Wireless NIC inschakelen van Toshiba laptop = no go?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb hier een Toshiba Satellite Pro A10, voor op de laptop zit een schakelaartje die je zou moeten om zetten om de wireless NIC in te schakelen. Er gebeurd dus niets. Tevens kun je met de Fn toets in combinatie met de F8 toets ook niets kunnen doen, maar helaas hier weederom geen reactie van de laptop.

gegevens:
Toshiba Satellite Pro A10

O, ja het ledje gaat niet branden als ik het schakelaartje op on zet en windows XP geeft ook niet aan dat er nieuwe hardware is gevonden.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Echt heel dom hoor, maar zit er wel een WIFI kaart in? Want ik heb op mijn werk ook Toshiba laptops en daar zit ook wel zo'n ledje en schakelaar op voor WIFI maar daar zit dus standaard geen WIFI in. :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toshiba heeft vaak wel een ingebouwde antenne voor wireless,
maar een wireless netwerkkaartje zit er niet altijd in.

Als windows geen wireless apparaat vindt, moet je dus nog even een
wireless mini-pci kaartje erin stoppen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
euh.... dat meen je niet ? haha als er inderdaad geen kaartje ingebouwd is, dan hebben die Toshiba mensjes zelf een vergissing gemaakt, de laptop is namelijk besteld als een uitvoering met WiFi. Overigens staat dat ook op de bon.

Zou een mooie bak zijn... wie stopt er nu een WiFi antenne in een laptop zonder de kaart.... |:( ...

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 30-10-2004 14:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
klap de laptop eens dicht, leg hem op de kop. Er hoort dan een vakje te zijn met een WiFi-Sticker erop. Die kun je zo open maken, en dan zie je dus direct of er wel/niet een kaartje is geinstalleerd :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Kennis van me had dat ook.

De verkoper had er bij gezegd dat er wireless in zat, maar kennelijk was hij
tot die conclusie gekomen nadat ie op de doos gelezen had dat het ding "voorbereid voor wireless netwerk" was.
Hij is gewoon terug gegaan naar die verkoper om zijn wireless kaartje te "claimen"
Dat is hem nog gelukt ook.

Blijkbaar zijn er veel verkopers die die fout maken....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op 30 oktober 2004 @ 14:08:
Kennis van me had dat ook.

De verkoper had er bij gezegd dat er wireless in zat, maar kennelijk was hij
tot die conclusie gekomen nadat ie op de doos gelezen had dat het ding "voorbereid voor wireless netwerk" was.
Hij is gewoon terug gegaan naar die verkoper om zijn wireless kaartje te "claimen"
Dat is hem nog gelukt ook.

Blijkbaar zijn er veel verkopers die die fout maken....
Ja, alleen is het in dit geval een beetje lullig dat de laptop al een jaar oud is ofzo.
Het is dus niet zo dat de laptop net gekocht is. De laptop is van een nichtje van me die wireless ADSL wilde hebben. Dat ben ik nu dus aan het installeren. Ik had bij het aanvragen van ADSL de laptop eerst gecontroleerd op Wifi en dus ook de bon die bij de laptop hoort en daar wordt het ook op vermeld.

Dit is eigenlijk niet lollig :'(

O, ja ik kan geen klepje vinden met een WiFi sticker op de onderkant.... :(

• u_nix_we_all
  • Niet online
offtopic:
There's no such thing as wireless adsl , de l van adsl staat voor line, en da's een draadje in dit geval

Als je die laptop wilt uitbreiden met wireless, kun je bij Toshiba het wireless kaartje
kopen, maar die is wel een beetje prijzig:
http://nl.computers.toshi...NL&selOptionCategory=4696

Je kunt misschien beter zoeken of je ergens anders een mini pci wireless kaartje kan vinden,
dat zou ook gewoon moeten werken.
zoiets:
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/lwpi53.html

199 euro of 39 , scheelt wel ietsje :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

In veel laptops (meerdere merken) zit de antenne in het display en is ie dus wireless voorbereid. Vaak is het een mini-PCI oplossing, check daar. Soms kan het in de BIOS ingeschakeld worden.
_Dune_ schreef op 30 oktober 2004 @ 14:02:
euh.... dat meen je niet ? haha als er inderdaad geen kaartje ingebouwd is, dan hebben die Toshiba mensjes zelf een vergissing gemaakt, de laptop is namelijk besteld als een uitvoering met WiFi. Overigens staat dat ook op de bon.

Zou een mooie bak zijn... wie stopt er nu een WiFi antenne in een laptop zonder de kaart.... |:( ...
Direct bij Toshiba gekocht dan? Anyway, verkopers maken wel vaker vergissing dat ze de laptop als wireless aanbieden terwijl het werkelijk niet in zit.

Bel Toshiba anders :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Dune_ schreef op 30 oktober 2004 @ 14:02:

Toshiba dus :)

Maar de voorbereiding is er wel , alleen geen kaartje dus.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Overigens kun je voor <15 euro een PCMCIA wireless kaartje kopen tegenwoordig, dat zou mishcien eventueel ook nog een oplossing kunnen zijn?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Kijk dat het nu inderdaad niet ingebouwd blijkt te zijn is opzich niet zo'n ramp. Bij het pakket van KPN zat nu ook al een PCMCIA kaartje, dus ik tik dit berichtje nu op de laptop. Maar er is voor Wifi betaald. De laptop is via de werkgever van mijn nichtje aangeschaft, dus het zelfde bedrijf waar haar werkgever ook de werkstations etc vandaan haalt. De laptop is nog net geen jaar oud. Ik heb haar aangeraden hier eens naar te informeren, mogelijk dat men als nog het miniPCI kaartje kan leveren en installeren. Het kaartje wat ik nu gebruik moet je er steeds weer uithalen, omdat hij uitsteekt.

Het iritante in deze is dat ik al een paar uur met die maffe laptop bezig ben, je gaat toch aan je zelf twijfelen als je overal Wifi ziet staan, maar het werkt niet :(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

_Dune_ schreef op 30 oktober 2004 @ 15:14:
Kijk dat het nu inderdaad niet ingebouwd blijkt te zijn is opzich niet zo'n ramp. Bij het pakket van KPN zat nu ook al een PCMCIA kaartje, dus ik tik dit berichtje nu op de laptop. Maar er is voor Wifi betaald. De laptop is via de werkgever van mijn nichtje aangeschaft, dus het zelfde bedrijf waar haar werkgever ook de werkstations etc vandaan haalt. De laptop is nog net geen jaar oud. Ik heb haar aangeraden hier eens naar te informeren, mogelijk dat men als nog het miniPCI kaartje kan leveren en installeren. Het kaartje wat ik nu gebruik moet je er steeds weer uithalen, omdat hij uitsteekt.

Het iritante in deze is dat ik al een paar uur met die maffe laptop bezig ben, je gaat toch aan je zelf twijfelen als je overal Wifi ziet staan, maar het werkt niet :(
Heb je het mini-PCI slot al bekeken? Zit er iets in?

Anders check mijn vorige bericht of http://forums.computers.t...thread.jspa?threadID=1016

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1