Toon posts:

Pc geeft geen piep

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleem

- Als ik soms een spel speel loop de pc opeens vast (inclusief geluid blijft hangen)
- Als ik dan op reset druk start de pc wel maar hij geeft dan geen piepje en blijft vervolgens op zwart beeld staan.
- Als ik dan de ventilator van cpu los maak en wat verschuif en terug zet doet de pc het weer!

Waar kan het aan liggen ???

Ik heb al veel over gelezen maar weet nog niks

\Kan het zijn dat er niet genoeg koelpasta tussen zit??

Of is het gewoon de ventilator kapot!? (hij draait troweens wel)!

Help me PLZ.... :?

Verwijderd

Misschien je cpu zelf of socket? Ik weet wel dat als de cpu defect is dat je dan geen peipcodes krijgt. Misschien moet je indien mogelijk de cpu in een andere machine testen

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 19:17
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 18:30:
...................
- Als ik dan de ventilator van cpu los maak en wat verschuif en terug zet doet de pc het weer!
................

haal je proc es uit zn socket en zet hem er opnieuw opnieuw in. voel heel voorzichtig of ie kan bewegen in zn socket.kijk anders of je cooler echt goed op de core zit en check je temps es

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het hoeft de CPU niet te zijn. Het kan ook een warmte probleem zijn. Weet je wat je temps zijn (cpu, kast)?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Dit is bijna nooit het geval, omdat je er maar een minimale hoeveelheid op moet doen, zie ook de DOC FAQ.

Kijk eens of de fan van de videokaart wel draait, en of dat koelblok erg heet wordt.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Hallo,

ik zit met een probleem

- Als ik soms een spel speel loop de pc opeens vast (inclusief geluid blijft hangen)
- Als ik dan op reset druk start de pc wel maar hij geeft dan geen piepje en blijft vervolgens op zwart beeld staan.

Waar kan het aan liggen ???

Ik heb al veel over gelezen maar weet nog niks

Of is het gewoon de ventilator kapot!? (hij draait troweens wel)!

Ik snap t niet. Als je nou eens de PC helemaal uitschakelt en weer inschakelt vóórdat je "de ventilator van cpu los maak en wat verschuif en terug zet", start ie dan wel op?

Ik zie niet het verband tussen een vastloper en dan meteen maar de koeler eraf gaan lopen halen...

• Roamor
  • Niet online
AzzKickah schreef op 30 oktober 2004 @ 18:42:
[...]

Ik snap t niet. Als je nou eens de PC helemaal uitschakelt en weer inschakelt vóórdat je "de ventilator van cpu los maak en wat verschuif en terug zet", start ie dan wel op?

Ik zie niet het verband tussen een vastloper en dan meteen maar de koeler eraf gaan lopen halen...
Snap ik ook niet, maar ik denk wel dat dit tot resultaat heeft dat het systeem de gelegenheid krijgt om af te koelen, waardoor de problemen verdwenen zijn.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RoamoR schreef op 30 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

Snap ik ook niet, maar ik denk wel dat dit tot resultaat heeft dat het systeem de gelegenheid krijgt om af te koelen, waardoor de problemen verdwenen zijn.
Zou kunnen... Kan ook wel de videokaart zijn die lekker warm zit te worden en in die tussentijd weer afkoelt...

En voor de topicstarter: En als je nou eens je koeler van je heatsink afhaalt, ff lekker met zo'n borsteltje op de stofzuiger alle stof weghaalt van de heatsink en koeler en op je mobo rond je CPU, helpt dat? (Ook zelf vanmiddag nog gedaan, had elke half uur een spontane reboot en PC wou niet meer op 1550Mhz, alleen nog 1150... Nu loopt ie weer als een trein :*) )

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb zelf ook vaak dat mijn beeldscherm zwart is als ik mijn pc opstart, als ik dan een paar op reset druk dan doet die het meestal wel weer. Kreeg het probleem samen met mijn nieuwe videokaart :/

Verwijderd

Topicstarter
WOW!! snelle reacties!! _/-\o_

- het ligt zeker niet aan de cpu temp (zit altyd op 36 graden)

- De pc loopt dan vast tijdens spelletje spelen
- daarna sluit ik het af ( Stroom erafhalen )
- dan doe ik de cpu koeler eruit halen of verschuifen en terug inzetten
- dan doet ie het wel weer!

Er voel helemaal niks warm aan, ook niet de video kaart. of dergelijke.

Ik heb de pc al 2 jaar en het gebeurd nu pas..

wat raar is : cpu cooler draait nog goed.

en wat is (core)??

echt bedankt van alle snelle reacties.. :o

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 18:59 ]

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
is het probleem alleen bij gamen? zojah, dan ligt het bijna zeker aan je grafische kaart.
je kunt ook nog met bepaalde programma's (in sisoft sandra zit burn-in) testen of het je cpu is of je videokaart dat het systeem laat stoppen.
ikzelf krijg dit soort dingen alleen bij een te hoge kloksnelheid na overklok op m'n videokaart...

Verwijderd

Topicstarter
Het is welk de vaakste keren met gamen gebeurd maar ook 1 keer als ik niks doe.

en mijn cpu is niet over geklokt. :/

maar als ik dan die ventilator ga verschuiven dan doet de pc weer , dan kan het toch niet aan de video-kaart liggen??

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 19:04 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien ondercapaciteit in de voeding? Dat leidt vaker tot niet booten...

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dat kan natuurlijk toeval zijn, dat het te maken heeft met de tijd dat je ermee bezig bent... de kaart kan inmiddels afgekoeld zijn, maar 1 keer zonder gamen: dat is dus niet heel vaak, ik verdenk nog steeds je grafische kaart........

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 18:55:

en wat is (core)??

De core zijn al die gekke puntjes aan de onderkant van je processor :Y)

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op 30 oktober 2004 @ 19:09:
Misschien ondercapaciteit in de voeding? Dat leidt vaker tot niet booten...
Ik heb wel veel dingen aan mijn pc zitten, maar ik heb al paar keer geprobeert de stroomdraden van enkele apparaten eruit te laten, maar lukt nog niet

ik twijfel nu denk ik tussen cpu en cpu-koeler

bedankt voor jullie hulp

• Geert.H
De dingen die aan je pc hangen hebben (lijkt mij) geen stroom nodig. Dus dat lijkt mij niet het probleem. Het lijkt mij ook eerder een ondercapiciteit van de voeding.

Je kan trouwens in je bios zien hoe snel je ventilator draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ghoekzema schreef op 30 oktober 2004 @ 20:04:
De dingen die aan je pc hangen hebben (lijkt mij) geen stroom nodig. Dus dat lijkt mij niet het probleem. Het lijkt mij ook eerder een ondercapiciteit van de voeding.

Je kan trouwens in je bios zien hoe snel je ventilator draait.
wat bedoel je daar mee??

Verwijderd

Topicstarter
met (een ondercapiciteit van de voeding.)

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Het hoeft natuurlijk niks met de koeler te maken. Als je de PC gewoon uitzet, even wacht en weer aan, doet ie het dan wel?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 30 oktober 2004 @ 20:18:
[...]

Het hoeft natuurlijk niks met de koeler te maken. Als je de PC gewoon uitzet, even wacht en weer aan, doet ie het dan wel?
die gaat niet aan zolang ik die cpu cooler niet heb verschoven :'( ;(

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

en wat is (core)??

Laat die stap van "- dan doe ik de cpu koeler eruit halen of verschuifen en terug inzetten" nou eens weg dan. Start ie dan weer gewoon op???

EDIT: Oh volgens mij heb ik niet goed gelezen :X

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 30-10-2004 20:39 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 20:26:
[...]

die gaat niet aan zolang ik die cpu cooler niet heb verschoven :'( ;(
Hmmmmm, da's echt wel vreemd. Wellicht moet je de CPU er eens opnieuw inzetten. Wellicht zit er ergens een slecht contact dat na bewegen weer goed zit. Verder heb ik eigenlijk ook geen idee meer.

• Geert.H
Met die ondercapiciteit bedoel ik dat je voeding van je pc te zwak is. Dus je voeding kan het niet aan. Maar als je pc alleen opstart als je hebt zitten klooien met je proc en koeling dan is dat niet de oorzaak.

offtopic:
Je kan ook je bericht editten ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Geert.H op 30-10-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik het beste doen???

- Nieuwe cpu halen
- Nieuwe cpu-koeler halen?

Als niemand het meer weet .. Bedankt voor alle reacties! _/-\o_
jullie zijn TOP!!!!!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

nou als ik het zo lees zal het zeker niet de koeler zijn. Die doet het immers en je cpu wordt niet warm. Tja zou het dan een brakke cpu zijn ? Ik weet wel dat dat schuiven met de koeler ook niet echt goed is, daarmee heb ik ooit een celly 700 stuk gemaakt. Kan je niet ergens een andere cpu lenen en die testen op je systeem ??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb daar niet erg veel verstand in, maarhet gebeurd eigenlijk niet erg vaak maar als het gebeurd gebeurd het als ik het spel wil opstarten (AOE2) (Fifa 2005)

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:06:
ik heb daar niet erg veel verstand in, maarhet gebeurd eigenlijk niet erg vaak maar als het gebeurd gebeurd het als ik het spel wil opstarten (AOE2) (Fifa 2005)
Oftewel, als je je grafische kaart gaat aanspreken ;) Wat voor kaart/voeding heb je erin zitten? Draai eens CPU burn, Sandra oid, zodat je je CPU in ieder geval kan uitsluiten.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op 30 oktober 2004 @ 19:14:
[...]

De core zijn al die gekke puntjes aan de onderkant van je processor :Y)
Euhm.. Nee. Het is het middelste vierkantje aan de bovenkant van je proc. Dat is overigens het enige punt waar de heatsing je proc mag raken, en dus ook de koelpasta op moet zitten.

On topic denk ik aan een beetje losse socket, dat hij geen goed contact maakt met je proc. Het verschuiven zal dat weer voor even oplossen, doordat je dan je proc ook beweegt. Uiteindelijk zorgt de trilling ervoor dat hij weer geen goed contact maakt, hij is weer een beetje verschoven.
Maar ik kan het altijd mis hebben.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:39:
[...]

Euhm.. Nee. Het is het middelste vierkantje aan de bovenkant van je proc. Dat is overigens het enige punt waar de heatsing je proc mag raken, en dus ook de koelpasta op moet zitten.

On topic denk ik aan een beetje losse socket, dat hij geen goed contact maakt met je proc. Het verschuiven zal dat weer voor even oplossen, doordat je dan je proc ook beweegt. Uiteindelijk zorgt de trilling ervoor dat hij weer geen goed contact maakt, hij is weer een beetje verschoven.
Maar ik kan het altijd mis hebben.....
Als het zo is : waarom gaat dat rot pc ineens vast zitten als ik een spelletje speel
voorzover ik weet schop ik nooit op de pc :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo komen we ook geen steek verder hé. Topicstarter, werk éérst zelf het probleem uit, neem de startpost van het PMG Beleid door en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten en elke keer komen met een identieke wedervraag danwel opmerking heeft geen zin. Alle suggesties staan in de troubleshooter en de basiskennis/termen kun je jezelf vergaren door bijvoorbeeld de hele PMG FAQ door te nemen of door de termen in www.google.com te voeren. Een beetje inzet en researchvermogen wordt hier op GoT echt wel van je verwacht ;)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog rustig en aandachtig in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.