afbuiging reparatie

Pagina: 1
Acties:

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 18:08
Wij hadden een kapotte philips breedbeeldtelevisie van net 2 jaar oud. De beeldbuis begaf het en dus hebben we hem ter reparatie aangeboden bij Van der Nat, voorheen Megapool. Alles prima, maar nu meldde men dat de beeldbuis door philips gratis vervangen is maar dat er een probleem was in de afbuiging waarvoor we 175 euro moeten betalen. Kan iemand mij uitleggen wat ze met afbuiging bedoelen, meneer wist het zelf ook niet. Wij vinden het verder ook vreemd dat we die kosten moeten betalen, die afbuiging is toch niet ons probleem, naast de kapotte beeldbuis was er niks mis mee. Is dit een manier om wat geld terug te verdienen en moeten we hier actie tegen ondernemen?

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoelen ze de schakelingen die er voor zorgen dat de elektronenstraal in de bb wordt afgebogen. Als "meneer" het zelf ook niet weet lijkt me dat hij dat voor jou moet uitzoeken.
edit: Als de bb defect is kun je niet beoordelen of de afbuiging goed is of niet. Het kan dus best zo zijn dat daar ook een defect zat, toevallig dat wel, maar zeker niet onmogelijk. Het lijkt me niet dat ze zo de bb proberen terug te verdienen, het reparatiebedrijf krijgt die bb gewoon vergoed van Philips.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 14:10 ]

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 18:08
Voor de duidelijkheid, de tv is momenteel bij Philips zelf. Ik neem aan dat die afbuiging geen probleem is wat wij zelf hebben veroorzaakt, dan is het toch raar dat je dit net na de loop van fabrieksgarantie maar nog ruim binnen de levensduur van het apparaat volledig zelf moet betalen.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
toktokcity schreef op 30 oktober 2004 @ 14:14:
Voor de duidelijkheid, de tv is momenteel bij Philips zelf. Ik neem aan dat die afbuiging geen probleem is wat wij zelf hebben veroorzaakt, dan is het toch raar dat je dit net na de loop van fabrieksgarantie maar nog ruim binnen de levensduur van het apparaat volledig zelf moet betalen.
Dat is zeer zeker correct, daarom is het ook beter om te spreken over een exoneratie, dan over garantie.

Divide and conquer.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 11:47
Als die tv bij Philips zelf staat vraag dan een telefoonnummer in de winkel en bel Philips zelf eens op.

Beetje zwak van de winkel, heb zelf ook in een winkel gewerkt en als ik een klant kreeg met een probleem waar ie zelf niets aan kon doen dan belde ik de reparateur en probeerde dan te regelen dat er geen kosten voor de klant zijn.

weet natuurlijk niet hoe het hier precies zit, maar weet wel dat het me al een paar keer gelukt is om de klant te helpen in dit soort zaken

mcb1

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
Waarschijlijk bedoelen ze de afbuigspoel welke achter op de beeldbuis zit.
Deze word tegenwoordig niet meer los van de beeldbuis geleverd oftewel de nieuwe beeldbuis word inclusief afbuigspoel geleverd.
Dit is omdat het bijna onmogelijk is om de beeld zuiverheid in orde te krijgen met de oude spoel.
En ja als de garantie om is moet je betalen ergens ligt nu eenmaal de grens zeker met de huidige weggeef prijzen van tv toestellen als je nagaat dat een tv nu nog maar een kwart kost tov 15 a 20 jaar terug.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Het gaat hier (waarschijnlijk) om een exemplaar uit een hele serie breedbeeld TVs (oa van Philips zelf maar ook van anderen) met Philips beeldbuizen waarbij er een fabricage defect was aan de beeldbuizen, waardoor ze in zeer grote massas vlak na de 2 jaar garantie uitbrandden. Is uitgebreid op Radar geweest. Daarnaast doe je hier tekort aan de rechten die een consument heeft, er is dus *niet* "een grens", als een apparaat buiten de garantietermijn maar nog ruim binnen de te verwachten levensduur (en voor een tv ligt die zeker op 5 jaar) dien je als klant maar een *gedeelte* van de reparatiekosten berekend te krijgen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat krijgt de topicstarter ook, een beeldbuis is nml wel ff wat duurder dan 175 euro. Ik denk niet dat de winkel in dit geval wat te verwijten valt, als Philips dat tarief rekent, maar de beeldbuis gratis vervangt (of het een bekend defect is, moeten we dus ff afwachten), kan die winkel ook weinig anders :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

kodak

FP ProMod
Jasper Janssen schreef op 31 oktober 2004 @ 22:39:
Daarnaast doe je hier tekort aan de rechten die een consument heeft, er is dus *niet* "een grens", als een apparaat buiten de garantietermijn maar nog ruim binnen de te verwachten levensduur (en voor een tv ligt die zeker op 5 jaar) dien je als klant maar een *gedeelte* van de reparatiekosten berekend te krijgen.
Dat gaat voor consumenten dus alleen op via de originele verkoper. Dat recht heb je niet als je bij een andere verkoper aanklopt (tenzij die de verkoper heeft overgenomen inclusief de afhandeling van garanties).
Pagina: 1