Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem, heb namelijk een mp3 speler gekocht die met SD kaartjes werkt, en heb er een SD kaartje van 512 mb bij.

Als ik mijn mp3's op dit kaartje ga zetten begint hij bij het 20ste nummer (van de 80) en klopt de alfabetische volgorde niet meer. Ik heb al geprobeerd ze op naam te rangschikken, dan doet hij dat wel op de PC maar niet op de mp3 speler.

Iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat hij vanaf het allereerste nummer op de hardeschijf begint te kopieeren, en niet ergens halverwege?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Meestal is het zo dat de volgorde van het erop zetten dat de speler ze ook in die volgorde afspeelt.
Althans dat is mijn ervaring met flashspelers.
Vertel even het merk etc. is ook handig voor de experts.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:00:
Meestal is het zo dat de volgorde van het erop zetten dat de speler ze ook in die volgorde afspeelt.
Althans dat is mijn ervaring met flashspelers.
Vertel even het merk etc. is ook handig voor de experts.
Het merk is EasyMp3 (zeer onbekend ja) de site van deze speler is hier http://www.easydisk.cn/products/em107i.htm te vinden. Tevens werkt deze mp3 speler met Secure Digital kaartjes, misschien dat hier het verschil in zit.

Het is inderdaad normaal dat hij het in de volgorde dat je hem upload eropzet (mijn ervaring met eerdere mp3 spelers). Alleen als ik alles pak (een stuk of 80 nummers) dan begint hij niet bij het eerste nummer maar gewoon bij een willekeurig ander nummer (een paar keer geprobeerd, steeds pakt hij een ander nummer om bij te beginnen).

Nu is het me ook gelukt mijn nummers in de juiste volgorde te uploaden, maar dan speelt dat gekke ding ze nog niet op alfabetische volgorde af |:(

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
staat die niet gewoon op Shuffle oid?

Verwijderd

Topicstarter
kingFINN schreef op 31 oktober 2004 @ 18:08:
staat die niet gewoon op Shuffle oid?
Nee, die functie zit nieteens op de mp3 speler 8)7

Hij begint bij mij nu bij een nummer van Prodigy, dan speelt hij gewoon alle nummers goed af (van de P naar de Z) en daarna begint hij met de nummers die starten met een A (die normaal dus nummer 1 etc. zouden moeten zijn)

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:04
Ondersteunt je speler ook playlists? Dan kun je er een playlist inzetten en dan speelt ie ze wel op de goede volgorde af.

Verwijderd

misschien de nummers taggen met nummers

01 - no good - the prodigy :?

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet niet, tenzij dit standaard is ofzo

Over wat voor playlists praten we hier?

EDIT:

Al die nummers handmatig gaan taggen is een beetje veel werk :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 18:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:21:

EDIT:

Je hoeft ze niet te taggen. Je hoeft ze alleen te renamen.
512MB kan nooit veel werk zijn.

*ik moet het even kwijt: door op F2 te drukken zit je automatisch in de rename-functie B) muhhahaahahah!

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

EDIT:

Ik zat met mijn MSI megastick met hetzelfde probleem, daarom heb ik een scriptje gemaakt om een playlist naar je player te kopieren.
Als ik nu een playlist maak in b.v. winamp en deze opsla, kan ik rechtsklikken op die playlist en "send to"-> mp3speler doen. De nummers worden dan in volgorde van de lijst gekopieerd en de bestandsnaam krijgt een voorloopnummer (0001,0002, etc), waardoor de nummers op goede volgorde blijven staan op je player die geen lijsten ondersteund ;)
Als je interesse hebt kan ik het wel online gooien...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:04

EDIT:

Het maakt eigenlijk niet veel uit wat voor playlist. Vaak ondersteunen ze .pls of .m3u . dan kan je met dos zo een playlist aanmaken. Als je deze dan in speler laadt dan speelt hij ze in deze volgorde af.

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op 31 oktober 2004 @ 18:34:
[...]

Ik zat met mijn MSI megastick met hetzelfde probleem, daarom heb ik een scriptje gemaakt om een playlist naar je player te kopieren.
Als ik nu een playlist maak in b.v. winamp en deze opsla, kan ik rechtsklikken op die playlist en "send to"-> mp3speler doen. De nummers worden dan in volgorde van de lijst gekopieerd en de bestandsnaam krijgt een voorloopnummer (0001,0002, etc), waardoor de nummers op goede volgorde blijven staan op je player die geen lijsten ondersteund ;)
Als je interesse hebt kan ik het wel online gooien...
Daarin ben ik zeker wel geintresseerd ja :)

Maar dan zit je natuurlijk wel met het probleem dat als je een nieuw nummer erop gooit tussen 1 en 2 in je heel je lijst opnieuw moet uploaden.

Dat is fijn, 500 MB met USB 1.1 :P

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 18:57:
[...]

Daarin ben ik zeker wel geintresseerd ja :)

Maar dan zit je natuurlijk wel met het probleem dat als je een nieuw nummer erop gooit tussen 1 en 2 in je heel je lijst opnieuw moet uploaden.

Dat is fijn, 500 MB met USB 1.1 :P
er staat bij deze ook een 0 achter dan, zodat je handmatig in kunt voegen ;)

om het aan de praat te krijgen doe je dit:

1 download http://www.riskefet.demon.nl/jasper/sendto_device.zip
2 unzip het naar een mapje naar keuze
3 zet een shortcut naar de .bat in je send to folder
4 wijzig evt. in het .vbs bestand de driveletter waar je player op zit (regel 1)
5 rechtsklik op een .m3u of .pls playlist en kies send to -> naam van je shortcut bij 3

uiteraard geen garanties en geen ondersteuning en all that :p

Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Als ik hem laat Kopiëren naar de snelkoppeling komt er wel een map test op mijn I: drive (mp3 speler dus) maar er komen geen mp3's intestaan

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 21:45 ]

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 20:44:
EDIT:

Als ik hem laat Kopiëren naar de snelkoppeling komt er wel een map test op mijn I: drive (mp3 speler dus) maar er komen geen mp3's intestaan
misschien staan de nrs in de playlist niet op de goede plek? Als je geen sendtomap hebt, op welk besturingssysteem zit je dan eigenlijk?

Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op 01 november 2004 @ 09:23:
[...]

misschien staan de nrs in de playlist niet op de goede plek? Als je geen sendtomap hebt, op welk besturingssysteem zit je dan eigenlijk?
Ik heb de send to map gevonden (gebruik XP) dat was een fout van mezelf ;)

Nu kan ik hem ook wel sturen naar die snelkoppeling naar de bat file.

Dan maakt hij op mijn mp3 speler een map aan, met de naam van mijn playlist (test of mp3 bij mij dus) maar hierin zet hij verder geen nummers of iets dergelijks.

Ik heb de driveletter gechecked, en die klopt ( I: )

Geen idee waar het probleem dus zit, zal zo nog ff wat verder klooien :)

Edit:

Opgelost, in de .m3u stond geen D:\ voor de locatie van het bestand, vind het niet zo gek dat hij dan niets vindt :)

In ieder geval erg bedankt, hij is nog bezig, maar het zal vast wel werken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 15:28 ]

Verwijderd

Op de website van cebop (mp3spelertje) vond ik een link naar een programma om, volgens mij, de volgorde te veranderen van bestanden en dergelijke. Misschien heeft iemand er wat aan.

http://www.oliver-frietsch.de
Pagina: 1