verschil in zalman koelers?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Kan iemand mij het duidelijke verschil uitleggen tusen de

CNPS7000A-Cu en CNPS7000B-Cu

het enige wat k kan vinden is dat de B 15gram lichter is maar daarintegen de A weer 16 cm2 meer luchtverspreiding heeft ten opzichte van de B..
en de B versie heeft iets meer zooi erbijgeleverd zodat het op meerdere sockets makkelijk kan en een fan mate 2 ipv fan mate 1 bij de a versie

en dan heb je ook nog de gewone CNPS7000 -cu of alcu maar die zijn gelukkig niet compatible met m'n systeem :P... voor mij is het maar een doolhof oja en ik ga er vanuit dat de cu beter is als alcu? omdat koper beter warmte geleidt als aluminuim of iets dergelijks.. klopt dat?

in elk geval ik kan een heel spannend verhaal vertellen wat er gebeurt is maar kort en informatief me oude cpu fan is uitgevallen maar me cpu doet het nog wel

en ik dacht als ik dan toch een nieuwe nodig heb dan maar een brute ook kan ik hem nog een beetje overclocken want hij wou met de huidige koeling nooit stabiel blijven op 1400mhz (specs in sig hieronder)

belangerijk vind ik dat hij stil is, en bij een vriend van me heb ik gehoord hoe stil die arctic koelers kunnen zijn

Dus mijn vraag wat vinden jullie, ik twijfel tussen

zalmans
CNPS7000A-Cu
CNPS7000A-alCu
CNPS7000B-Cu
CNPS7000B-alCu

arctic
Arctic Copper Silent 2 Pro TC R.2
Arctic Slim Silent Pro TC (simpel zonder overclocken)

edit
ja dat heb ik al gechecked.. alle koelers in dat rijtje hierboven zijn compatible met mijn mamma plankie :*)

[ Voor 5% gewijzigd door DjeenooFucker op 30-10-2004 12:26 ]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

Verwijderd

Ja,

CNPS7000 was het eerste model uit de 7000 serie: compatible met Socket 478 P4, Socket 754 en 939/940.

Daarna kwam de 7000A: hetzelfde als de 7000, alleen toegvoegde compatibiliteit voor Socket A/462.

Vervolgens de 7000B serie: aangepast design, waardoor iets lichter en levering met fan mate 2 ipv fan mate 1.

That's it :)

Edit: de rest van je vraag. Koopadvies is moeilijk, maar de Zalman 7000 koelers doen het gewoon heel erg goed, gaan lang mee, zijn stil en... je vriend zal jaloers zijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 12:21 ]

Verwijderd

Let wel op dat hij niet op alle mobo's past ;) . Dus kijk even of dat wel gaat lukken (ruimte om je socket) en vaak hebben ze een lisjt welke mobo's compatible zijn. :)

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 23:04
Zou ik ook doen ja voor je hem koopt, even goed meten of je hem kwijt kan in je kast en op je moederbord. Het zijn joekels van koelers :P

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
edit
ja dat heb ik al gechecked.. alle koelers in dat rijtje hierboven zijn compatible met mijn mamma plankie :*)
Hij staat bij de zalman koelertjes steeds in de lijst met compatible mobo's
:P

.............
maar hoe zit het dan met dat alcu of cu en wat zouden jullie mij in dit geval adviseren?

[ Voor 22% gewijzigd door DjeenooFucker op 30-10-2004 16:04 . Reden: geen reacties :P ]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
.. hallo zijn jullie er nog :P?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Daarvoor moet je zelf de reviews maar voor lezen.

De een is duurder en zwaarder en overschreidt het maximum gewicht, maar koelt meestal beter.

De ander is lichter, goedkoper en koelt minder.

Het is meer aan de persoonlijke voorkeur en wat je er mee wilt doen en wat je met je pc doet.

Oftwel: zoek het zelf uit, enneh: succes.

P.s. en meet of je psu niet in de weg zit, ik had 0,4 mm over na installatie :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

DjeenooFucker,

De vragen die je stelt zijn ook op te lossen door zelf een beetje te zoeken en revieuws te lezen :)

Ook lopen er over de verschillende koelers, verschillende draadje's hier binnnen DOC...

Het is ook Not-Done om een topic binnen 24 uur te kicken. Gelieve dit niet meer te doen!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.