[MCE 2005] Tuner not installed*

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
Hauppauge WinTV Amity2 MCE OEM zat geen software bij,
drivers geprobeerd:
WinTV-PVR-150MCE_2.0.18.22280 WHQL Signed
040826 Amity2 OEM 2.0.17.22239 (WHQL Signed)
041003 Amity2 2.0.18.22277

WINtv gedownload geeft alleen zwart beeld (is misschien zo met mce versie van deze kaart?) maar MCE zegt steeds bij starten live tv: tuner not installed
no tuner hardware has been detected

verder installed:
ATI driver 4.10mce
NVIDIA.DVD.Decoder.v1.00.58

whats the problem :? , een paar uur mce topics lezen heeft niet geholpen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

bescheiden kickje

Iemand al achter hoe je de Hauppauge WinTV Amity2 MCE OEM nu aan de praat krijgt? Bovenstaand links leveren weinig op behalve nieuwe drivers. Maar dan nog steeds een melding "tuner not found" :(

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook de PVR150 MCE, en daar heb ik totaal geen problemen mee gehad. Dus je zult je probleem misschien moeten zoeken in dingen als hardwareconflicten. Wat gebeurt er als je alleen de tvkaart erin stopt, en verder geen pci kaarten?
Heb je je tvkaart er later ingestopt of zat ie er al in toen je MCE installeerde?
Als ie eral inzat, probeer dan eens MCE te installeren zonder kaart erin, en em later pas in te bouwen. Of probeer het omgekeerde als als je em al later had ingebouwd.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

MaximusTG schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:32:
Ik heb ook de PVR150 MCE, en daar heb ik totaal geen problemen mee gehad. Dus je zult je probleem misschien moeten zoeken in dingen als hardwareconflicten. Wat gebeurt er als je alleen de tvkaart erin stopt, en verder geen pci kaarten?
Heb je je tvkaart er later ingestopt of zat ie er al in toen je MCE installeerde?
Als ie eral inzat, probeer dan eens MCE te installeren zonder kaart erin, en em later pas in te bouwen. Of probeer het omgekeerde als als je em al later had ingebouwd.
Beide al geprobeerd. In de bios ook een IRQ geforceerd. Daarna leek hij de driver netjes te installeren. Maar bij het weghalen van de IRQ-instelling in de bios installeerde hij em ook netjes.
Zit verder niets in de pc een geluidskaart (SB Live) maar die zit niet in de buurt met zin IRQ.
Heb in het verleden (met een andere pc) ook altijd gezeik gehad met Pinnacle-kaarten. Werkten niet of half of lieten je pc crashen :( . Zijn die tv-kaartjes nu allemaal dezelfde rommel?

edit: mmm hij doet het! Tenminste MCE vind de tuner!
Voor meer info http://www.shspvr.com/forum/viewforum.php?f=51 en dan de software in der eerste post downloaden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 00:08 . Reden: gedeeltelijke oplossing gevonden ]

Verwijderd

moet toch nog ff kwijt dat dat gedoe met die drivers ect zo'n beetje mijn neus uitkomt :9, krijg het niet voor mekaar om mce2005 vloeiend te laten lopen.. steeds weer het bericht van decoder niet geinstalleerd, terwijl er toch 4 decoders zijn geinstalleerd bij mij, en nu weer met dvd afspelen, krijg ik een zwart scherm als ik overschakel naar mijn monitor terwijl mce staat te spelen op mijn plasma scherm, moet ik mce weer opnieuw opstarten... ik heb echt alles geprobeert, iedere driver iedere decoder, iedere combinatie ect ect maar nog steeds geen volledig succes, ik zit er zelf over natedenken om weer terug te gaan naar mce2004, die deedt het vloeiend perfect goed namelijk! maar dan mis ik weer functies als msn en mce2004 is meer werk te installeren!
Ik vind het zelf wel beetje raar dat dit gebeurt want tv en dvd afspelen gebeurt toch hetzelfde als in mce2005? waarschijnlijk ligt het aan mijn hardware denk ik maar die is volgens mij nog aardig up toe date, 2.9 Ghz P4 met 512 Mb en Fx5600 zou toch goed moeten zijn!?

zucht :O

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

Duinkonijn

Huh?

had dat ook met die combinatie. heb DECCHECKSetup.EXE gedownload,

en daarmee zitten spelen en toen werkte het

DECCHECKSetup.EXE @ http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=en

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
Beetje late reply misschien
maar de oplossing is bij mij windows update

er staat zo'n general update package bij
en dan nog maar eens wat drivers installeren en het werkt!

ik vind de beeldkwaliteit niet top, zit nogal wat verschil tussen analoge tuner en mce
vager en encoded ziet het eruit, en kon mce maar op overlay draaien, nu kan ik mijn comp niet tegelijk gebruiken en 800x600 op mijn tft ziet er sowieso niet uit

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Heb je al een oplossing?

Veelal is de rollup update voor media center de oplossing voor het probleem. Kijk anders hier even: http://www.msmediacenter.nl/topic.asp?TOPIC_ID=43

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:54:
Heb je al een oplossing?

Veelal is de rollup update voor media center de oplossing voor het probleem. Kijk anders hier even: http://www.msmediacenter.nl/topic.asp?TOPIC_ID=43
Wat is dit ? Je bent nu ff in elk MCE topic je eigen site aan het spammen :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Kijk is naar media portal is nog in ontwikkeling maar bied echter veel meer ondersteuning en het grafische ontwerp ziet bijna identiek uit
Pagina: 1