Toon posts:

data verbruik Kabelfoon op newsserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die een abbo bij kabelfoon heeft weet dat de downloadlimieten erg laag en streng zijn. Ik zelf heb het ultra abbo (40 GB p/m) als je over je limiet gaat kost je dat 7,50 euro per GB

Ik gebruik nog al veel de newserver van kabelfoon (die trouwens erg goed is) en hou daardoor mijn verbruik goed in de gaten, daar is een speciale site voor van kabelfoon die normaal gesproken erg exact is. de laaste maanden haal ik elke dag meer dan 4,7 GB binnen (DVD's van de newsserver) normaal gesproken ben ik dan ook binnen een paar dagen over de 35 GB heen en moet ik stoppen, alleen vanaf september klopt er niets meer van, in mijn voordeel :P zeg 1op 3 of 4

Het lijkt er op dat vanaf Sep. de data op de newsserver minder telt dan normale data (dat zou ook eerlijk zijn) maar ik kan niets vinden op de site van kabelfoon dat er iets veranderd is.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben ???

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien is het verstandig om ze voor de zekerheid ff te bellen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 30 oktober 2004 @ 20:09:
Misschien is het verstandig om ze voor de zekerheid ff te bellen?
Daar ben ik eigenlijk al een beetje te laat mee,heb ongeveer 40 GB te veel gedownload en dat maal 7,50 euro |:( en dat ook nog eens 2 maanden

Verwijderd

Topicstarter
k I C K

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
je kan dit zelf ook bijhouden om problemen te voorkomen, bijv dumeter is een heel goed progje hiervoor. Maar je kan toch ook zeggen dat die site niet goed werkt en dat je daardoor niet precies weet wat je binnenhaalt? dan betaal je gewoon die extra dataverkeer niet??

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op 31 oktober 2004 @ 21:12:
je kan dit zelf ook bijhouden om problemen te voorkomen, bijv dumeter is een heel goed progje hiervoor. Maar je kan toch ook zeggen dat die site niet goed werkt en dat je daardoor niet precies weet wat je binnenhaalt? dan betaal je gewoon die extra dataverkeer niet??
Het is mij niet te doen om de hoeveelheid data te weten, ik weet dat ik veel, erg veel meer heb gedownload. Ik wil weten of kabelfoon de regels aangepast heeft (wat ik hoop :9 ) en dit niet iets tijdelijk is door een fout aan hun kant !!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou hoe dan ook prints maken van de verbruik schermen voordat ze ze later plotseling aanpassen(corrigeren).

Maar het heeft niet veel zin als ze de regels aanpassen en niet communiceren. Ik kan in eerste instantie ook niet vinden waar ze meten. Dus als je het ahrd wil spelen heb je niet tevel gedownload en houd je de pagina goed in de gaten... officieel dus. O-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 01 november 2004 @ 16:53:
Ik zou hoe dan ook prints maken van de verbruik schermen voordat ze ze later plotseling aanpassen(corrigeren).

Maar het heeft niet veel zin als ze de regels aanpassen en niet communiceren. Ik kan in eerste instantie ook niet vinden waar ze meten. Dus als je het ahrd wil spelen heb je niet tevel gedownload en houd je de pagina goed in de gaten... officieel dus. O-)
Echt bang voor een rekening ben ik ook niet, ze moeten me namelijk officiel bij 80%van mijn limiet waarschuwen (per mail) en dat is nooit gebeurd :)

Ik ben alleen bang dat als er ergens een fout zit en ik ga bellen ze er achterkomen en ik weer aan die 40 GB vast zit :'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06
Het kan zijn dat ze niet moeilijk doen over verkeer binnen hun eigen netwerk (eg nieuwsserver). Dataverkeer naar andere providers/buitenland is erg duur, maar wat binnen hun netwerk gebeurd kost hun minder zegmaar.

Het kan dus dat ze gezegt hebben dat 'intern' verkeer niet zo hard word meegeteld?

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:39
dit is een bekend probleem bij Kabelfoon en komt -meestal- voor bij de mensen met een router waarbij de verbinding nooit wordt verbroken.

Zelf download ik ook al maanden veel meer dan die 40 GB en ik heb ze daarover een keer gebeld. Zolang je niet die 80% email krijgt kan je gewoon lekker downloaden :)

btw. over dit probleem loopt een draadje op kabelfoon.vragen / discussie.

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:39
leuk_he schreef op 01 november 2004 @ 16:53:
Staat mooi onder dat scherm dat aan deze pagina geen rechten ontleend kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
kavorka schreef op 01 november 2004 @ 17:11:
dit is een bekend probleem bij Kabelfoon en komt -meestal- voor bij de mensen met een router waarbij de verbinding nooit wordt verbroken.

Zelf download ik ook al maanden veel meer dan die 40 GB en ik heb ze daarover een keer gebeld. Zolang je niet die 80% email krijgt kan je gewoon lekker downloaden :)

Bedankt voor de info, ik heb geen router maar me modem staat wel al een maand of 3 standbij zonder onderbrekingen. Wel jammer als het hierdoor komt , Had gehoopt dat het interne verkeer niet meer mee zou tellen voor je data limiet.

ik zal (kabelfoon.vragen / discussie) hier eens kijken

Verwijderd

Topicstarter
kavorka schreef op 01 november 2004 @ 17:11:

Heb je voor mij een link ?? kan hem nergens vinden |:(

Laat maar , ik snap hem nu pas (is een newsgroup)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 17:55 ]

Pagina: 1