Toon posts:

[installatie] Maxtor BM200M0 SATA op Innovision sata raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe harddisk opgehaald helemaal happy ging ik aan de slag met de installatie.... tot zover, want ik krijg de harddisk met geen mogelijkheid geformatteerd! :(

Het verhaal:
Ik heb een Innovision PCI SATA raid controller kaartje gekocht omdat ik geen onboard sata controller heb. Op deze controller heb ik 1 (!!) SATA harddisk geprikt. Te weten de Maxtor BM200M0 200 GB SATA.

Ik heb van Innovision de laatste drivers gedownload en heb deze op een flop gezet. Tijdens een verse windows installatie netjes op F6 gedrukt en de drivers voor mijn controller geladen. Alles wel ik zie de nieuwe hdd staan, maak 3 partities aan van 2x 40GB en 1x 110GB en laat hem installeren op de eerste 40Gig partitie.
Ik geef aan dat hij hem NTFS mag partitioneren en ik ga achterover zitten ... wachten ... wachten 99% zow nou al? :P ... wachten 100% .... Ik denk kaasie! Maar nee.... Windows was unable to format blablabla

Ik balen, nog een keer de bovenstaande procedure herhaalt weer geen succes na 100% bij het formatteren?!

Ik geboot vanaf mijn oude harddisk en in windows de controller geinstalleerd. Ik zie wel de 3 partities die ik heb aangemaakt staan alleen zijn de drives nog steeds niet geformatteerd.

Ik op de maxtor site maxblast3 en powermax gedownload eerst de DOS versies gepakt, maar voor die controller kan ik geen DOS drivers vinden, dus onder DOS bestaat mijn drive niet eens.

De windowsversie van maxblast komt tot na het aanmaken van de partities met een abnormal program termination!?!

Wie o wie weet wat ik nog kan proberen.... ;(

Nog iets opmerkelijks onder maxblast staat mijn hdd bij Mass storage controller als Maxtor 6 BM200M0 SCSI Disk Device ... erg vreemd of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 19:25 ]