Ik heb een linux-server met daarop een Firebird database server. Nu wil ik in mijn Delphi-app (die op een Windows-PC draait die aan hetzelfde netwerk hangt) de gegevens uit de databases opvragen die op die server draaien. Hoe pak ik zoiets aan? (Kon op Google zo gauw niks vinden)
Als ik probeer interbase compo's te gebruiken dan begint ie te zeuren dat ik interbase/firebird lokaal moet installeren, maar dat is niet de bedoeling.
Ik heb geen idee hoe ik dit verder moet aanpakken; zo'n DB-expert ben ik niet.
Ik denk dat ik een socketconnectie moet maken en dan op een of andere manier SQL erin moet poepen, maar hoe het precies werkt weet ik niet.
Kan iemand mij een tip geven?
Als ik probeer interbase compo's te gebruiken dan begint ie te zeuren dat ik interbase/firebird lokaal moet installeren, maar dat is niet de bedoeling.
Ik heb geen idee hoe ik dit verder moet aanpakken; zo'n DB-expert ben ik niet.
Kan iemand mij een tip geven?
edit:
Misschien ff handig om erbij te vermelden wat ik al heb bedacht:
Het lijkt me mogelijk dat je via dbExpress iets moet kunnen regelen. De built-in IB-driver geeft echter geen mogelijkheid om een remote-hostname in te voeren...
Misschien ff handig om erbij te vermelden wat ik al heb bedacht:
Het lijkt me mogelijk dat je via dbExpress iets moet kunnen regelen. De built-in IB-driver geeft echter geen mogelijkheid om een remote-hostname in te voeren...
[ Voor 16% gewijzigd door pelleke op 30-10-2004 20:06 ]