Beste mensen,
Ik heb een profielensite voor jongeren. www.yourprofile.nl. Me site is een paar dagen lang offline geweest omdat we een tehoge load hadden. Gisteren nadat we de forum offline hebben gehaald bleek dat de load igg door de forum kwam, het betrefd namelijk een phpbb forum. Alleen de meeste dingen hebben we aangepast, zoals de ledendatabase gekoppeld aan die van de forum.
Vannacht rond half 1 heeft me hosting de forum weer online gegooid om te kijken waar het aan ligt. Vannacht heb ik van me hosting hierover een mailtje gehad. Aan de hand van de mail hebben de whois's online script weggehaald wat hiervoor op de site stond, en liet zien welke members er online waren.
Alleen dit mocht ook niet baten, want nadat we dit script uit de site hebben gehaald, hebben we rond half 2 vannacht de forum weer online gegooid om te testen of de load niet meer zo hoog was als eerst. Helaas mocht dit ook niet baten, heeft iemand enig idee waar dit anders aan kan liggen aan de hand van de mail die ik van me hosting heb gekregen.
Dit is de mail van me hosting.
Beste,
Ik heb net het forum online gezet en meteen zag ik ene load van 99% op de
mysql server.
De tabel leden geeft de problemen.
Ik zie zeer veel van deze processen:
27443 yourprofile localhost yourprofile_nl_-_db Query 21
Locked UPDATE leden SET online='30-10-2004 00:29:31',online2='30-10-2004
00',online3='1099088971',online4='
Je hebt een script op je website waarbij wordt aangegeven wordt hoeveel
leden er online zijn, dat script is de boosdoener.
Je dient dat script uit je site te halen, dan is het opgelost.
Het forum heb ik nu offline gehaald, mocht je nog vragen hebben laat het me
even weten.
Ik heb een profielensite voor jongeren. www.yourprofile.nl. Me site is een paar dagen lang offline geweest omdat we een tehoge load hadden. Gisteren nadat we de forum offline hebben gehaald bleek dat de load igg door de forum kwam, het betrefd namelijk een phpbb forum. Alleen de meeste dingen hebben we aangepast, zoals de ledendatabase gekoppeld aan die van de forum.
Vannacht rond half 1 heeft me hosting de forum weer online gegooid om te kijken waar het aan ligt. Vannacht heb ik van me hosting hierover een mailtje gehad. Aan de hand van de mail hebben de whois's online script weggehaald wat hiervoor op de site stond, en liet zien welke members er online waren.
Alleen dit mocht ook niet baten, want nadat we dit script uit de site hebben gehaald, hebben we rond half 2 vannacht de forum weer online gegooid om te testen of de load niet meer zo hoog was als eerst. Helaas mocht dit ook niet baten, heeft iemand enig idee waar dit anders aan kan liggen aan de hand van de mail die ik van me hosting heb gekregen.
Dit is de mail van me hosting.
Beste,
Ik heb net het forum online gezet en meteen zag ik ene load van 99% op de
mysql server.
De tabel leden geeft de problemen.
Ik zie zeer veel van deze processen:
27443 yourprofile localhost yourprofile_nl_-_db Query 21
Locked UPDATE leden SET online='30-10-2004 00:29:31',online2='30-10-2004
00',online3='1099088971',online4='
Je hebt een script op je website waarbij wordt aangegeven wordt hoeveel
leden er online zijn, dat script is de boosdoener.
Je dient dat script uit je site te halen, dan is het opgelost.
Het forum heb ik nu offline gehaald, mocht je nog vragen hebben laat het me
even weten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 20:14 ]