[DVD-Brander] Hardware naam wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
Ik zit met het volgende.

In een PC zitten 2 DVD branders, ze worden gebruikt om backups te maken. Het zijn 2 identieke drives genaamd "HL-DT-ST DVDRAM GSA-4120B".

Voor het maken van de backups wordt gebruik gemaakt van Nero BackItUp! Programma werkt perfect, alleen is er dus een probleem.

De ene drive hoort een bepaalde job te doen, en de ander ook. Maar omdat ze dezefde hardware naam hebben kan Nero geen onderscheidt maken tussen drive 1 en 2. Gevolg is dat hij altijd de eerste drive pakt.

Wat ik dus wil is de hardware naam van een van de 2 drives wijzigen zodat hij wél dat onderscheid kan maken.

Nu is mijn vraag of dit kan. Zo ja, hoe?! :?

En zo niet, heeft iemand dan nog een ideetje voor mij, want dit is een heel erg raar probleem.

Alvast bedankt!! :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

kun je dat niet wijzigen voor windows in [HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\Scsi]? hiermee wijzig je de naam in Windows van de apparaten. Misschien werk nero backup dan ook (ken het zelf niet)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• dôh
Ga ik even proberen. :)

Edit: Werkt dus niet.. kon wel de naam veranderen ja, daarna ff reboot... maar het stond weer terug... :(

[ Voor 71% gewijzigd door dôh op 30-10-2004 16:45 ]

• dôh
Iemand nog een idee?

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Je device naam veranderen lijkt me geen oplossing,.
Als je de naam van het apparaat veranderd zal Nero deze helemaal niet meer herkennen vrees ik.
Geeft nero backitup geen driveletters aan dan? ik denk dat je daar meer een oplossing moet zoeken door het verschil in driveletters duidelijk te houden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

is er geen alternatieve firmware verkrijgbaar voor je branders? (zoals de herrie firmware voor de nec branders) en met die alternatieve firmware heeft de brander dan geen andere naam? (of een nieuwere firmware van het merk zelf)

• dôh
Ik heb al een firmware update gedaan, maar deze gaf geen andere naam aan het apparaat, helaas. :(

Zal toch maar een andere DVD brander moeten kopen...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 20:24

boesOne

meuh

Bl@de schreef op 01 november 2004 @ 20:41:
Ik heb al een firmware update gedaan, maar deze gaf geen andere naam aan het apparaat, helaas. :(

Zal toch maar een andere DVD brander moeten kopen...
Ik zou es een ander brandprog proberen. Tis van de zotte dan nero alleen maar onderscheid maakt op naam.. Zelfs de explorer kan ze uitelkaar houden!

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-03 18:58

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De hardwarenaam is idd de naam die in de bios van de brander staat aangegeven. Misschien moet je eens kijken of je een alternatieve firmware (al dan niet gehacked) in 1 van deze drives kan stoppen. Een gehackte firmware biedt vaak betere en extra media ondersteuning, plus nog wat andere verbeteringen. Het zal verder geen (compatibiliteits)problemen opleveren.
Zelf heb ik mijn NEC 3500 geflashed, en deze kreeg een iets andere benoeming.
Wellicht dat dit een makkelijkere oplossing is dan meteen andere software te gaan installeren, en je hele backup-procedure overhoop te gooien :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Ik heb een nog vreemder iets:

Vandaag bezig geweest met een nieuwe eigen setup van een Asus A8v i.c.m. 3500+.
In dit systeem heb ik tweemaal een Samsung DVD-brander zitten. Deze twee zijn identiek aan elkaar. In XP krijg ik de foutmelding bij apparaatbeheer dat er maar 1 apparaat op die naam geregistreerd kan worden.

Ik wordt er een beetje gek van, weet iemand hier iets van? Of een oplossing zou ook niet verkeerd zijn... ;)
Pagina: 1