'James Bond Koffer' voor Computerstuff of Xbox

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Laatst zat ik weer naar een james bond film te kijken, en ja hoor daar kwam weer zo'n mooi aluminium koffertje, met daarin dan de uitvindingen van Q. Netjes liggend en precies passend in het zachte schuim van het koffertje. Je kent die koffertjes wel. Nu heb ik zelf een Xbox, die voor allerlei gelegenheden heen en weer gesleept wordt. Hij zit nu in een soort gereedschapskoffer gepropt, maar toen ik dit zag kreeg ik weer zin om te knutselen. Na enig zoekwerk vond ik iemand die ongeveer gedaan heeft wat ik ook zou willen:
Afbeeldingslocatie: http://dp.penix.org/projects/bond/case_open.jpg
Nu wordt wel een beetje vertelt hoe het gemaakt is, maar hij is amerikaan, en doet dus geen boodschappen bij de gamma :P Dat laat mij zitten met een aantal vragen:
1 Welk materiaal moet je hier voor gebruiken (hij zegt plastizote)?
2 Waar kunje dat in nederland kopen?
3 En dan, je hebt die lege koffer, en het schuim, maar hoe krijg je die vormen er in? Is daar nog een speciale manier voor, of is het gewoon een laag een gat in maken, en in de andere niet, en dan weer op elkaar plakken?
4 En wat doe je als een zo'n laag te dik is (ik kan me niet voor stellen dat je dit spul over de lengte door midden kan zagen/snijden).
5 Wat ook een probleem word (met een xbox) is dat sommige delen dieper moeten zijn dan andere (remote control is lager dan de xbox zelf), hoe moet je dat dan doen?

Dus: Post hier je ideeen, en je eigen creaties (voorzien van beschijving natuurlijk :) ) en antwoorden op de vragen.

offtopic:
Hoort dit wel thuis in CME? Dit leek mij de beste plaats, dus schop het maar erges anders heen als het daar hoort :+

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Ik werkte vroeger ook met gevolde dozen. Die waren custom made wel...
Maar pak gewoon wat je krijgt. Foam, schuim, desnoods piepschuim.
Lijm delen aan enkaar, en snijd delen weg waar nodig.
Lijm het vervolgens in de koffer... en klaar...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16
Dit spul wordt ook gebruikt om de inhoud van flightcases te beschermen. Als je dus schuim wilt hebben zou ik eens bij Piet Meekel aanbellen. www.meekelcases.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Hebben ze dat spul dan niet gewoon bij de Gamma of zo? Ik dacht dat die gozer waar dat plaatje van is het bij de Home Depot vandaan had. Maar ik zal ook es bij die Meekel informeren (maandag pas *zucht*).

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 04:13

TrafeX

Tuned for life!

Bij bijvoorbeeld de Praxis hebben ze van dat geluids isolatie spul met van die noppen erop, mischien kan je zoiets gebruiken?

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Jah, met noppen in de bovenkant, maar het liefst die zonder noppen in de onderkant. Hebben ze ook dat zelfde spul, maar dan zonder noppen?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07 23:27
Verwerking hiervan geschiedt na mijn weten gewoon door lagen van verschillende diktes en daar dan gaten uit te snijden... en dan die lagen op elkaar te plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 20-07 05:46

Atmoz

Techno!!

Het lijkt me een beetje moeilijk om ervoor te zorgen dat alles netjes uitziet en recht is. Een gat ergens in maken is niet moeilijk, maar ervoor zorgen dat het professioneel en netjes uitziet is een wat moeilijker punt. Maar zeker wel gaaf als het lukt.

Kan het me trouwens precies voorstellen hoe je gedacht hebt toen je naar die film keek. Zo denk ik ook altijd als ik wat vets zie. Meteen beginnen te denken hoe je het zou kunnen namaken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 12:45
Je zoekt pelicases ... ze hebben overal cases voor, van mobieltje tot sniper rifle :P

Schrik niet van de prijs ! http://www.pelican.com/

[ Voor 21% gewijzigd door Sine op 30-10-2004 19:38 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders eens naar koffers voor (oa) fotoapparatuur. Sommige versies hebben schuimrubber vulling, met 'voorgesneden blokjes'. Plukschuim heet dat.

Je zou eventueel losse stukken plukschuim kunnen kopen, en dat in een koffer naar keuze stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Me moeder :+ , gebruikt dit spul altijd voor vulling van kussens. Je kan dit in de meeste "lapjes" winkels halen.

Het is idd een hel om dit er echt professioneel uit te laten zien, vooral omdat snijden best moeilijk is.

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keren dat ik schuimfoam nodig had heb ik het gehaald bij een meubelstoffeerderij.
Gewoon bij een meubelstoffeerder/maker vragen om rest afval ,die heeft het meestal wel liggen.Soms mag je zo wat mee nemen scheelt ze weer aan afval
Precies ;)

Zagen/snijden met een scherp mes, ook middendoor is geen enkel probleem (de snijsnede plak je op de bodem). Lijmen met normale hobbylijm of dubbelzijdig tapijttape.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 12:44
Dat spul wat jij zoekt heet polyether

Polyether:

Polyether of schuimplastic is een synthetisch product gemaakt van onder andere aardolie.
Wij leveren 3 meest gangbare soorten: SG25, SG35 en SG40. SG staat voor soortelijk gewicht. SG 25 betekent 25 kilogram per kubieke meter (kg/m3)

SG 25
Polyether met een soortelijk gewicht van 25. Dit is zeer geschikt voor kindermatrassen, logeermatrassen en rugkussens. Kortom alles wat wat zachter moet zijn en niet teveel belasting vergt.

SG35
Stevige tot harde vulling. SG35 wordt gebruikt voor zittingen voor stoelen en banken en ook voor boot- en caravankussens. Het wordt minder vaak gebruikt voor matrassen omdat het vrij stevig is.

SG40 (soft)
SG40 is een zwaardere kwaliteit dan SG35. Hiervan leveren we echter een soft uitvoering. Het is op een iets andere wijze gemaakt waardoor het wel een zware kwaliteit geeft maar toch zacht en soepel is (vandaar soft).
SG40 soft is zeer geschikt voor de betere kwaliteit matrassen: soepele ligging, ook geschikt voor kinderen. Het wordt ook gebruikt voor bankkussens in plaats van verenkussens: zachte vulling waar je iets in wegzakt.

Overige producten:

Latex of schuimrubber:
Dit product wordt gemaakt van natuurrubber. Het is een zachter product dan polyether waardoor het veel gebruikt wordt voor matrassen. Latex heeft een comfortabele ligging. Omdat het een natuurproduct is ligt het iets koeler.

Koudschuim:
Het is zachter dan SG35 maar harder dan SG40 soft. Op 10 en 12 cm dik zeer geschikt voor zittingen van stoelen of banken. Ook voor boten en caravans. Het is iets hoger in prijs maar heeft ook een langere levensduur.

Soft op 4 en 5 cm dik
Wordt gebruikt als laag voor op matrassen die te hard liggen of als extra laag voor rugkussens die extra zacht moeten zijn.

Fotokofferschuim
Schuim voor in koffers om apparatuur in te vervoeren. Ook zelf makkelijk te snijden met afbreek- of scalpeermesje.

Noppenschuim/profielschuim
Wordt gebruikt voor campingmatrasjes en in plaats van soft, ook als geluidsisolatie. Het is verkrijgbaar op matjes van 60 x 190 cm, 6 cm dik of per afmeting.

Polypress/compripoll
Platen geperste polyether vlokken. Op 2 en 3 cm dik. Super hard. Voor onder andere fitnessbankjes.

Supersoft en dacron
Extra afdeklaag om een bol en zacht uiterlijk te geven aan kussens. Al voorzien van dacron.
Al deze polyether producten zijn te verlijmen met Bisontix (niet met Bisonkit!) of speciale polyether spuitlijm.

Gewoon bij een meubelstoffeerder/maker vragen om rest afval ,die heeft het meestal wel liggen.Soms mag je zo wat mee nemen scheelt ze weer aan afval

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sine schreef op 30 oktober 2004 @ 19:36:
Je zoekt pelicases ... ze hebben overal cases voor, van mobieltje tot sniper rifle :P

Schrik niet van de prijs ! http://www.pelican.com/
En het schuim er in is heel simpel: het zijn in feite allemaal kubusjes die je makkelijk kan delen, om zo vakken voor de spullen uit te snijden.
Pick ‘N’ Pluck™ Foam heet het :P
Zijn vellen van zo'n 2" (inch) dik, en die blokjes zijn ook 2" * 2" (gewoon 5*5*5cm dus ;) )

Gewoon schuimrubber is bij de doe-het-zelf naaiwinkel te kopen als kussenvulling. Geen idee of die winkels gewoon zijn, maar hier is er 1.

[ Voor 18% gewijzigd door Resistor op 30-10-2004 21:37 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn baas vertelde me hoe ze schuim in de industrie bewerken, en dat is echt geniaal:

Zuig het vol water, leg het in de vriezer. Zodra het hard is kun je er elke vorm netjes uitbikken / decoupeerzagen / snijden die je wil!!!

Ik werk namelijk in een hifi winkel en daar krijgen we weleens te maken met die mooie schuimrubber bollen die op microfoons zitten bij interviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
:*)
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 01:14:
Mijn baas vertelde me hoe ze schuim in de industrie bewerken, en dat is echt geniaal:

Zuig het vol water, leg het in de vriezer. Zodra het hard is kun je er elke vorm netjes uitbikken / decoupeerzagen / snijden die je wil!!!

Ik werk namelijk in een hifi winkel en daar krijgen we weleens te maken met die mooie schuimrubber bollen die op microfoons zitten bij interviews ;)
Meesterlijk :*)
Maar is dat niet lastiger?

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik weet niet of je dat schuim al eens proberen te scheuren of te snijden hebt...
Moet je eens proberen, best lastig! Dat is meteen ook een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twabi2 schreef op 31 oktober 2004 @ 02:33:
Ik weet niet of je dat schuim al eens proberen te scheuren of te snijden hebt...
Moet je eens proberen, best lastig! Dat is meteen ook een groot voordeel.
geniaal.. nat maken/invriezen, een zaag er langs en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:19
Hmm water zet uit wel uit bij bevriezing....
Maar goed als ze dit proff. gebruiken, zal dat wel zo gering zijn dan , dat het niet kwaad kan , iig niet voor het doel waar jun het voor gebruiken...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 08:52
ik weet dat Meekel z'n inlays kan snijden met een laserscalpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Pasman koffertechniek B.V.
Kabelstraat 10
1322 AD Almere
Fax: 036-5360264
http://www.pasman.net/pagina's/koffers.htm

Zeer fraaie op maat gemaakte koffers, inserts gesneden met waterstraal cutter.
Heb er zelf een paar (is wel duur maar imo "the best")

Kunststof is vast ook los te leveren, anders kunnen ze je wel een leverancier geven.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
En dan de koffer nog! In de meeste films zie je een koffertje van Rimowa. Kost je weliswaar een paar honderd euro, maar dan heb je ook een erg gaaf koffertje.
Nee, je kunt die van mij niet voor een prikkie overnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Het 'échte' koffertje had ik idd ook nog nodig! Toevallig was er gister wat op tv over snijden met water, echt gaaf (je kan er ook tompoezen mee snijden >:) ), moest maar es informeren hoe duur dat is, maar ik moet zowieso nog op materiaal jacht.
Als dat snijden te duur is ga ik het eens proberen op die manier van DJBrooky, echt geniaal _/-\o_

Dus dat word morgen op jacht naar de meubelstoffeerder, misschien toch nog gamma, of hadden ze daar nou alleen dat noppen spul? Er zijn onderhand een heleboel namen langs gekomen, maar kun je dat spul ook gewoon bij de gamma kopen? Aangezien je bij zo'n stofeerder waarschijnlijk alleen maar kleine stukkies hebben (tis best een grote koffer namelijk), is een echt groot stuk (nog onbewerkt) misschien de enige oplossing...

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Probleem met dat gamma schuim is de samenstelling.
Is gemaakt om te isoleren, dus lucht vast te houden.

Wat je nodig hebt is een veel dichter schuim, anders kan je je spullen nog steeds door je koffer heen schudden. :)

Ik heb de ervaring dat je het beste dat spul gewoon bij de flightcase-boer kan halen.

Polyetherschuim wat je bij stofferingszaak haalt, kan namelijk ook snel verkleuren door UV straling (daglicht dus). Ik heb hier nog een paar stukjes liggen die gewoon door daglicht van fris-wit naar pis-geel zijn gegaan (2 maanden).
Het is dus allemaal polyetherschuim, maar een andere samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
En waar moet ik dat flightcase spul halen, zonder er nog een koffer of wat dan ook bij te kopen (het moet wel een doe het zelf project blijven ;) )?

Beter nog: waar hebben jullie (o.a. Tie-Rep) je spul vandaan en wat is je mening er over?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

WubboZ schreef op 02 november 2004 @ 09:09:
En waar moet ik dat flightcase spul halen, zonder er nog een koffer of wat dan ook bij te kopen (het moet wel een doe het zelf project blijven ;) )?
Bij pasman (zie mijn vorige post), is ook snijdbaar met een mesje maar minder mooi.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

WubboZ schreef op 02 november 2004 @ 09:09:
Ik heb thuis nog een blokje liggen van 50 cm bij 220 cm en 100 cm ofzo
kleur geel (oude slaapbank)
mocht iemand belang hebben op te halen in Assen

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douw je supllen in een koffer en pur hem vol, vervolgens snij jeje pur doormidden en voila :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel kan (doen ze bij karten om een zo lekker mogelijke stoel te krijgen) Douw pur in een plastic zak/vulliszak, maak die goed dicht, leg in de koffer (ff goed afmeten en goede hoeveelheid pur nemen)douw je spullen in de zak pur. en laat het drogen. Verwijder de plastic zak en werk de pur netjes af. Spuitbusje eroverheen, klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Laatst online: 25-07 10:47

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan je schuim ook nog afwerken door er een leuk stofje overheen te doen. (Tijgerprint, velours o.i.d. )
Dan zie je ook niet meer dat je randen niet perfect zijn gesneden.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Dit bedrijf
Groningerstraat 98, Surhuisterveen
Postbus 30, 9230 AA Surhuisterveen
Tel. 0512 369444, Fax 0512 362333
E-mail: info@avek.nl

maakt schuimrubber. Bel ze eens voor afval stukken. Ik heb destijds een auto vol gekregen om luidprekers mee te vullen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1