Toon posts:

Chello na nieuwe modem, werkt router niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nadat ik een nieuw modem van chello heb gekregen krijg ik het niet meer aan de praat met mijn router. Ik had eerst gewoon het modem vervangen en probeerde te internetten dit werkte niet. Waarschijnlijk omdat het MAC Adres van mijn netwerktkaart niet op deze pc stond, want mijn andere pc is weg. Ik me dus zonder router aangemeld, het macadress van mijn nieuwe netwerkkaart geimporteed in me router. Werkt het nog steeds niet. Hierbij even wat screens. Jah ik heb alles uitgezet en daarna 1 voor 1 opnieuwe aangedaan. Zonder router kan ik wel internetten, waarschijnlijk als me andere pc terugkomt werkt alles weer maar toch wil ik het eigenlijk alvast werkende hebben.

het macadres rechtsboven is nog het oude hoewel ik het wel al aangepast heb........
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/1871/screen57.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/2858/screen63.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img80.exs.cx/img80/6369/screen64.jpg

Instellingen staan goed volgens mij. Chello classic, dordrecht. Thomson TCM390 modem.

[ Voor 2% gewijzigd door Xandrios op 31-10-2004 00:00 . Reden: Plaatjes kleiner gemaakt ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hmm..
simspelste is om chello te bellen en ze te vragen of ze ff je mac adres vrij willen geven...

krijg je een 10.x.x.x ip en kun je opnieuw aanmelden

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 09:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb geen ervaring met de Draytek router, wel met Chello & routers in het algemeen. Heb je het volgende al geprobeerd:

- router configgen
- client PC's uit zetten
- modem uit (dus echt de power eraf)
- modem weer aanzetten
- client PC aanzetten en kijken of het werkt.

Dit heeft bij mij in sommige gevallen geholpen...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Je moet de firmware versie van de router eerst updaten naar v2.2 of hoger.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

probeer eens je met router opnieuw aan te melden bij http://provisioning.upc.nl
ook kun je opnieuw proberen je werkende mac van je huidige pc goed in je router te krijgen ivbm de verkeerde mac boven in je post.
Meld svp je resultaten, omdat ik waarschijnlijk ook binnenkort zo`n nieuw modem krijg.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Als het een motorola modem is, moet daar ook het mac-adres op worden geimplementeerd. dit kreng is te bereiken op 192.168.100.1

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat mijn router geen ipadres afgeeft, kan me dus ook niet aanmelden bij proviosioning.upc.nl

Firmware ga ik even proberen te update, iemand link naar de .exe file voor de virgor2200E ?

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 30 oktober 2004 @ 15:56:
Ik heb geen ervaring met de Draytek router, wel met Chello & routers in het algemeen. Heb je het volgende al geprobeerd:

- router configgen
- client PC's uit zetten
- modem uit (dus echt de power eraf)
- modem weer aanzetten
- client PC aanzetten en kijken of het werkt.

Dit heeft bij mij in sommige gevallen geholpen...
dat heb ik dus al gedaan, zoals je in screens kan zien. Alleen blijft het oude macadres rechtsbovenin staan. Als ik nou me pc weer terug krijg van reperatie klopt dat weer wel denk ik, maar ik wel nu alvast router kunnen gebruiken.

MODEM IS EEN THOMSON

Verwijderd

weet het niet zeker maar wat ik heb meegemaakt heb met mijn eigen router was dat deze met de mac adress gecloned niet werkt als ik de netwerk kaart gebruik met het zelfde adres aangesloten op de router

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wie krijgt nou geen ip??

de pc van de router?
of de router van de moden (of allebei niet)

als je router geen ip krijgt van je modem moet je upc bellen en vragen of ze je mac adres ff vrijgeven

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img53.exs.cx/img53/4237/probleem.jpg

dit is dus het probleem, de firmware krijg ik ook niet geupdate, want dan vraagt ie om een passwoord maar dat passwoord is niet hetzelfde als waarmee ik inlog op de router 192.168.1.1...........

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik me andere pc terugkrijg met het oude macadres zou het dus moeten werken ???? anders bel ik chello ff met de mededeling dat ik nieuwe netwerkkaart heb :P

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:14
http://www.draytek.com.tw...ad/Vigor2200.php#Firmware

download hier de nieuwste firmware, dat zou je probleem op moeten lossen

Verwijderd

Topicstarter
jah als ik die dus open in met de routertools firware upgrade utility dan moet ik wachtwoord invoeren maar dat is niet het wachtwoord waarmee ik op mijn router inlog. Iemand misschien een .exe .........

Verwijderd

jopjuh: dit is nou al de tweede keer dat we je plaatjes moeten verkleinen; doe dit in het vervolg zelf. Grote platen verneuken de lay-out voor mensen die < 1280*1024 browsen, wat een beetje asociaal is.

En nog een tip: met Alt+PrntScr kun je alleen het actieve venster printscreenen, waardoor je overbodige meuk zoals driekwart van je desktop niet meeneemt ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou bedankt, iemand enig idee hoe je die firmware upgrade.

Ik weet alle stappen doe alles goed. Op het einde zelf telnet sessie geopend in msdos en daar ip dhcpc option 1, dat is release, gedaan. Daarna alles opnieuwe uit - aan gedaan. Nog steeds zelfde..............Iemand enig idee hoe ik die firmware update.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 17:13 ]

Verwijderd

Die Drayteks hebben geen apart password voor een firmware upgrade, dat moet echt hetzelfde zijn als voor web/telnet sessies. Voer even een factory reset uit en probeer daarna nog eens de upgrade.

> Alleen blijft het oude macadres rechtsbovenin staan

Dat is het MAC adres van de LAN kant van de router, die kan je niet veranderen. Het MAC adres dat je kan instellen is die van de WAN kant en dat is degene die Chello ziet. Niks aan de hand dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img59.exs.cx/img59/8631/dhcpserver.jpg

ik krijg me firmware echt niet geupdate met routertools, steeds gezeik over een password. Wat niet overheen komt met routerpasswoord, ook niet na een reset.

probleem kun je heirboven zie. Alt + printscreen gedaan dit x O-)

Verwijderd

windows-2000 schreef op 30 oktober 2004 @ 15:55:
hmm..
simspelste is om chello te bellen en ze te vragen of ze ff je mac adres vrij willen geven...

krijg je een 10.x.x.x ip en kun je opnieuw aanmelden
je hoeft helemaal niet meer te bellen, zodra je een nieuwe combi van mac adressen hebt en je alles reset (modem ook ff booten) kom je op het provisioning netwerk van chello. beetje clicken en username en pw opgeven en je mac is weer geregistreerd. moet je dus wel je echte mac van je router gebruiken en niet het geclonede mac

Verwijderd

Topicstarter
jah maar ik had dus gewoon mijn nieuwe modem aangesloten en toen kreeg ik dus het probleem van hierboven, ook nadat ik het mac adres geimporteerd had en bovendien nu ook nog eens me firmware geupdate had :'(

Verwijderd

Topicstarter
laat maar ik wacht wel op me oude pc als dan nog niet lukt, meld ik wel weer.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

veel tips: www.chelloo.com

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 00:58
vorige week ook een thomson gehad en ik heb het zelfde probleem.
ik kan alleen online als ik de dhcp server van de router uit zet.

nu kan ik wel online maar moet ongeveer om de dag m'n router resetten omdat het hele zaakje weer vast loopt. erg irritant..

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Pagina: 1