USB-memorystick problemen (beveiligd tegen schrijven)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb sind kort een Peak usb 2.0 128mb memorystick. Ik heb hem gewoon in 1 van mn usb ports gestoken en hij deed het toen ook.
Echter, toen ik een mp3 bestand op de stick wilde opslaan liep hij vast (ik moest de pc resetten). Sindsdien werkt de stick niet meer goed. Ten eerste geeft de pc aan dat er een snel usb apparaat op een trage usb-host is aangesloten. Dit vind ik nogal vreemd, want ik heb een MSI K8T NEO FSR mobo met 8x usb 2.0 en de stick is ook gewoon usb 2.0. Ik heb de drivers van het mobo en van de stick al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft geen effect.
Een ander, groter, probleem is dat de stick ook gewoon helemaal niet meer werkt. Er staat 1 word bestand van 80kb op, die kan ik nog gewoon openen, maar dat is dan ook alles. Als ik iets van de stick wil verwijderen of iets wil opslaan dan geeft windows XP prof. aan dat de schijf is beveiligd tegen schrijven. Ik heb echt geen idee meer hoe ik dit kan oplossen, bij opties en instellingen staat niks nuttigs. Dus als iemand me hiermee zou kunnen helpen _/-\o_

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 15:53
Configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer

Klik bij Schijfbeheer met de rechtermuis knop op de USBdrive en kies formatteren.

Nu zou het weer moeten werken.

• UltraR-pc
'De bewerking is niet voltooid omdat het medium tegen schrijven beveiligd is' |:(

• UltraR-pc
Iemand nog een ideetje hoe ik die stick weer aan het werk moet krijgen?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

GreyGhost

Het is een spook

Vaak kun je ze wel formatteren met tools van de fabrikant:

peak

Bij Downloads: U-Storage tools

Of zit er misschien een schrijfbeveiligings knop op je USB Stick? :P

[ Voor 17% gewijzigd door GreyGhost op 31-10-2004 16:11 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• UltraR-pc
U-storage heb ik vanaf bijgeleverde CD gebruikt maar ook daar word aangegeven dat de stick tegen schrijven is beveiligd. Er zit geen knop op de stick zelf.
Pagina: 1