Toon posts:

[dvd brander] buffer underrun standaard na 1 sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nec 2510 brander. Vanaf het begin af aan heb ik dit probleem eigenlijk al.

Direct na het klikken op de "brand" knop van nero loopt de buffer vol. En na een paar seconde blijft hij de hele tijd schommelen tussen de 97-100%. Heb deze link gevonden in de search:
Primary, Master, slave??
Hierin wordt beaamd dat ik de juiste aansluiting heb gebruikt. Namelijk:
Primary master: harddisk
Primary slave: leeg
Secondary master: dvd brander
Secondary slave: dvd speler

Ik heb me bios van me moederbord al geupdate (dell 4600) en ook de firmware van de brander (helaas) want deze maakt nu een pokke herrie (schijnt normaal te zijn, krijg het er alleen niet meer af).

Op zich brand hij wel goed, ware het niet dat ik zels m'n msn (!) uit moet zetten want als ik aangesproken wordt hangt ie al...

Waar kan het aanliggen dat die buffer underruns standaard zijn.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vermoed dat de drive niet DMA enabled is. hij zal waarschijnlijk nog op PIO mode staan. Om dit te controleren moet je even naar apparaatbeheer gaan --> IDE/ATAPI controllers --> secundair ide-kanaal --> 2e tabblad :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6ZBK52R6123F/picserver.jpeg

Of kijk hier http://picserver.mirror.t...23F/JPEG/1099140300//4gh5

hmm picserver werkt niet echt. Afijn hij staat op:
DMA, indien beschikbaar

De ander optie is:
Alleen PIO

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 18:18 . Reden: plaatje doet het niet/ half ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57

dbzfan

Nee.

Het balkje "huidige overdrachtsnelheid" is niet te zien op die screenie :D

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zie dat je SM-buscontroller niet de juiste drivers heeft. Installeer eens de drivers voor je moederbord en probeer nog is :)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

als je voldoende geheugen hebt kan je proberen de hele image in je ram te laden.
dat gaat via een klein handigheidje via regedit, omdat nero voor een vage reden je niet toelaat meer dan 80mb te bufferen.
ik zoek even de register sleutel op, monument...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

amour021 schreef op 31 oktober 2004 @ 19:49:
Ik zie dat je SM-buscontroller niet de juiste drivers heeft. Installeer eens de drivers voor je moederbord en probeer nog is :)
Juist, in dit geval je chipset drivers, dit is van een Intel Chipset.

Verwijderd

the_virus schreef op 31 oktober 2004 @ 19:56:
als je voldoende geheugen hebt kan je proberen de hele image in je ram te laden.
dat gaat via een klein handigheidje via regedit, omdat nero voor een vage reden je niet toelaat meer dan 80mb te bufferen.
ik zoek even de register sleutel op, monument...
Dat wil zeggen 4.37GB? Huh?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 19:57:
[...]

Juist, in dit geval je chipset drivers, dit is van een Intel Chipset.
Ja die van de chipset bedoelde ik... 8)7

* Admiral Freebee is moe :z

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 13:58:
Hierin wordt beaamd dat ik de juiste aansluiting heb gebruikt. Namelijk:
Primary master: harddisk
Primary slave: leeg
Secondary master: dvd brander
Secondary slave: dvd speler
Dat is dus niet de goede aansluiting.
je dvd brander klopt wel..
maar je dvd speler moet op de primary slave.

Waarmee krijg je nou eigenlijk een probleem?
als je brand van dvd naar dvd?
of van hd naar dvd?

Verwijderd

Naar mijn weten maakt het tegenwoordig helemaal geen ruk meer uit hoe het aangesloten wordt. Het cd-brander idee van vroeger telt al lang niet meer. Verklaar anders eens waarom grote oem boeren zoals Dell, HP etc. De dvd-speler op secondary master en de dvd-brander op secondary slave zetten.

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 20:02:
Naar mijn weten maakt het tegenwoordig helemaal geen ruk meer uit hoe het aangesloten wordt. Het cd-brander idee van vroeger telt al lang niet meer. Verklaar anders eens waarom grote oem boeren zoals Dell, HP etc. De dvd-speler op secondary master en de dvd-brander op secondary slave zetten.
omdat die gasten meer geven om makkelijk aansluiten in de fabriek om een 20 cent uit te sparen en laat-de-klant-maar-klagen-want-we-doen-er-toch-niks-aan dan een goede pc in mekaar te zetten.

ik heb al aan veel pc's in mn leven zitten vroeten zoals veel mensen/tweakers hier en ik zal ook echt niet de enigste zijn die niet voor niets packert HELL zeggen.

(ik kan een heel betoog houden over diverse goede en slechte computerfabrikanten maar dat doet de topicstarter niks mee.)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 19:58:
[...]

Dat wil zeggen 4.37GB? Huh?
1gb ram in de pricewatch 228 euro B)

• flippy
  • Niet online

flippy

registersleutel:

regedit:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder

WriteBufferSize=3000000(805306368)

voor een 700mb cd in je ram.
voor een dvd moet ik even doorrekenen..... B)

Pagina: 1