met gemak een minuut of 10 tot 15 voor. Per pushmessage

Dat is natuurlijk geen probleem als dit sporadisch gebeurt - maar met een topic zoals het hier over gaat zou dat betekenen een 10 of 20 tal pushmessages per dag, dus een 200 minuten per dag.
Ik weet niet of je weet dat de moderators mensen zijn die in het algemeen niet werkeloos thuis zitten, maar mocht je daar rekening mee houdende dan snap je misschien dat een 3 uur per dag besteden aan het versturen van pushmessages voor één enkel topic wat veel van het goede is

Daar komt bij dat in een forum als
Windows Operating Systems er naast dat ene enkele topic er nog erg veel andere topics zijn waar ook aanwezigheid in vereist is

* We Are Borg mompelt iets over meer moderators 
. Dit, in mijn ogen matig (erg netjes uitgedrukt), excuus is al eerder verkocht in een vorige discussie en is naar mijn mening echt geen argument. Crew bestaat niet voor niks uit ik weet niet hoeveel man, simpel weg omdat de oude crew van 10 man het forum toch echt niet meer aan kon en terecht

Windows Operating Systems heeft ongeveer 3 moderators die het als hun primaire forum hebben. Aan het aanstellen van extra moderatoren zijn een heleboel nadelen verbonden die ik hier niet verder zal toelichten, maar ik denk dat je je voor kan stellen dat 'meer mensen' niet altijd een gewenste oplossing levert. Denk hierbij maar aan het feit dat 3 vrouwen samen niet in 3 maanden een baby kunnen krijgen

En daar verschillen we van mening. Jij ziet de 'negatieve' users en ik zie de postieve die soms alleen maar graag lezen in zo'n topic. Tel daar de serieus reagerende users bij op en je hebt de 'aanhangers'. De aanhangers die NIET het topic verknallen en toch het topic onderaan de topiclijst ziet verdwijnen, omdat het 'te veel werk' is.
Dit is mij een beetje een te populistische opmerking die zo van een politieke poster zou kunnen komen en ik doe hem dan ook maar af als een beetje goedkoop sentiment.
Natuurlijk zien wij niet enkel negatieve users - we zien echter wel een positief leuk topic uitgroeien in een zeer negatief topic en daar sturen we bij met een divers arsenaal aan middelen. Dat is hier ook gebeurd