meer dan 50 fouten in memtest:hoe aantonen aan leverancier?

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:42
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem. Afgelopen week heb ik een Corsair Kit ddr400-valueselect aangeschaft. Beide reepjes heb ik vandaag getest met de nieuwste memtest 1.27. Deze gaf na 6 passes iets van 53 fouten. Nu ben ik van plan het terug te sturen maar ik wil graag weten of het mogelijk is een schermafdruk te maken?

Of weet iemand een andere mogelijkheid om 'bewijs' mee te sturen? Eventueel via een ander testprog. Bij voorbaat dank _/-\o_

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Screenshot :?

• objectief2
Zou perfect zijn, maar weet je toevallig hoe? Printscreen werkt namelijk niet.....

Verwijderd

Ze zullen het toch zelf hertesten. Dus gewoon zeggen dat het fouten geeft is genoeg.

Maar je hebt dus nog lang niet goed getest volgens mij.

-- Reepjes in ander mobo getest?
-- 1 reepje getest?
-- Beter aangedrukt?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
fotocamera?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Screenshot gaat niet met memtest. Heb je een digitale camera, probeer dan een foto van je beeldscherm te trekken.

Edit: fotograferen v/e CRT, optimale Sluiterstijd

[ Voor 23% gewijzigd door pisart op 30-10-2004 19:25 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Heb je niet iets zoals in de trend van garantie oid?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou de reepjes inderdaad nog in een andere computer testen. Fouten in memtest kunnen namenlijk ook op andere brakke hardware duiden. Ook zou ik eens in een ander bankje testen, met één reepje, met de reepjes in een andere volgorde, enz. Gewoon om zeker te zijn :)

Om bewijs te hebben -> digitale fotocamera.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je als je memtest op een beschrijfbaar medium (floppy/ usbstick) zet niet een log opslaan ofzo??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• objectief2
Die foto maken van m'n beeldscherm had ik zelf ook al als laatste optie in gedachten. Ik vond het op zich wel vreemd dat er niet zoiets in het programma zit als het maken van een screenshot of afdrukken van een rapportje.

In principe sta ik toch volledig in m'n recht als het niet werkt op dit systeem en hoef ik het niet uit te proberen op andere?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Als je een printer aan LPT1 hangt en je drukt op printscreen dan krijg je een uitdraai van het scherm.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

objectief2 schreef op 30 oktober 2004 @ 19:28:
Die foto maken van m'n beeldscherm had ik zelf ook al als laatste optie in gedachten. Ik vond het op zich wel vreemd dat er niet zoiets in het programma zit als het maken van een screenshot of afdrukken van een rapportje.

In principe sta ik toch volledig in m'n recht als het niet werkt op dit systeem en hoef ik het niet uit te proberen op andere?
Stuur maar terug maar als blijkt dat het daar wel werkt kun jij de verzendkosten betalen.

Verwijderd

Als de ram idd kapot is, dan sta je idd volledig in je recht, als je nieuwe reepjes gaat eisen omdat er iets loos is met je banken op je mobo, wat je alleen kunt weten als je de ram in een andere pc test, dan dus niet.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zoals ik al zei kunnen fouten in memtest ook door andere brakke hardware veroorzaakt worden (bijvoorbeeld je CPU). Daarom is het handig om het ook eens in een ander systeem te testen. Zo ben je er zeker van dat het aan de reepjes geheugen ligt :)

• objectief2
FreeRider schreef op 30 oktober 2004 @ 19:29:
Als je een printer aan LPT1 hangt en je drukt op printscreen dan krijg je een uitdraai van het scherm.
Hier zat ik op te wachten en dit ga ik ook proberen. Bedankt....iedereen trouwens:-)

• objectief2
objectief2 schreef op 30 oktober 2004 @ 19:30:
[...]

Hier zat ik op te wachten en dit ga ik ook proberen. Bedankt....iedereen trouwens:-)
Even een terugblik........ik heb een HP printer op de LPT1 aangesloten en printscreen geprobeerd maar dit werkt helaas niet 8)7

Dus overige tips, aanvullingen etc zijn alsnog welkom....

Verwijderd

Alleen als je het systeem compleet hebt gekocht en dat maak ik niet uit jouw post op. Als bijvoorbeeld door incompatibiliteit memtest fouten geeft dan is het toch echt jouw eigen verantwoording. Maar als je het online hebt gekocht heb je wel recht op 7 dagen bedenktijd. Overigens zou ik ook geen tips weten voor het afdrukken van de resultaten...

• MoiZie
  • Laatst online: 10-08 22:06
Wel ik zou zeggen probeer alles wat gezegd is eens uit, er staat genoeg om erachter te komen hoe je het moet oplossen.

Nog even op een rijtje:

Met een digitale camera een foto maken.
De reepjes in een ander systeem testen.
Reepjes 1 voor 1 en in andere banken testen.

suc6!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar is je PC dan ook echt instabiel na installeren van die reepjes geheugen? (dat lees ik nl. nergens). Als alles prima werkt zou ik zelf zoiets hebben van mooi laten zitten... Gewoon nog even onder windows goed testen (3Dmark, games, cpuburn, windows paar keer opnieuw starten etc.). Memtest is natuurlijk ook niet heilig...

Verwijderd

Mocht het geheugen binnen specs niet werken op je systeem, maar wél op een ander, dan is de volgende stap opzoeken of je moederbord fabrikant het geheugen in hun compatibility lijst heeft, en/of de geheugenproducent iets rapporteerd. Als zowel de moederbord fabrikant het geheugen níet voor die plank in de lijst heeft, en de geheugenproducent meld er ook niks over, én het geheugen werkt gewoon in een andere PC, dan is het geheugen gewoon goed, en goed verkocht. De enige hoop die je dan hebt, is dat het geheugen je verkocht is door de verkoper met de belofte dat het zal werken, of aangeraden door de verkoper. Mocht je binnen zijn gestapt á la "dat en dat geheugen graag", en het werkt niet, heeft de verkoper niets fouts gedaan, hij heeft je gewoon goed werkend geheugen verkocht. Het zal netjes van hem zijn als hij het terug nam, maar hij HOEFT het niet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

objectief2 schreef op 30 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Even een terugblik........ik heb een HP printer op de LPT1 aangesloten en printscreen geprobeerd maar dit werkt helaas niet 8)7

Dus overige tips, aanvullingen etc zijn alsnog welkom....
Klopt, inkjets en matrix drukken meteen af, maar lasers bijvoorbeeld pas op het moment dat 1 volledige pagina in het geheugen van de printer zit, opdat een laser niet halverwege de pagina kan pauseren maar meteen door moet.

Probeer eens een paar keer op print screen te drukken (4x ofzo).

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Dat het bij jou een keer fouten in memtest geeft, is géén bewijs dat het geheugen echt stuk is, er kan een stofje in het slot zitten, of je voeding is (iets te?) instabiel... Vandaar zullen ze het sowieso opnieuw testen. Je eigen test is alleen om voor je zelf zeker te weten dat het stuk is. Het kan ook nog eens niet compatible (en ook niet stuk zijn) in dat geval kan je nog vervelende situaties krijgen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Schapie
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Wat heb je eigenlijk verder voor specs wat voor cpu en mobo wat voor voeding.
Heb je erg veel aan je voeding hangen post anders ook eens voor de grap je voltages (mischien iets minder of iets meer erop zetten)
Want als je een athlon 64 hebt kan het natuurlijk ook aan de geheugen controller liggen in de cpu.
En als je p4 systeem hebt moet je het eens in een ander mobo proberen (mem controller in northbridge)

No signature found

• objectief2
Bedankt voor alle reacties. Ik heb vanochtend de reepjes omgewisseld in de banken en nu blijken er geen fouten meer te zijn. Dus deze tip heeft zeker geholpen.

M'n specs, etcetera en andere vragen kunnen hiermee vervallen wat mij betreft. Bedankt voor alles _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• mrFoce
  • Laatst online: 30-07 00:01
blijkbaar bovenstaande post over het hoofd gezien.

[ Voor 87% gewijzigd door mrFoce op 01-11-2004 18:14 ]

Verwijderd

je kunt toch niet aantonen dat de screen op jouw pc is gemaakt, dat zul je toch zelf daar moeten doen..

let er ook op dat alle speeds goed staan in je mobo, anders krijg je ook fouten..

nieuwste memtest is btw 1.31 :*)

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 02:43
Wat doe je trouwens moeilijk... je hebt corsair geheugen! Via het forum van corsair kun je zo je situatie opleggen en ze proberen je te helpen, lukt dat niet dan geven ze je graag nieuwe!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Pagina: 1