Toon posts:

XP Verwijderen zonder CD of flop!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige situatie:
- een laptop met defecte DVD/CD-drive en geen floppydrive
- een hardisk met 2 partities, part 1 NTFS met WinXP, part 2 FAT32 en leeg

Wat ik wil:
Mijn harddisk leegmaken

Hoe ga ik dat aanpakken ? Iets anders installeren ipv WinXP is ook goed, maar ik wil dat er iig geen WinXP meer op staat omdat ik alle gegevens wil wissen voordat mijn flaptop RMA gaat :)

Wat ik overigens ook nog geprobeert heb is om een USB Stick bootable te maken, maar ondanks alle hulp op GoT en de rest van inet slaag ik er niet in om dit voor elkaar te krijgen. Misshcien ondersteund mijn Medion-USBstick geen boot of zo ?
Mijn laptop iig wel (ik kan in de BIOS mijn USB-stick selecteren om vanaf te booten)

Weet iemand iets om toch mijn hd te wissen of overschrijven????

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:03
De notebook harde schijf in een normaal desktop systeem plaatsen doormiddel van een 2,5" -> 3,5" adapter. Of is dat niet slim vanwege de RMA?

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of dat wel slim is (ivm die RMA dus) en ik heb niet zo'n converter...en ze komen mijn flaptop maandag halen waarschijnlijk.... :/

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Misschien kan je in Windows de 2e partitie leegmaken en vervolgens zorgen dat je daarvan kan booten, zodat je als je van de 2e partitie boot de eerste weer kunt wissen. Wel een beetje tricky-business, want als het niet helemaal goed gaat heb je de kans dat je helemaal niet meer kunt booten.

Waarschijnlijk is het het makkelijkst om toch te kijken voor een bootable USB-device, misschien kan je er een lenen.
Misschien kan je ook kijken of je kan booten over het netwerk, als de nic van de laptop dit ondersteunt.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Gooi alle belangrijke bestanden via je usb op een pc.
En haal alles wat prive is eraf.

Je hebt namelijk kans dat de defecte onderdelen gewoon vervangen worden en je het gewoon weer terug krijgt inclusief je vorige xp installatie.

Ik weet niet hoe oud die lappie is, maar heel soms krijg je gewoon een vervangende laptop terug.

Verwijderd

Topicstarter
bestanden heb ik grotendeels al op min fileserver gezet, dus dat is geen probleem.

Ik wil gewoon mijn huidige XP-install kwijt.

Booten vanaf LAN werkt helaas niet.

Verwijderd

Waarom moet heel XP eraf? Kun je niet gewoon de data wissen waarvan je niet wil dat iemand anders dat ziet met een speciaal tooltje?

off-topic: Dit doet mij denken aan de tijd dat ik nog VCR's repareerde. Sommige videobanden waren voor de klanten kennelijk zo euh "belangrijk" dat ze liever het apparaat met grof geweld slopen voor ze hem ter reparatie aanbieden dan dat ze na reparatie geconfronteerd worden met "alstublieft mijnheer, hier is uw euh "belangrijke" videoband!" :+

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
alles mailen naar je Google-account :+

Verwijderd

Kun je vanaf een fileservershare Partition Magic installeren. Vervolgens kun je vanuit PM alle partities verwijderen en opnieuw aan laten maken (komt in een opstartbatch te staan).
Weet niet zeker of het zo kan. Uiteraard is dan ook je OS weg.

• Maasland
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
met usb stick in dos format uitvoeren

(maarja alle data is vrij simpel weer terug te halen dus snap niet waarom je de hd leeg wilt hebben)

Verwijderd

Misschien staan er zaken op de pc die beslist niet door anderen benaderd mogen worden (ook al is de kans klein). Ze zullen bij de PC boer wel wat anders te doen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 13:21 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

lekker low levelen in de bios :) nah dat kan ook niet meer..
Maar ik zou gewoon een USB pen ff bootable maken en daar wat tooltjes opzetten.
Is ie toch simpel leeg te krijgen...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
En dat bootable maken van mijn USB-stick wil dus niet lukken.
Heb nl. geen PC met diskkettestation (ja, wel een P1-100 maar die heeft weer geen USB)...dus..dan houdt het denk ik op wat betreft het bootable maken van een USB-stick (of iemand moet daar een mooie simpele tool voor hebben waarbij ik niet eerst wat van diskkettes af moet halen)

en ja...dat PartitionMagic verhaal...zou ik kunnen proberen....(ga nu maar ff testen)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

usb floppydrive maybe ?

Iperf

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 12:43:
Kun je vanaf een fileservershare Partition Magic installeren. Vervolgens kun je vanuit PM alle partities verwijderen en opnieuw aan laten maken (komt in een opstartbatch te staan).
Weet niet zeker of het zo kan. Uiteraard is dan ook je OS weg.
Moet je de opstart partitie wel formatteren als FAT, want met ntfs krijg je de ntldr error.... En natuurlijk kijken hoe je daarna alles weer terug krijgt... Maar dat leek mij ook de meest handige oplossing...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je een cd van Partition Magic kan vinden, die zijn bootable... Als je er in je bios er dan voor zorgt dat je eerst boot vanaf je cd-rom, dan boot Partition Magic netjes en kan je zo zonder veel problemen je hd opkuisen :)

Ok, sorry... te snel geweest. Kan je geen externe cd-rom vinden die je dan kan aansluiten op je laptop? Met wat geluk kun je dan van usb booten?

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 30-10-2004 16:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zet anders een install van xp/in op de 1ste partitie

installeer xp/nt op de 2e partitie. start daarvan op
download een partievernuek programma .. klaar .... of ?

Iperf

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
anders maak je je gewoon niet zo druk...zelfs als je een niet 100% legale xp hebt zullen ze echt niet meteen de politie bellen hoor ;). Als je zeker wil zijn flikker je gewoon de bestanden die je kwijt wil eraf met een shredder (die bestanden heb je natuurlijk wel eerst op je fileserver gezet)...

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1