Toon posts:

[Sweex router] Internetverbinding trager op één computer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, Ik heb hier thuis 3 pc's die allemaal internet hebben via een router.
Ik heb Zonnet Family 1024/324 en die 3 pc's thuis zijn verbonden met een SweeX router. Helemaal geen problemen ermee gehad maar nu heb ik op mijn pc trage verbinding terwijl de verbinding op de andere 2 pc's veel sneller is. Ik haal bij speedtest nooit boven de 80kbs terwijl de andere 2 pc's boven de 100 kbs halen zoals het moet. Dat is de max van Zonnet.

Tijdens gamen heb ik een ping van 100 :S

eerst was dat 28

Dus mijn vraag is: waarom is mijn internet trager op mijn pc dan van de andere pc's hier thuis

- Ik heb al windows opnieuw erover gegooid maar nog steeds traag

Hiervoor had ik een andere Sweex Router maar die was tijdens blikseminslag stuk gegaan

Op die router hadden we helemaal geen problemen

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

Heb je al gescand op Spyware en/of viri?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al net half uur geleden C Format gedaan en ik heb ook gescand

maar volgens mij weet ik het. Tijdens die ene blikseminslag was mijn netwerkkaart van mijn moederbord stuk gegaan en toen had ik een losse netwerkkaart erin gestopt en sindsdien is mijn internet traag.

Kan het daaraan liggen volgens jullie?

Verwijderd

Dat kan. Probeer eens een nieuwe netwerkkaart. Sowieso; als je blikseminslag hebt gehad en het is in je computer gegaan zou ik dat moederbord al niet meer vertrouwen. Je verzekering moet het dekken dus ik zou een nieuwe laten aanrukken.

Daarnaast; nieuwe drivers kunnen helpen. En is je snelheid tussen computers onderling wel goed?

Oh en voortaan graag een omschrijvende titel kiezen, hier kan niemand wat aan aflezen.

Verwijderd

Sinds wanneer valt je moederbord onder de bliksemverzekering,

Als je al aanspraak wilt maken op je verzekering, moet je er wel tegen verzekerd hebben.

90% van de mensen hebben een brand en inboedelverzekering en daar valt bliksem dan ook buiten.

Tenzij je je hiervoor speciaal hebt verzekerd.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vervang de kabel en ethernet kaart eens. Misschien zijn ze brak door de bliksem inslag.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 11:39:
Dat kan. Probeer eens een nieuwe netwerkkaart. Sowieso; als je blikseminslag hebt gehad en het is in je computer gegaan zou ik dat moederbord al niet meer vertrouwen. Je verzekering moet het dekken dus ik zou een nieuwe laten aanrukken.

Daarnaast; nieuwe drivers kunnen helpen. En is je snelheid tussen computers onderling wel goed?

Oh en voortaan graag een omschrijvende titel kiezen, hier kan niemand wat aan aflezen.
volgens mij is de schade te laag om dat gedekt te krijgen.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je al een keer 2 pc's gewisseld van poort op je router? (Hoewel ik de driverupdate de grootste kans geef).

Verwijderd

Topicstarter
Kuhlie schreef op 31 oktober 2004 @ 22:09:
Heb je al een keer 2 pc's gewisseld van poort op je router? (Hoewel ik de driverupdate de grootste kans geef).
hoe bedoel je presies?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

hoe bedoel je presies?
Hij bedoeld waarschijnlijk het wisselen van de stekkertjes naar de pc's in je router.

Verder zou je kunnen proberen de "langzame" aan te sluiten op de plek van een van de "snelle" pc's om zo het probleem van de router/kabel iig te kunnen uit sluiten.

Kan je misschien verder ook zeggen wat voor moederbord/chipset je gebruikt, en welke netwerkkaart je er nu in heb hangen? En wat is de versie van drivers van die onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
cooolkast schreef op 31 oktober 2004 @ 22:25:
[...]
Verder zou je kunnen proberen de "langzame" aan te sluiten op de plek van een van de "snelle" pc's om zo het probleem van de router/kabel iig te kunnen uit sluiten.
Ik moet nog ff opzoeken welke netwerkkaart en drivers is heb staan

Ps: moederbord is ASUS A7V8X-X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:25 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Staat die nieuwe netwerkkaart niet toevallig op 10 Mb ? of half-duplex ?

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 01-11-2004 11:32 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op 01 november 2004 @ 11:32:
Staat die nieuwe netwerkkaart niet toevallig op 10 Mb ? of half-duplex ?
weet je misschien hoe ik kan weten op hij op 10mb staat of op half-duplex
ik weet namelijk niet veel over Netwerk-Hardware

Ik keek net ff bij Device Manager bij Network Adapters daar staat nu Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC ik weet niet of jullie daar iets aan hebben maar ik dacht misschien wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 15:31 ]

Pagina: 1