Toon posts:

PCIexpres advies gevraagt

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om in de nabije toekomst (maand) een nieuwe videokaart aan te schaffen. nou weet ik al zeker dat het een ATI gaat worden, tevens ben ik van plan om in een later stadium een nieuw moederbord en processor aan te schaffen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een x700 of x800 kaart. (Hoeveel het kost maakt niet zoveel uit, met mijn TI4200 kon ik ook 2 jaar lang gamen, die was zn inversteering ook dubbel en dwars waard).

De vraag is, PCIe wat kan ik ermee, is het de bedoeling dat er in de toekomst helemaal geen AGP sloten op de moederborden komen, zoja kan ik dan beter eerst een mobo aanschaffen met pcie slot en vervolgens pas een vkaart kopen? En is een PCIe kaart sneller dan een AGP versie ervan?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zal agp nog wel een tijdje blijven bestaan. Er zijn sowieso nog maar weinig moederborden op de markt met pci express, dus ik zou nu nog gewoon voor AGP gaan.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

PCI-e wordt zoiezo de nieuwe standaard die zowel pci als agp zal vervangen, dus je doet er slim aan om gewoon mee op de kar te springen. Een pci-e kaart is niet echt sneller dan een AGP kaart, maar het potentieel is er wel, de bandbreedte van de pci-e bus ligt weer veel hoger dan die van agp.

Verwijderd

Topicstarter
is er misschien al een fabrikant die plannen heeft gemaakt om pcie, pci en agp op 1 board te gooien?

bedankt alvast voor replies

Verwijderd

Langzaam maar zeker zal AGP uitsterfen, en dat zal sneller gaan dan dat je lief is, zodra VIA's nieuwe K8T880 en nVidia's nForce 4 uit zijn, zullen die eigenlijk exclusief geproduceerd worden, van de voorgangers wordt alleen de voorraad verkocht (als die op is zal de prijs van de nieuwe stuff ook wat dalen). En zoals je al geraden hebt: die chipsets zijn qua graphics op PCI-E gefocussed. En dan is het snel gedaan met de AGP.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:42

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 19:14:
is er misschien al een fabrikant die plannen heeft gemaakt om pcie, pci en agp op 1 board te gooien?

bedankt alvast voor replies
Die zijn er al wel, maar de prestaties van het AGP-slot zijn dan ronduit belabberd.

Zie daarvoor nieuws: Prestatietest AGPe-slot voor videokaarten :)

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 00:33
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 19:19:
Langzaam maar zeker zal AGP uitsterfen, en dat zal sneller gaan dan dat je lief is, zodra VIA's nieuwe K8T880 en nVidia's nForce 4 uit zijn, zullen die eigenlijk exclusief geproduceerd worden, van de voorgangers wordt alleen de voorraad verkocht (als die op is zal de prijs van de nieuwe stuff ook wat dalen). En zoals je al geraden hebt: die chipsets zijn qua graphics op PCI-E gefocussed. En dan is het snel gedaan met de AGP.
Was het niet de VIA K8T890? ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 17:47:
De vraag is, PCIe wat kan ik ermee
PCIe kaarten erin prikken :)
is het de bedoeling dat er in de toekomst helemaal geen AGP sloten op de moederborden komen
ISA, EISA, VLB, MCA, PCI, AGP, PCIX, PCIe, etc..etc.. allemaal zullen ze komen en gaan. Natuurlijk komen er in de toekomst geen AGP sloten meer op moederborden, ze gaan niet eeuwig mee 8)7
zoja kan ik dan beter eerst een mobo aanschaffen met pcie slot en vervolgens pas een vkaart kopen?
Maak gebruik van de logica waarover de mens beschikt :)
En is een PCIe kaart sneller dan een AGP versie ervan?
Maak gebruik van de gigantische informatiebron dat het Internet heet. www.google.com is handig om je door deze woelige informatiebende heen te jagen :)

Wel, al met al nogal overbodige vragen. Verdiep je je gewoon in de materie. In de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen staat het e.e.a. over PCIe, op www.tweakers.net kun je informatie/reviews vinden mbt PCIe (gebruik bijvoorbeeld "pci express" als searchkeyword), via google zijn een hoop reviews te vinden etc.. Een beetje inzet wordt hier op GoT echt wel van je verwacht ;) Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.