Toon posts:

Exchange 2003 herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een herinstallatie van exchange 2003 op een sbs-server nu krijg ik de volgende fout tijdens de installatie. Setup faled while istalling sub-component Information Store Service with eroor code 0x0C0072030

Ik heb al bij google en microsoft gezocht maar hier staat geen antwoord. Ik heb de ISS ook al geherinstalleerd alleen dit heeft ook geen resultaat.

Weet iemand wat er fout is en wat er gedaan moet worden?

Verwijderd

kijk eens in je setup progress log (in de root van c:) of daar nog meer informatie in staat. Weet je zeker dat die foutcode goed is trouwens?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 13:21:
Ik ben bezig met een herinstallatie van exchange 2003 op een sbs-server nu krijg ik de volgende fout tijdens de installatie. Setup faled while istalling sub-component Information Store Service with eroor code 0x0C0072030

Ik heb al bij google en microsoft gezocht maar hier staat geen antwoord. Ik heb de ISS ook al geherinstalleerd alleen dit heeft ook geen resultaat.

Weet iemand wat er fout is en wat er gedaan moet worden?
Draai op de server eerst even de setup met de optie "setup.exe /removeorg"
Dit kan je alleen doen als je 1 exchange server hebt.

Verwijderd

Er staan nogal wat typefouten in de error melding.
"Setup failed while installing sub-component Information Store Service with error code 0x0C0072030" is beter denk ik.
Probeer daar mee te zoeken (of delen ervan) op www.technet.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
De foutcode is "goed". Ik heb in de root gekeken en kwam het volgende tegen.

[13:22:53] Interpreting line <CreateProcess:C:\Program Files\Exchsrvr\bin;"C:\Program Files\Exchsrvr\bin\exschema.exe" /regserver;4294967295> -- ID:31259 --
[13:22:53] Process created ... waiting (-1)
[13:22:53] Process has exited with 00000000
[13:22:53] Leaving CRegistryManager::ScProcessFile
[13:22:53] Leaving CBaseAtom(Information Store Service)::ScRefreshRegistryKeys
[13:22:53] Leaving CAtomBaseMDB::ScRefreshRegistryKeys
[13:22:53] Entering CAtomMDB::ScRefreshDSObjects
[13:22:53] Entering CAtomMDB::ScRefreshMDBDSObjects
[13:22:53] CAtomMDB::ScRefreshMDBDSObjects (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:792)
Error code 0XC0072030 (8240): There is no such object on the server.
De verwizing naar f: kan ik niet helemaal volgen ISS en exchange hebben hier nooit opgegstaan en de CD-rom is I:

Verwijderd

verwijzing naar f: is iets van MS aangezien titanium de code naam voor exchange 2003 was dus dat kan je veilig negeren.

Ik zou exchange handmatig verwijderen volgens http://www.msexchange.org...xchange-organization.html en dan nog een keer de installatie proberen.

Verwijderd

Probeer exchange eens te herinstalleren dmv. de setup.exe /disasterrecovery switch, dan blijven de instellingen etc. wel bewaard.

Groet,

Xander
Pagina: 1