Toon posts:

[98] Partition table bad bij installatie lege schijf*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 120 Gb seagate (slave) naast mijn oude 30 Gb maxtor (master)geplaatst. De bios ziet ze allebei. Nu wil ik de schijf formateren. Wanneer ik echter partition magic 8.0 open krijg ik "Error 100 partition table bad". Draai ik partition info dan krijg ik "ErrorMsgbox".

Ik heb al gecheckt of ik een virus heb, maar dat is niet het geval. Het probleem verdwijnt weer als ik de nieuwe harde schijf afkoppel. Het probleem zit dus blijkbaar niet in de partitietabel. Op de site van Symantec kom ik niet verder.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Marc

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 15:12 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom formateer je dat ding dan niet gewoon vanuit windows ?
welke schijf probeer je eigenlijk te formateren ?

Ik heb ook eens zo'n error gehad met drive image met de optoe om te repareren, dat werkte best

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 30-10-2004 15:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eens even bij apparaatbeheer gekeken maar windows98 ziet de nieuwe harde schijf (120 Gb) niet. De bios staat op auto detecting en die ziet hem wel.

Brengt dat iemand op een idee?

Marc

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je uberhaubt wel partities gemaakt ? .. (FDISK)

je moet eerst partities hebben voordat je ze kan formateren ...

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 30-10-2004 15:33 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Op de nieuwe harde schijf staan geen partities. Die wilde ik maken met partition magic. Met Fdisk heb ik nog nooit gewerkt. Het is toch niet zo dat als ik fdisk.exe run dat dan mijn c-partitie wordt geformateerd?

En verder... kan fdisk de schijf wel zien ook al ziet windows hem niet??

Marc :

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee.
met "fdisk" deel je je harde schijf in met partities
en met "format" formatter je de partitie

je moet natuurlijk wel uitkijken dat je met fdisk geen bestaande partitie weggoid

maar wil zeggen dat al je de device manager opent dat hij je tweede harddisk niet ziet ? of heb je daar niet gekeken ?

edit:

ik ben nu even slagroom aan het kopen voor m'n ovenschotel
start fdisk, kies de juiste hd. goed lezen en maak die partities
en formatteer ze dan.

goed ik ben terug:
met m'n slagroom, monchou en geraspte kokos

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 30-10-2004 16:23 ]

Iperf

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 00:35

rontemp

MUHAHA

probeer eens pqmagic te draaien van flop (2) zonder je "oude" schijf, als magic dan weer een fout geeft krijg je ook een optie tot repareren. Dan alle zichtbare partities verwijderen ( ik neem niet aan dat je ze zelf gemaakt hebt) dan apply, opnieuw van flop starten en partities aan maken. Als je je winhoos van de nieuwe schijf wil draaien (hij is sneller)moet je zorgen dat je eerste partition een primary partition is, en de schijf activ maken. Wil je de schijf alleen als extra opslag kun je er een logical part. van maken en die weer opdelen. Dan komen die partitions automatisch als hogere drive letters in je verkenner, anders wordt je primary automatisch D (dit is binnen 2k/xp ook wel aan te passen)

o ja als je fdisk gebruikt de optie andere schijf kiezen niet vergeten. of om zeker te zijn je oude schijf af koppelen, en als je wilt booten van de schijf moet hij activ zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door rontemp op 30-10-2004 16:34 ]

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je met "devicemanager" bedoelt: deze computer rechtsklik eigenschappen tabblad apparaatbeheer. Bij schijfstations zie ik daar de tweede harde schijf niet.

Wanneer ik fdisk probeer zie ik de tweede harde schijf wel maar te klein: slechts 48935 Mb i.p.v. 120 Gb.

Ik heb dus nog maar even niet geformateerd. Ik wacht even jouw advies af. Haast je niet want ik ga nu eerst eten koken.

Marc

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 16:43 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check dit stukje even ....Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

met name .. deze .. je mag in de gelinkte pagina op de fixdrukken

3) De FDISK van Windows 98 en ouder kan geen schijven groter dan 64GB correct weergeven. Je kunt in de meeste gevallen nog wel partitioneren als je de partitiegrootte in procenten opgeeft in plaats van in megabytes. Microsoft heeft hier een fix voor. De FDISK van Windows Me heeft hier geen last van

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 30-10-2004 16:58 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Die fix hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door de twee harde schijven op twee verschillende kabels te zetten. Ze konden blijkbaar niet goed met elkaar overweg.

Bedankt voor alle adviezen. :*)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 10:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 19:20:
Die fix hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door de twee harde schijven op twee verschillende kabels te zetten. Ze konden blijkbaar niet goed met elkaar overweg.

Bedankt voor alle adviezen. :*)
Dat doet mij vermoeden dat je de jumpers voor de master/slave settings niet helemaal goed had staan. Dat zou dan meteen de andere problemen ook verklaren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Nog even een verzoek aan de ts, zou je de volgende keer het os willen vermelden in de topic titel? :)
Pagina: 1