Toon posts:

[premiere] video beeld op 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om in premiere 6 m'n filmbeeld op een tweede monitor full screen te laten zien.

Na wat rondzoeken heb ben ik wel op een plugin voor premiere pro van matrox gestuit, maar die werkt volgens mij alleen met een matrox kaart (ik heb 2 losse simpele kaartjes, waarvan 1 met (cloned) tv out): http://www.matrox.com/mga...deo/premiere_pro/home.cfm

Iemand ervaringen met een dergelijke setup (/me hoopt een beetje op een reactie van Xangadix :P)

Verwijderd

Volledig fullscreen gaat niet lukken. Wat je het beste kunt doen is je premiere window _niet_ maximaliseren en dan eenvoudigweg over je 2 schermen uitrekken.

Nu kun je je 'filmbeeld' naar je tweede monitor verplaatsen en deze opschalen naar fullscreen.

Verwijderd

Topicstarter
is erg lastig als je twee verschillende resoluties draait en zeker geen ideale oplossing

Waar baseer je je "gaat niet lukken" uitspraak op?

betere set up is natuurlijk een videomonitor en geschikte videokaart, maar die heb ik geen, dus ik dacht het zo op te lossen

Verder heb ik eigenlijk weinig idee welke hardware er zoal in omloop is en wat eigenlijk een goede setup vormt. Ik gok dat zo'n videomonitor wat meer is dan alleen een kein tv'tje, want anders kan ik voor een paar tientjes ook zo'n guppending aan m'n tv out hangen.

Dan nog zou ik overigens met bovenstaande vraag zitten

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik Adobe Premiere echt way bejaard vindt als ik kijk naar multimonitor mogelijkheden. Oplossing van Theunage kan maar is eigenlijk ook tragisch. Wat dat betreft doet bijvoorbeeld Canopus Edius het een heel stuk beter met meerder monitors. Maar ok, weinig oplossing dus, maar ik begrijp het niet, Adobe laat illu/pshop/indesign ook prima werken met 2 of meer monitors begrijp niet waarom Premiere een uitzondering is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

De reden dat het niet werkt, zal waarschijnlijk het feit zijn dat vrijwel geen enkele videokaart overlays op de secondary monitor toestaat.
Matrox heeft echter een stel videokaarten gemaakt die dit wel kunnen, dus als je beroepsmatig met Premiere werkt, is het wellicht een idee zo'n kaart aan te schaffen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

uhm, ik ben dus asociaal en heb mijn dv camera via firewire geplugt en doorgelust aan een enorme televisie waarop ik realtime preview heb, ik heb er dus nooit naar gezocht. Alleen als ik capture heb ik beeld op mijn tweede monitor. Ik kan je dus niet helpen ben ik bang :/

ik zou voor de oplossing van theunage gaan

offtopic:
JA! after fx en combustion ondersteunen dit ook!

[ Voor 21% gewijzigd door XangadiX op 30-10-2004 17:18 ]

Stoer; Marduq

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

dawuss schreef op 30 oktober 2004 @ 16:55:
De reden dat het niet werkt, zal waarschijnlijk het feit zijn dat vrijwel geen enkele videokaart overlays op de secondary monitor toestaat.
Matrox heeft echter een stel videokaarten gemaakt die dit wel kunnen, dus als je beroepsmatig met Premiere werkt, is het wellicht een idee zo'n kaart aan te schaffen.
Volgens mij was dat vroeger vooral zo. Toen Matrox nog een merk was en niet 80% van ex-matrox-bezitters kotsen op dat merk en hun hoeren-support. Volgens mij ondersteunen tegenwoordig legio kaarten video-overlay op secondary monitor en sja, de TS heeft twee kaarten dus dan zou dat sowieso volgens mij geen probleem moeten zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1