Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Het ophalen van plaatjes .. geen idee hoe snel dat zou gaan. Denk dat het meer afhankelijk is van je verbinding dan van de hardware.
Lekker belangrijk
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Overigens kun je tegenwoordig makkelijk ergens een p200 vandaan halen voor nop, en dat is echt voldoende voor jouw doeleinden
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
is t voor op een lan, waar alles 100 mbit is, dan zul je wel merken dat t een fractie van een seconde langer duurt dan een PIII,
maar werken zal t zeker, en nog wel redelijk snel ook hoor
volgens mij doe je dan toch echt iets verkeerd ofzoknopper schreef op 30 oktober 2004 @ 18:06:
Image resizen gaat niet even duren, maar echt eeuwen op die machine en dan overdrijf ik niet. Ik heb zelf een script gemaakt in php dat imagemagick gebruikt (command-line proggie) om foto's te resizen tot de gewenste grootte en zelfs op recente computers gaat dit al niet bepaald snel. (dan praat ik over een duron 900mhz machine met 128mb ram) Laat staan op een 486....
[ Voor 54% gewijzigd door Super_ik op 30-10-2004 18:12 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
waarom gebruik je php_gd niet dan?knopper schreef op 30 oktober 2004 @ 18:06:
Image resizen gaat niet even duren, maar echt eeuwen op die machine en dan overdrijf ik niet. Ik heb zelf een script gemaakt in php dat imagemagick gebruikt (command-line proggie) om foto's te resizen tot de gewenste grootte en zelfs op recente computers gaat dit al niet bepaald snel. (dan praat ik over een duron 900mhz machine met 128mb ram) Laat staan op een 486....
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Dit kan makkelijk 30 seconden duren (3MP foto, PHP GD (resample), Dual P3 500)knopper schreef op 30 oktober 2004 @ 18:23:
Volgens mij onderschatten jullie echt hoe cpu-intensief het resamplen (resizen alleen geeft geen mooi resultaat) van een afbeelding is zeker als deze een beetje een hoge resolutie heeft.
En ik neem aan dat de 'geresizede' plaatjes alleen maar thumbnails zijn die dus niet van hoge kwaliteit behoeven te zijn..
Je zou dat dus kunnen doen dmv 'djpeg' en 'cjpeg'
[ Voor 15% gewijzigd door BoAC op 30-10-2004 19:03 ]
Over het algemeen leveren mensen foto's aan in een belachelijk hoge resolutie (4 a 5 MP) en mijn script resized deze 2x, 1x naar een thumbnail en 1x naar een ingestelde grootte die vervolgens gebruikt wordt als foto op volledige grootte. Dus ja, daar gaat aardig wat tijd in zitten.volgens mij doe je dan toch echt iets verkeerd ofzo op 900 MHz kan dat gewoon niet lang duren.
Een paar uur wachten op het resamplen van foto's vind ik persoonlijk aardig lang.
Als het 30 seconden duurt voor het resamplen van een foto en je moet dit 2x doen per foto dan ben je dus 1 minuut bezig per foto. Als je dan een album wilt aanmaken van zeg 50 foto's dan ben je toch een aardige tijd bezig. Dit bedoel ik dus relatief ten opzichte van andere dingen die je op een website zou kunnen doen.
Maargoed, dit is natuurlijk vrij persoonlijk.
tweede deel heb ik al een tijd voor een ander project draaien en werkt ideaal, maar nu wil ik dus ook na het uploaden het resizen ed automatiseren.
denk dat de verschillende mensen die veronderstellen dat resizen langzaam gaat wel een punt hebben, maar denk ook dat degenen die het over uren hebben, enigszins overdrijven
hebben jullie verder nog aan of afraders kwa distibuties?
dank zover, nu weer even sociaal doen met familie
If you can't beat them, try harder
Oh en zorg er wel voor dat je dingen als slideshows e.d. uit Gallery sloopt, want ik denk dat dat ook nog wel eens wat load kan produceren.
Mjah maar ik weet toch ook niet hoe andere scriptjes dit aanpakkenknopper schreef op 30 oktober 2004 @ 20:02:
Het is volgens mij ook niet de bedoeling om bij elke page view die foto's te gaan resizen....
[ Voor 31% gewijzigd door silentsnake op 30-10-2004 20:04 ]
Knopper >
Ik heb over deze post heen gelezen. De meeste posts waren toch eens dat resizen wel lang duurt.
Silentsnake >
Heb jij Gallery weleens gedraait op een 486? Ik heb het weleens getracht op een P200, en dat was niet vooruit te branden
[ Voor 45% gewijzigd door Sendy op 30-10-2004 20:07 ]
Verwijderd
Verder gebruikte ik ook een 486 in http://mrlee.homelinux.net/firew.htm
Voor wat je eraan kunt hebben....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 21:06 ]
Hmm ok. Interessant. Ik had zelf altijd het idee dat ImageMagick het zware gedeelte deed, en dat Gallery zelf eigenlijk niets anders deed dan de plaatjes te laten zien. Ik wist niet dat Gallery zelf ook zo zwaar is voor een oud systeem.Sendy schreef op 30 oktober 2004 @ 20:02:
Heb jij Gallery weleens gedraait op een 486? Ik heb het weleens getracht op een P200, en dat was niet vooruit te branden
Ik gebruik Debian (onlangs geupgrade naar Sarge). Tip: gebruik thttpd ipv Apache. Thttpd is erg eenvoudig in gebruik en belast je computer nauwelijks.
Toevallig heb ik hier een Athlon 1000 staan, die per foto van 5,2 megapixel ongeveer 2 tot 3 seconden doet over het bicubic resamplen van een enkele foto. Een pentium 200 of zo doet er dan misschien een keer 30 seconden over, maar dat is eenmalig. De rest van de tijd staat het ding 99% van de tijd uit zijn neus te eten.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Maar nogmaals, een pentium 200 doet er misschien 30 sec. over maar een 486 echt wel wat langer hoor...
Yeah right.. Ik heb hier de eerder genoemde gallery gedraaid op een P1 Pro, overgelockt naar iets van 188Mhz. En daar duurde het resizen van een 3 mp foto, echt tussen de halve en de hele minuut. Laat staan in jouw situatie. Als je denkt over 40 foto's.. Minstens een uur, maar reken maar op twee.BetuweKees schreef op 30 oktober 2004 @ 19:52:
denk dat de verschillende mensen die veronderstellen dat resizen langzaam gaat wel een punt hebben, maar denk ook dat degenen die het over uren hebben, enigszins overdrijven
Dat zou voor mij echt wel onacceptabel zijn. Zeker als je later nog eens een plaatje wilt draaien ofzo, dat is echt zooo.. vervelend.
Als je nou ergens een simpel Athlonnetje op de kop tikt; lijkt me dat je daar meer plezier van hebt
En over distro-suggesties: das natuurlijk persoonsafhankelijk, check ook eens het centrale topic. Maar als je een beetje met linux overweg kan, lijkt debian me wel t beste voor jou.
Nah, das misschien aardig voor php-optimalisatie; maar dat is hier dus compléét niet de bottleneck..knopper schreef op 30 oktober 2004 @ 22:28:
Met iets al turck-mmcache zal dit waarschijnlijk al wel iets beter gaan. => even googlen..
Ik draai het op een p 166(mmx overigens, maargoed)Sendy schreef op 30 oktober 2004 @ 20:02:
Ok het gaat niet snel, maar as je bijvoorbeeld de image publisher van xp gebruikt, kan xp het al resizen, en hoeft je linux bak dat later niet meer te doen. Die hoeft ze enkel later nog te serveren aan de gebruikers.
Overigens raad ik het niet aan dan met 10 man tegelijk te gaan kijken, want dat trekt je bak niet echt maargoed;)
Op een 486 raad ik gallery iig NIET aan, kijkend naar hoe mijn bak het dus doet
Verwijderd
Misschien is dit iets voor je:BetuweKees schreef op 30 oktober 2004 @ 16:05:
Hi,
Ben al tijden van plan eens wat met een of andere Linux versie te gaan spelen. Voor een klein projectje heb ik een photo server nodig, een ideaal excuus om het Linux plan dus daadwerkelijk eens uit te voeren.
Wat ik mij nu afvraag is het volgende: Ik heb nog een oude 486 DX4/100 staan (ik gok met 48Mb RAM, en in totaal iets van 1.4Gb HD space). Is dit voldoende voor het draaien van:
- een linux distributie (puur command line, geen grafische desktop oid)
- een ftp/ssh server
- een simpel ingestelde apache webserver (wsch zonder php ondersteuning ed)
- een image resize programma
Zijn er nog bepaalde distro's die de moeite waard zijn of ik per se links moet laten liggen?
http://www.madpenguin.org/cms/html/47/2784.html"Mad Penguin has the first review of the latest VectorLinux release. Vector is based on Slackware Linux, but is built on a newer 2.6.7 kernel (Slackware 10 was still built on a 2.4 kernel with the option of using 2.6) and is optimized to run well on older hardware. Even old Pentium PCs run well on this distro. Complete review with screenshots."
http://linux.slashdot.org...=04/10/30/1726254&tid=106
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.