Toon posts:

[Javascript] Cursor.cur ipv Hand

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een vraagje,

Ik ben een website aan het maken en daar wil ik als de bezoekers met hun muis op een link gaan staan in mijn menu, dat ze dan mijn cursor.cur (aangepaste cursor) houden en niet zo een handje krijgen.
Ik heb al op verschillende site's gekeken maar ik kan hier niets over vinden, wel hoe dat je in het algemeen de cursor.cur op je site krijgt maar als je dan op een link gaat staan dan krijg je nog het handje.
Heeft iemand hier misschien een script voor want ik kom er niet aan uit.
Alvast bedankt

Sandriekus

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:58

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Twee hints: CSS en A:hover :+

Of kijk hier:
http://www.draac.com/css/csstricks.html

[ Voor 3% gewijzigd door Wacky op 30-10-2004 16:39 ]

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Zie ook http://msdn.microsoft.com...nce/properties/cursor.asp.
Het gebruik van "cursor: url(cursor.cur)" is wel IE6 only.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken op die site's maar ik kom er nog niet aan uit, waar moet ik precies alles neerzetten dan?
Ik werk met 3 frame's namelijk:
Boven.asp
Menu.asp
Home.asp
Ik heb nu in de index.html, boven.asp, menu.asp en in de home.asp deze code staan tussen de <head> </head>:

<style type="text/css">
<!--
BODY { cursor:url("cursor.cur"); }
-->
</style>

En hij geeft netjes in alle 3 de frames mijn cursor.cur, maar zodra ik met mijn muis op een link ga staan komt dat handje weer.
Doe ik tog nog iets fout (zal wel anders deed hij het wel)

Sandriekus

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:58

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Dat was dus de 2e hint ... de A:hover :P

Een snelcursus CSS doet wonderen :)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb niet zo veel verstand van css, wat moet ik nou precies waar intype om het wel goed te krijgen dan???
moet ik dan bij de a:hover wat bij die regel typen en zoja wat precies...

Sandriekus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 19:49 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 19:47:
Ja maar ik heb niet zo veel verstand van css, wat moet ik nou precies waar intype om het wel goed te krijgen dan???
moet ik dan bij de a:hover wat bij die regel typen of zoja wat

Sandriekus
Dan is het dus een goed idee om wat css te leren, wij gaan natuurlijk niet aan iedereen uitleggen hoe dit en dat werkt, daar zijn mooie tutorials voor geschreven. Deze bijvoorbeeld. Kijk maar bij css beginner, en intermediate, kom je a:hover vanzelf tegen :) .

Overigens, je hoeft niet na elke post je naam achter te laten hoor, of de groeten te doen, je naam staat er bovendien al naast :) (zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren)

[ Voor 14% gewijzigd door JHS op 30-10-2004 19:53 ]

DM!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Geen PW, move PW >> WG :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje, is het ook mogelijk om je cursor.cur te houden als je op de scrollbalk gaat staan? want ik werk met 3 frames, en in mijn menu heb ik een scrollbalk, en als ik daar met mijn muis op ga staan krijg ik weer mijn gewone witte windowspijltje.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Als je met CSS de A:Hover gebruikt, dan zou je cursor alleem moeten veranderen wanneer je over de <a> gaat, en dus gewoon een pijltje tonen bij de scrollbalk. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Cascading Stylesheet:
1
2
3
body { cursor: url("cursor.cur"); }
a  { cursor: url("cursorlink.cur"); }
a:hover  { cursor: url("cursoroverlink.cur"); }

Maar het blijft ranzig, websites die mijn cursor willen veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om mijn cursor.cur te behouden als ik over een link ga :9~
Ik heb een .css file aangemaakt en daar bij de a:hover even zitten knutselen en hij doet het.
Mijn dank is groot _/-\o_

En over mijn vraag van de scrollbalk...
Het is dus niet mogelijk om, ook al ga ik met mijn muis op het pijltje van de scrollbalk staan, altijd mijn cursor.cur te zien?
Ik heb namelijk een code gebruikt en heb nu alles wit gemaakt van de scrollbalk (mijn achtergrond is namelijk ook wit) alleen de 2 pijltjes zijn rood.
En ik wil dus dat als ik met mijn cursor op dat scrollbalk (dus de 2 pijltjes, de balk zelf, en de weg waar hij over moet scrollen zal ik maar zeggen) ga staan (en klikken) dat ik dan niet mijn witte windows pijltje terug krijg maar gewoon mijn cursor.cur hou.
Hoop dat het nog een beetje duidelijk is :9

• André

André

Analytics dude

Nee, dat kan volgens mij niet omdat de scrollbalken geen onderdeel zijn van jouw pagina maar van de browser :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Andre,,
Ik heb zelf een css file aangemaakt met deze inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
A:link      { color: #000080; cursor : url("cursor.cur"); }

A:visited   { color: #000080; cursor : url("cursor.cur"); }

A:active    { color: #000080; cursor : url("cursor.cur"); }

A:hover     { color: #C0C0C0; cursor : url("cursor.cur"); }

body{   margin-left: 0pt;
    margin-top: 0pt;
    font-size: 80%;         
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, MS Sans Serif;
    }

Ow dat is wel jammer maar ik kan in mijn script toch ook de kleuren van de scrollbalk aanpassen dus waarom zou ik dat van mijn cursor niet kunnen veranderen dan???

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 09:51:
Ow dat is wel jammer maar ik kan in mijn script toch ook de kleuren van de scrollbalk aanpassen dus waarom zou ik dat van mijn cursor niet kunnen veranderen dan???
nee ook je scrollbars kan je officieel niet veranderen, dat sommige browsers dat wel kunnen is gewoon slecht, een website hoort van de browser af te blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan weet ik genoeg,
Thnx allemaal voor de hulp _/-\o_
Van mij mag dit topic dicht

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 09:51:

Dat is een dingetje dat IE ingebouwd heeft, het is ook de enige browser die dat ondersteund. IMO een dom iets, dat je met CSS je browserobjecten aan kunt passen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Kleuren van de scrollbalk kan - afaik - alleen in IE.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 09:56:
Ok dan weet ik genoeg,
Thnx allemaal voor de hulp _/-\o_
Van mij mag dit topic dicht
Ok
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.