Toon posts:

ik heb een probleem met mijn geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag 2 nieuwe pc 2700 333 mhz modules van 512 mb gekocht
maar zodra ik deze in mijn pc doe en mijn oude 256 mb pc 2700 333 er uitlaat dus dat er dan 1024 inzit start mijn pc niet op hij blijft hangen nadat ie hd en cd drives gechect heeft weeten jullie wat dit zou kunnen zijn ?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

En als je ze omwisselt? Dus de modules omwisselen. Hielp bij mij vanmiddag nog!
Was vergelijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 2 nieuwe modules van 512 heb ze er allebij bij ingezet en oud geheudgen er uit gehaald maar zal het is probeeren

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier kun je veel info vinden: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Denk trouwens even aan je interpunctie, leest wat makkelijker :)

Verwijderd

Hmm denk niet dat we je zo kunnen helpen bedoel je geeft amper Spec's :X.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal mijn pc even beschrijven ben nieuw op dit forum dus wist niet hoe het hier te werk ging

asus p4pe moederbord
p4 2.40 ghz
256 pc 2700 333mhz ddr
nvidia geforce f 5600 256 mb video kaart
sounblaster live 5.1 geluids kaart
wd 60 gb 8mb cash 7200 rpm

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op 30 oktober 2004 @ 18:40:
En als je ze omwisselt? Dus de modules omwisselen. Hielp bij mij vanmiddag nog!
Was vergelijkbaar.
heb dit inmidels geprobeerd maar dat werkt helaas niet hij blijft nog steeds hangen hij leest het aantal mbs wel en laat ook zien welke hd en welke dvd en cd speler in de pc zit maar daarna zegt ga het lekker maar zelf doen

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

als je je oude geheugen terug erin doet werkt het wel? als dat ook niet werkt heb je miss te hard op mobo gedrukt oid?

nadat ik paar maanden geleden nwe koeler op me CPU wou zetten, was mn bord ook dood, geheugen comminucatie lijnen ( over mobo ) waren stuk

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
NightRaider schreef op 30 oktober 2004 @ 19:01:
als je je oude geheugen terug erin doet werkt het wel? als dat ook niet werkt heb je miss te hard op mobo gedrukt oid?

nadat ik paar maanden geleden nwe koeler op me CPU wou zetten, was mn bord ook dood, geheugen comminucatie lijnen ( over mobo ) waren stuk
oude geheugen werkt wel het is zo ik had er eerst 768 in zitten maar mijn pc liep vast toen had ik die oude 512 er uitgehaald de 256 op memory ban 1 gezet en toen deet alles het weer 100% maar ik heb gewoon meer geheugen nodig voor games , flash , photo shop dus heb ik vandaag 1024 gekocht zelvde merk en type als mijn oude 512

die heb ik er allebij ingezet en de 256 er uitgehaald want ik d8 mss gaat dat een conflickt geven omdat dat oud geheugen is maar tot mijn verbazing deed hij het gelijk helemaal niet meer

ik snap niet goed wat het probleem kan zijn want het is het zelvde geheugen dat wat er in gezeten had allen nu wat meer heb nu inmidels mijn bios op fabrieks instelingen gezet en dat was het ook niet heb niks gekloced of getuned gewoon standaard

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ondersteunt je mobo wel 1024 mb?

Bedankt alvast

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:56

Aapje

Opel-beun
Zit er niet toevallig een zooi stoff in je DDR bank? :)
Had ik vroeger altijd last van :p
+ Kan je niet gewoon effe de staven uit proberen in een ander pctje?
of vraag het aan de lui uit de winkel waar je het geheugen hebt gekocht.
En kan het niet toevallig zo zijn dat het ene staafje een andere mhz is dan de andere? :) (Zou zo kunnen :P heb ik zelf ook met Sd ram :))

Edit:
moest toch effe op asus zijn dus effe van zijn moederboard paginatje dit afgeplukt:

Memory 3x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB PC3200(O.C) /PC2700 / PC2100/ PC1600 non-ECC DDR SDRAM memory Note:(Optain PC3200 DDR DIMMs only from ASUS qualified vendors list)

[ Voor 28% gewijzigd door Aapje op 30-10-2004 19:14 . Reden: effe iets adden ^^ ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nu even allen nakijken wat hier boven staat hoop dat dat het is anders weet ik het ook niet meer zal er eerst 1 in doen dan kijken of ie werkt

Verwijderd

hmm het zou kunnen dat het toch niet de zelfde geheugen zijn er is altijd verschil in code's enzo merk van chips. Wat je kan proberen is misschien in je bios de timings van je geheugen te veranderen. Of misschien eventueel een bios update als je dat nog niet gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 19:16:
hmm het zou kunnen dat het toch niet de zelfde geheugen zijn er is altijd verschil in code's enzo merk van chips. Wat je kan proberen is misschien in je bios de timings van je geheugen te veranderen. Of misschien eventueel een bios update als je dat nog niet gedaan hebt.
heb 2 nieuwe modules he oude geheugen is er uit

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Even een stappenplan gemaakt om dingen te kunne uitsluiten:

1) Inspecteer je moederbord en geheugen goed op beschadigingen.

2) Start met je oude module en zet in het op optimized defaults of andere veilige instellingen. (om te voorkomen dat de timings veel te snel zijn voor je nieuwe geheugen)

3) Vervolgens probeer haal je al je oude geheugen er uit en steek je 1 van je nieuwe modules er in.

4) Blaas het (mogelijke) stof goed uit de geheugenbank.

5) Doe het geheugen in de 1e geheugen bank. (Als dit niet werkt ga door naar 6) (als het wel werkt ga ook door naar 6)

6) Probeer ook de andere geheugen banken ook.

7) Als het wel werkt begin dan bij stap 5 met de andere module.

*1) Als beide modules afzonderlijk wel werken maar niet in dual channel (alleen als dat op t moederbord zit) probeer dan zonder dual channel.

*2) Als beide modules afzonderlijk wel werken maar niet dan weet ik het ook niet meer.

*3) Als beide modules niet werken kijk dan op de site van de fabrikant of er een compatabiliteits probleem is tussen je nieuwe modules en je moederbord.

Succes!!!

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1