Toon posts:

ADSL via ingebouwde WLAN van de laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ADSL verbinding van Wanadoo. Het ADSL pakket bestaat uit een draadloos modem en een WLAN USB adapter.

Via de adapter kan ik gewoon op internet, hier geen problemen dus.

Nu heb ik echter ook een laptop en een 2e PC met een ingebouwde Wireless LAN kaart er in. Via deze kaarten kan ik geen verbinding maken. De computer geeft aan dat er geen draadloze netwerken beschikbaar zijn.

Ik wil graag zonder de USB adapter op de laptop internetten.

Kan iemand me hiermee helpen????

PS Ik heb wel een WEP-sleutel van het modem.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Heeft de Wlan router toevallig MAC filter aan staan?

Verwijderd

De computer geeft aan dat er geen draadloze netwerken beschikbaar zijn.
misschien staat ssid broadcast uit?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:26

samo

yo/wassup

Staat SSID versturen misschien uit op de AP?
Heeft het AP DHCP server wel genoeg IP adressen te verdelen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, zoveel weet ik er niet van..

Wat is een MAC filter en hoe zet ik hem uit?

SSID zegt me ook niet zoveel.

Ik ben een echte NONO op dit gebied.

Verwijderd

hoe heb je die eerste connectie dan aan de praat gekregen?

anyways, dat staat allemaal in je handleiding. mac is een nummer van een netwerkkaart en ssid is de naam van je wifi netwerk

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:17

MRic3

Of praat ik weer poep?

ik heb er wel verstand van en heb laatste enorm zitten kloten met een wanadoo modem.
Weet het merk niet meer precies... was iig standaard wanadoo...

Wat je moest doen was de draadloze kaart aanmelden op de modem (dus een MAC filter ja) Er zit namelijk een knopje aan de zijkant wat je in moet drukken als je een nieuwe kaart op het wifi netwerk wilt aanmelden.

Ik kreeg het toen niet voor elkaar.. op e.o.a. manier pikte dat modem het niet...
(modem/router is trouwens een groot woord, nog nooit zoiets kaals gezien)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 15:12

Turtle

Ik ben nu ook al een tijdje bezig geweest om dit met dit wanadoo Wifi adsl modem/router geval aan de gang te krijgen, maar dit is zeker geen succes. De interne centrino 2200BG netwerkkaart van Intel wil niet werken. Niet standaard in windows en niet met de intel drivers voor WiFi. Op een andere laptop heb ik geprobeerd verbinding te maken met een Dell truemobile 1150 w-lan adapter en deze kreeg wel verbinding. SSID en WEP-key invullen, op die knop op de router drukken om een apparaat toe te voegen (MAC-lock) en dan connecten werkte. Zelfde procedure bij de 2200BG van Intel gaf geen resultaat. Hij ziet het netwerk wel, maar kan niet verbinden.

Deze 2200BG werkt wel goed, want de laptops kunnen samen wel een ad-hoc netwerk vormen. Op de router (waar ik via 1 laptop bij kan komen) zie ik het MAC adres van de Dell kaart geregistreerd, maar die van de 2200BG is niet te vinden. Het lijkt dus met die eerste keer aanmelden fout te gaan. Helaas bied die "Inventel" router ook geen mogelijkheid om handmatig een MAC adres toe te voegen.

In het kort: wat een brakke zooi en waarom werkt het niet gewoon?

bla bla

Pagina: 1