[Tweedehands] Ibook

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik heb net contact opgenomen met iemand die zijn Ibook verkoopt. Ik heb nog geen E-mail terrugekregen maar ik ben redelijk zeker dat ik hem zal kunnen kopen.
Tweedehandsmac.nl 30-10-2004 10:57
Verkoop mijn iBook, 10Giga HD, 256 Ram, Combo drive (CD-RW/DVD). Uitstekende staat. Batterij gaat nog 3 uur mee. Geen dode pixels, gave keyboard, geen krassen aan buitenkant. (included DVI cable & power unit.)
De Ibook is dus een 12" 500Mhz G3 met 256mb ram en een Combo-drive. Het OS ken ik nog niet maar ik heb het hem gevraagd welkeen het is.

De vraagprijs voor dit is € 500 wat ik een geschikte prijs vind maar het is mijn eerste Apple en ik zou dus graag weten waar ik moet op letten bij de aankoop.(IRL)

</onzin>

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29
ik vind 500 euro een beetje duur voor dit apparaat eigenlijk. voor 500 euro dien je een G3 700 te kunnen krijgen die toch wel heel wat betere specs heeft.

Verwijderd

Kijk hier ook eens:

http://www.tweedehandsmac.nl/

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Kijk eens naar de topicstart zonder kleppen voor je ogen ;) Daar komt de advertentie juist vandaan :X

Verwijderd

Oops, nog niet helemaal wakker.. 8)7

• nuclear waste
Precies niet veel mis met die laptop, ik krijg zo weinig reacties.

Ondertussen heb ik een E-mail terrugekregen, er staat dus OS 10.3.5 op maar hij heeft de disc van 10.2 mee. Ik kan na het weekend een kijkje gaan nemen, ik zou dus wel willen weten op wat ik moet letten, ik zou niet graag vanaf de eerst apple een slechte ervaring willen.

</onzin>

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
ik heb sinds 2 weken ongeveer nu ook een ibook en waar je op moet letten kan ik je niet echt vertellen, wel waar je ongeveer op moet letten:

-sluit de klep goed(ik moet soms 2-3 drukken voor hij vastklikt)
-typen de toetsen nog goed
-zit alles nog recht, bij mij zijn batterij en combo drive een beetje losgeraakt, maar t moet niet te erg worden
-til het toetsenbord op(bij de escape en f12 zit een schuifje) en kijk wat er op de specs stikker staat. ook kun je dan zien of het intern 256mb is of 128 + een los reepje, dan kan je dus iets minder upgraden.
-als je osx aan hebt en je klikt linksboven op apple icon klik dan op "about this mac" en dan "more info"(nederlandse vertaling mag je zelf verzinnen :P) dan kun je de gehele hardware inzien

persoonlijk zou ik voor iets snellers gaan. ik heb nu een g3 800 met 384mb maar over een half jaartje ga ik toch echt een nieuwe kopen met zoveel mogelijk snelheid(hoewel mn ibook nu mn enige pc is)

haal eventueel de stroomkabel los en klik dan rechtsboven op het batterij icoontje en check hoelang hij nog op de batterij kan werken(is een schatting maar het is tenminste een indicatie). of vraag even of hij dat voor je kan doen

• nuclear waste
bolleh schreef op 30 oktober 2004 @ 14:04:
ik heb sinds 2 weken ongeveer nu ook een ibook en waar je op moet letten kan ik je niet echt vertellen, wel waar je ongeveer op moet letten:

-sluit de klep goed(ik moet soms 2-3 drukken voor hij vastklikt)
-typen de toetsen nog goed
-zit alles nog recht, bij mij zijn batterij en combo drive een beetje losgeraakt, maar t moet niet te erg worden
-til het toetsenbord op(bij de escape en f12 zit een schuifje) en kijk wat er op de specs stikker staat. ook kun je dan zien of het intern 256mb is of 128 + een los reepje, dan kan je dus iets minder upgraden.
-als je osx aan hebt en je klikt linksboven op apple icon klik dan op "about this mac" en dan "more info"(nederlandse vertaling mag je zelf verzinnen :P) dan kun je de gehele hardware inzien

persoonlijk zou ik voor iets snellers gaan. ik heb nu een g3 800 met 384mb maar over een half jaartje ga ik toch echt een nieuwe kopen met zoveel mogelijk snelheid(hoewel mn ibook nu mn enige pc is)

haal eventueel de stroomkabel los en klik dan rechtsboven op het batterij icoontje en check hoelang hij nog op de batterij kan werken(is een schatting maar het is tenminste een indicatie). of vraag even of hij dat voor je kan doen
Bedankt, dat is nu eens bruikbaar.
Wat ik wel niet helemaal heb begrepen, zit het geheugen onder het toetesenbord? dus samen bij de specs stikker?

Dat van die geheugenbankjes had ik idd ook al aan gedacht 1 x 256 is beter dan 2 x 128, ik zou er nog 256 willen bijdoen.

Kwa snelheid, ik werk regelmatig op een p3 600Mhz (128mb) dus ik verwacht ongeveer hetzelfde kwa prestaties. Als Apple mij echt goed bevalt (ik hoop het ;) )dan weet ik al waarvoor ik volgende zomer zal werken :) .

</onzin>

• bolleh
als je het toetsenbord optilt zie in het midden bovenaan ongeveer een specs stikker
links daarvan heb je plek om een airport kaart in te steken en daaronder ruimte voor een extra so-dimm die dus het liefst leeg moet zijn

moet je de verwondering voorstellen toen ik dat toetsenbord voor het eerst eraf haalde...ik had geen idee waar ik mee bezig was, vroeg me gewoon af waar die schuifjes voor waren ;)

• nuclear waste
De verkoop gaat dus niet door, hij is al verkocht aan iemand anders terwijl ik zogezegd tot maandag moest wachten om te gaan kijken :r . Daar gaat mijn eerste Apple :(

</onzin>

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:41
ik heb een tijdje een ibook G3 466 met 320MB RAM te staan gehad hiero en ik vind dat eigenlijk te traag om OS X fatsoenlijk op te kunnen draaien, dus misschien maar beter ook :P koop dan gewoon een G4 ibookje :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nuclear waste
Ik ben Belg, de btw is hier 21% en niet 19, dus dat scheelt weer €5 ofzo :'( :+

Waarschijnlijk komt er wel een G4 .

</onzin>

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[...]
[...]
Controleren wat voor een RAM-configuratie het systeem heeft hoeft eigenlijk niet, zonder wat soldeerwerk heeft een iBook 500 met 256MB RAM altijd 128 op het systemboard en 128 als So-DIMM.

Verder is 500 euro veel hiervoor.

• nuclear waste
begintmeta schreef op 31 oktober 2004 @ 22:11:
[...]

Controleren wat voor een RAM-configuratie het systeem heeft hoeft eigenlijk niet, zonder wat soldeerwerk heeft een iBook 500 met 256MB RAM altijd 128 op het systemboard en 128 als So-DIMM.

Verder is 500 euro veel hiervoor.
Had ik ook al ontdekt.
Dat €500 teveel is wist ik ook maar er waren wel al 3 kopers binnen het halfuur: de markt in België is veel kleiner dan die in Nederland waardoor de prijzen veel te hoog zijn.
Daardoor komt de G3 dus niet! Ik heb een G4 (de kleinste) besteld bij apple (€1034) voor iets meer dan het dubbel. Wat nu wel als bijkomende kosten nog zal komen:
  • Ram: 512/256 ik weet nog niet hoeveel: dat hangt af van de prijs (ging ik in de g3 ook doen)
  • Netwerk: een airport extreme is buiten mijn budget dus komt er een all-in-one adsl-modem+router(4x10/100)+wlan acces point(802.11g) van Belkin+ nog een netwerk kaartje voor deze PC (nu met usb-modem) (+- €100)

</onzin>

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19
512 doen, OS X verslindt geheugen doordat echt
álles gecached wordt. :) Verder kost een Airport
Express op 6 november maar 125 euri bij de
meeste dealers (In NL, misschien ook in België).

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• bolleh
Gluten Parody schreef op 01 november 2004 @ 11:44:
hmm ik had mijn airport express voor 120 excl btw, dus dat is iets van 140 euro. scheelt niet zo heel veel

en idd geheugen is belangrijk, ik zit nog met 128 hier(reepje geheugen zou morgen binnen komen) en dat is af en toe best frustrerend

overigens, weet je zeker dat je 12" niet te klein vind? ik heb er heel even achter gezeten maar vond t echt te klein, heb nu dus een 14" maar zou net iets liever een 15" PB hebben, das de perfecte maat qua grootte/gemak. tenzij je naast die 12" ibook nog een pc/apple zou hebben zou ik die niet kopen(of je moet een vet grote apple display erbij hebben uiteraard ;))

[ Voor 26% gewijzigd door bolleh op 01-11-2004 12:14 ]

• nuclear waste
Gluten Parody schreef op 01 november 2004 @ 11:44:
Het geheugen hangt af van de rest van mijn budget, er komt wel minimum 256 bij (totaal 512)
Met de airport express ben ik niets: dan heb ik nog geen modem, nog geen switch wat ook weer extra geld kost, de belkin-oplossing kost maximum evenveel als de airport express maar met modem en met switch.
bolleh schreef op 01 november 2004 @ 12:12:
[...]

hmm ik had mijn airport express voor 120 excl btw, dus dat is iets van 140 euro. scheelt niet zo heel veel

en idd geheugen is belangrijk, ik zit nog met 128 hier(reepje geheugen zou morgen binnen komen) en dat is af en toe best frustrerend

overigens, weet je zeker dat je 12" niet te klein vind? ik heb er heel even achter gezeten maar vond t echt te klein, heb nu dus een 14" maar zou net iets liever een 15" PB hebben, das de perfecte maat qua grootte/gemak. tenzij je naast die 12" ibook nog een pc/apple zou hebben zou ik die niet kopen(of je moet een vet grote apple display erbij hebben uiteraard ;))
Ik heb nog de beschikking over een PIII 900mhz en de iBook zal vooral gebruikt worden om OS X te leren kennen. Als ik echt overtuigd ben komt er waarschijnlijk nog een iMac deze zomer.

</onzin>

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
blaat, heel verhaal

ff mierenneuken, sinds wanneer is een Apple (iBook) een PC dus Personal Computer zoals IBM die term ooit bedacht heeft :D :>

..::System Specs::..

• bolleh
Tekn0z schreef op 01 november 2004 @ 17:04:
[...]

ff mierenneuken, sinds wanneer is een Apple (iBook) een PC dus Personal Computer zoals IBM die term ooit bedacht heeft :D :>
heb je nix te doen ofzow? :Z
wat een onzin en zeik reply zeg

en waarom? pc is inderdaad door ibm bedacht maar is geen merkrecht meer van ibm. pc is tot een soortnaam verworden en ja jongen, een mac valt hier ook onder. als je me niet gelooft kan ik van mn laatste tentamen wel een soortgelijke casus opdrommen. als je die al kunt lezen...

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19
De Mac is de meest persoonlijke computer ooit. :D:>

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

bolleh schreef op 01 november 2004 @ 12:12:
[...]
tenzij je naast die 12" ibook nog een pc/apple zou hebben zou ik die niet kopen(of je moet een vet grote apple display erbij hebben uiteraard ;))
Inhakend hierop: wat is de maximale resolutie die kan krijgen als je je iBook op een extern scherm aansluit? Ik kon hier op de Apple site niets over vinden.

En nog een vraagje, die hier hopelijk wel even bij kan: ik heb een draadloos toetsenbord en muis met een ontvanger waar twee ps/2 plugjes aan zitten. Kan ik die ook aansluiten, met een usb converter of zo iets? Ik zag namelijk een aantal ps/2-to-usb convertoren, maar weet niet of die ook werken.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Hertog schreef op 01 november 2004 @ 23:20:
[...]

Inhakend hierop: wat is de maximale resolutie die kan krijgen als je je iBook op een extern scherm aansluit? Ik kon hier op de Apple site niets over vinden.
Zonder toepassing van de beeldschermhack ([google=display hack ibook]) is de maximale resolutie van het tweede scherm gelijk aan de interne resolutie van de iBook (1024x768); als je de hack wel toepast dan kun je de resolutie van het tweede beeldscherm wel hoger instellen dan 1024x768.
En nog een vraagje, die hier hopelijk wel even bij kan: ik heb een draadloos toetsenbord en muis met een ontvanger waar twee ps/2 plugjes aan zitten. Kan ik die ook aansluiten, met een usb converter of zo iets? Ik zag namelijk een aantal ps/2-to-usb convertoren, maar weet niet of die ook werken.
Dat zou ik zo 1-2-3 niet weten; je kunt het in ieder geval proberen. Zo'n plugje is namelijk sowieso goedkoper dan een nieuw toetsenbord/muis, dus als het werkt is het mooi meegenomen. Werkt het niet, dan kun je alsnog geld besteden aan een nieuw tobo en een nieuwe muis :).

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

wouterve schreef op 01 november 2004 @ 23:27:
Zonder toepassing van de beeldschermhack ([google=display hack ibook]) is de maximale resolutie van het tweede scherm gelijk aan de interne resolutie van de iBook (1024x768); als je de hack wel toepast dan kun je de resolutie van het tweede beeldscherm wel hoger instellen dan 1024x768.
Zitten hier mensen die deze hack of de tool die op http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html staat gebruikt hebben? Ik ben opzoek naar een kleine laptop en een 12 inch iBook met een batterij die 5 uur mee gaat lijkt me wel wat. Maar thuis wil ik hem wel graag aan m'n 17 inch formac schermpje hangen, anders is het wel erg klein :)
Dat zou ik zo 1-2-3 niet weten; je kunt het in ieder geval proberen. Zo'n plugje is namelijk sowieso goedkoper dan een nieuw toetsenbord/muis, dus als het werkt is het mooi meegenomen. Werkt het niet, dan kun je alsnog geld besteden aan een nieuw tobo en een nieuwe muis :).
Dat valt tegen, usb naar ps/2 is makkelijk te vinden (die krijg je bij iedere usbmuis), andersom niet. Daarom vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft. Maar inderdaad, ik kan altijd een nieuwe kopen (alhoewel dit setje zo mooi en lekker klein is... ;) ) In ieder geval is dat inderdaad niet mijn grootste bezwaar, als dat scherm maar werkt op een normale resolutie.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Hertog schreef op 01 november 2004 @ 23:39:
[...]

Zitten hier mensen die deze hack of de tool die op http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html staat gebruikt hebben? Ik ben opzoek naar een kleine laptop en een 12 inch iBook met een batterij die 5 uur mee gaat lijkt me wel wat. Maar thuis wil ik hem wel graag aan m'n 17 inch formac schermpje hangen, anders is het wel erg klein :)
Best veel, moet je even zoeken, ik weet uit t hoofd dat Canaria er ook gebruik van maakt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Hertog schreef op 01 november 2004 @ 23:39:
Ik gebruik hem zelf, en het werkt prima :). Het scherm dat ik er aan heb hangen (een 18" TFT) kan prima op zijn native resolutie draaien, zonder enig probleem of lagere beeldkwaliteit - het werkt gewoon goed. Veel plezier met je toekomstige iBook in ieder geval :).

Verwijderd

Nou ik ben al een paar dagen aan het lezen over de laptops van Apple.

Ik heb zelf een laptop maar ik koop die telkens tweedehands en ze gaan erg snel kapot! En toen zag ik wat reviews over de iMac producten en mijn interesse was gewekt!

Alleen ik heb totaal geen verstand van Apple! Ik heb namelijk het idee dat het aantal MhZ niet te vergelijk is van een Apple als van een x86 computer om het zo maar te noemen.

Nu heb ik wel een heel leuk model gezien, hier een advertentie als voorbeeld om het duidelijk te maken

iBook II Indigo
Processor: G3 - 366 MHz Geheugen: 128 MB Harddisk: 10 GB
Poorten: USB FireWire UTP
Te koop, mooie en goede iBook Indigo, 128 MB Ram, 10 GB harddisk, firewire en USB. Draait momenteel op OS 9. Kan ook met OsX. Accu houd per keer tot zes uur vol, (is nog nieuw)Prijs 325 euro, is vaste prijs.

De wat nieuwere modellen vind ik niet zo mooi als die clamshell modellen, alleen is het minder snel. De 10 Gb harde schijf vind ik meer dan voldoende maar de 366MHZ en 128 mb lijkt me vrij weinig. Kan het zijn dat als je het toch probeert te vergelijken met een x86 dat 366MHZ apple overeen komt met bijvoorbeeld 500MHZ x86, ik noem maar wat. Of hoe moet ik zoiets zien ik kan het niet goed vinden op forums.

Dan wat prestaties betreft, ik zou het enkel gebruiken om te internetten en tekstverwerken voor school, hier hoeft het natuurlijk niet supersnel voor te zijn maar ben natuurlijk niet van plan elke keer 5 minuten te wachten als je een wat groter document moet opslaan.

Wie kan me helpen! Heel erg bedankt alvast!

Een soon to be apple fan :*)

Verwijderd

Ik gebruik mijn apple Ibook met een kvm switch waar een logitech ps/2 toetenbord en muis aan hangen, dus dat hoef je iig niet appart aan te schaffen. Ik zag laatst bij de locale electronica boer een dubbel ps/2 naar USB kabel liggen, die moet dan ook werken zou je denken.
Die screenspanning hack gebruik ik ook naar volle tevredenheid en zelfs clamshell mode gebruik ik af en toe, al vindt mijn iBook dat niet altijd even leuk (soms loopt hij vast). Qua snelheid moet je niet te veel verwachten; het openen van programma's en het opstarten is toch lang niet zo snel als op mijn XP1800+/WinXP..
Ben echter nog geen laptop tegen gekomen die mijn apple g4 12" overtroeft (afgezien van een pb misschien }:O )
Die 12" vind ik trouwens prettig werken, vooral veel met expose werken en het hiden van de dock!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

wouterve schreef op 02 november 2004 @ 12:55:
Veel plezier met je toekomstige iBook in ieder geval :).
Dank je. :) Ik ben eens rond gaan kijken en vond een tweedehands iBook G3/900 met 640 MB geheugen en Airport. Op tweedehandsmac.nl en mattkplaats kon ik niet echt vergelijkbare iBooks vinden, dus ik vind het moeilijk in te schatten wat hier een redelijke prijs voor is. Op macnews.de staat voor de basisuitvoering 620 euro, dus zou 700 euro reeel kunnen zijn?
Verder zie ik daar staan dat de maximale resolutie van de grafische kaart 1024x786 is. Op http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html staat echter wel bij dat de beeldschermhack op dit model mogelijk is. Is die maximale resolutie dan zonder de hack, of kan ik alleen een tweede monitor aansluiten (dus zonder mirroring maar wel max 1024x786?)
En tot slot, is het verschil tussen een G3 en een G4 erg merkbaar in een iBook? Wat werkt prettiger, een G4 met weinig geheugen of een G3 met meer geheugen? (Even afgezien van het feit dat ik later geheugen kan bijkopen, natuurlijk)

• nuclear waste
Hertog schreef op 03 november 2004 @ 09:38:
[...]

Dank je. :) Ik ben eens rond gaan kijken en vond een tweedehands iBook G3/900 met 640 MB geheugen en Airport. Op tweedehandsmac.nl en mattkplaats kon ik niet echt vergelijkbare iBooks vinden, dus ik vind het moeilijk in te schatten wat hier een redelijke prijs voor is. Op macnews.de staat voor de basisuitvoering 620 euro, dus zou 700 euro reeel kunnen zijn?
Verder zie ik daar staan dat de maximale resolutie van de grafische kaart 1024x786 is. Op http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html staat echter wel bij dat de beeldschermhack op dit model mogelijk is. Is die maximale resolutie dan zonder de hack, of kan ik alleen een tweede monitor aansluiten (dus zonder mirroring maar wel max 1024x786?)
En tot slot, is het verschil tussen een G3 en een G4 erg merkbaar in een iBook? Wat werkt prettiger, een G4 met weinig geheugen of een G3 met meer geheugen? (Even afgezien van het feit dat ik later geheugen kan bijkopen, natuurlijk)
Verschil G3 en G4 is dat de G4 eenvelocity engine heeft, een soort hypertrhead (intel) en hij heeft natuurlijk ook een hogere frequentie.

Als je €700 geeft aan een 2ehands laptop waarvan je niet zeker bent van de kwaliteit, spaar dan ff €300 door en je hebt een nieuwe met garantie+thuislevering.

Je vraag over die hack is me niet helemaal duidelijk.
Mirroring is max 1024x786 zonder hack.
Volgens mij is de resolutie met de hack op de tweede monitor nog altijd 1024x786 (ben ik niet zeker).

</onzin>

• bolleh
het zit zo in elkaar:
zonder hack heb je op beide schermen 1024*768 in mirror mode
met hack heb je op je ibook scherm 1024*768 en op je ander wat je wilt(weet de max niet) in screenspan mode

in alle gevallen blijft de max resolutie op je ibook scherm 1024*768 omdat een lcd scherm nou eenmaal voor 1 resolutie is gemaakt

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nuclear waste schreef op 03 november 2004 @ 10:26:
[...]

Verschil G3 en G4 is dat de G4 eenvelocity engine heeft, een soort hypertrhead (intel) en hij heeft natuurlijk ook een hogere frequentie.
Het heeft niet zoveel met hyperthreading te maken, maar meer met SSE.
[...]

Je vraag over die hack is me niet helemaal duidelijk.
Mirroring is max 1024x786 zonder hack.
Volgens mij is de resolutie met de hack op de tweede monitor nog altijd 1024x786 (ben ik niet zeker).
De maximale resolutie is met hack niet meer tot 1024x768 beperkt, maar kan ook hoger, al moet ik zeggen dat de signaalkwaliteit niet veel meer dan 1200x960 toelaat.

edit:
Ik had mijn monitor om te proberen ooit op 1600x1200 gezet, wat dus wel mogelijk is(met vrij slecht signaal)

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 03-11-2004 12:14 ]

• nuclear waste
begintmeta schreef op 03 november 2004 @ 12:03:
[...]

Het heeft niet zoveel met hyperthreading te maken, maar meer met SSE.

[...]

De maximale resolutie is met hack niet meer tot 1024x768 beperkt, maar kan ook hoger, al moet ik zeggen dat de signaalkwaliteit niet veel meer dan 1200x960 toelaat.

edit:
Ik had mijn monitor om te proberen ooit op 1600x1200 gezet, wat dus wel mogelijk is(met vrij slecht signaal)
De velocity engine is toch dat er per cycle 2 of 4 'verrichtingen' gebeuren? HT is 2 verrichtingen per cycle. Dus de VE is te vergelijken met HT? niet?

</onzin>

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nuclear waste schreef op 03 november 2004 @ 12:16:
[...]

De velocity engine is toch dat er per cycle 2 of 4 'verrichtingen' gebeuren? HT is 2 verrichtingen per cycle. Dus de VE is te vergelijken met HT? niet?
Nee.
Dit is een basisuitleg
Utleg over de PowerPC-variant

Uitleg over SMT, ofwel hyperthreading

Verwijderd

Niemand een tip voor naar aanleiding van mn stukje hierboven(ff scrollen)?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik zou het niet doen. OSX wordt echt geen vlotte ervaring op die notebook. Ik zou zeggen; spaar een eindje door en koop wat beters...

Launching containers into space

Verwijderd

Whieee schreef op 03 november 2004 @ 20:00:
ik zou het niet doen. OSX wordt echt geen vlotte ervaring op die notebook. Ik zou zeggen; spaar een eindje door en koop wat beters...
Helemaal mee eens, trust me, OS9 wil je echt niet!

Verwijderd

Ok dankje en de iBook G3 12" 466 MHz SE DVD is ook nog te langzaam? Ik heb ondertussen echt heel veel sites gezien over apple maar iedereen heeft een andere mening lijkt het haha. Heel erg bedankt! Maar die 466 MHz is wel de snelste van het model dat ik mooi vind. Met wat toevoeging van extra geheugen werkt het dan?

• nuclear waste
Ik heb ff geen zin om een nieuw topic te starten mede omdat er waarschijnlijk toch niet veel reactie zal zijn op m'n vraag.
Heeft er iemand ervaringen met de lanbox?

</onzin>

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 22:06:
Ok dankje en de iBook G3 12" 466 MHz SE DVD is ook nog te langzaam? Ik heb ondertussen echt heel veel sites gezien over apple maar iedereen heeft een andere mening lijkt het haha. Heel erg bedankt! Maar die 466 MHz is wel de snelste van het model dat ik mooi vind. Met wat toevoeging van extra geheugen werkt het dan?
Ik zou voor 576 MB kiezen, maar 320 zou ook nog werkbaar moeten zijn (64+512of256). Vergeet ook niet dat de oude iBooks een scherm hebben dat hooguit 800x600 pixels weergeeft, en de processor niet alleen in frequentie langzamer is dan die van de nieuwere iBook G3.

Verwijderd

begintmeta schreef op 03 november 2004 @ 22:41:
[...]

Ik zou voor 576 MB kiezen, maar 320 zou ook nog werkbaar moeten zijn (64+512of256). Vergeet ook niet dat de oude iBooks een scherm hebben dat hooguit 800x600 pixels weergeeft, en de processor niet alleen in frequentie langzamer is dan die van de nieuwere iBook G3.
Ok, daar heb ik wat aan, erg bedankt! Nu nog een leuke tweedehands vinden voor weinig geld haha maar dat komt goed, heel erg bedankt!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

ik ben ook van plan om een G4 iBook te kopen. Maar als ik een gewone draadloos accespoint enzo koop, dus niet van apple, zou dat dan gewoon werken? en moet ik dan een kaart kopen voor de iBook?

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Klein vraagje:

Op een ibook g3 700mhz met 640mb kan je OSX toch wel goed draaien ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• bolleh
super-muffin schreef op 04 november 2004 @ 11:37:
ik ben ook van plan om een G4 iBook te kopen. Maar als ik een gewone draadloos accespoint enzo koop, dus niet van apple, zou dat dan gewoon werken? en moet ik dan een kaart kopen voor de iBook?
als die gewoon aan de b/g standaard voldoet moet het gewoon werken ja
Deacon schreef op 04 november 2004 @ 11:38:
Klein vraagje:

Op een ibook g3 700mhz met 640mb kan je OSX toch wel goed draaien ?
gaat makkelijk lukken, ik type dit nu op een ibook g3 800 met 384mb ram en dat draait al flink goed(daar ik 1 week met 128mb heb gezeten, dat wil je liever niet meemaken ;))

btw mensen let wel op als je geheugen bij wil prikken bij een ibook, de oudere modellen hebben SDR geheugen en geen DDR, ik had zelf ook DDR besteld toen ik me gelukkig op tijd bedacht en de bestelling kon switchen :)

[ Voor 47% gewijzigd door bolleh op 04-11-2004 12:03 ]

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

[quote]bolleh schreef op 04 november 2004 @ 12:01:
[...]

als die gewoon aan de b/g standaard voldoet moet het gewoon werken ja

Ok, en wat is is dat b/g standaard? :P

Verwijderd

Ik heb iets gemist

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 12:38 ]

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

super-muffin schreef op 04 november 2004 @ 12:07:

Ok, en wat is is dat b/g standaard? :P
Ik gok 802.11b of 802.11g, de standaard voor 11 of 54 mbit draadloos netwerk.

Overigens denk ik dat ik inderdaad voor een nieuwe ga. Zoveel scheelt het toch niet met tweedehands over het algemeen...

[ Voor 40% gewijzigd door Hertog op 04-11-2004 12:58 ]

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

ok, moet ik dan een PCI kaart kopen voor in de iBoo?

• nuclear waste
super-muffin schreef op 04 november 2004 @ 19:01:
ok, moet ik dan een PCI kaart kopen voor in de iBoo?
PCI in een laptop :o
Als je een nieuwe iBook koopt zit er al een 802.11g adapter in, bij sommige 2ehands ook, maar dat was een optie, zit dus niet op alle G4's.

</onzin>

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

nuclear waste schreef op 04 november 2004 @ 19:17:
[...]

PCI in een laptop :o
Als je een nieuwe iBook koopt zit er al een 802.11g adapter in, bij sommige 2ehands ook, maar dat was een optie, zit dus niet op alle G4's.
En dat is geen pci kaart natuurlijk, maar ook geen pcm-kaartje zoals normaal bij laptops. De kaart zit echt in de laptop gebouwd, met de antenne in het scherm.

Vraagje van mijn kant: kunnen SO-DIMMs van hynix ook in een iBook? 256 mb geheugen lijkt me wat weinig, maar die prijzen van Apple zijn nogal hoog.
Wat hebben iBook-bezitters hier in hun iBook gedaan? Ik kon trouwens in de pricewatch nergens SO-DIMM geheugen vinden...

• nuclear waste
Hertog schreef op 04 november 2004 @ 20:49:
[...]

En dat is geen pci kaart natuurlijk, maar ook geen pcm-kaartje zoals normaal bij laptops. De kaart zit echt in de laptop gebouwd, met de antenne in het scherm.

Vraagje van mijn kant: kunnen SO-DIMMs van hynix ook in een iBook? 256 mb geheugen lijkt me wat weinig, maar die prijzen van Apple zijn nogal hoog.
Wat hebben iBook-bezitters hier in hun iBook gedaan? Ik kon trouwens in de pricewatch nergens SO-DIMM geheugen vinden...
In een iBook kan 200-pins 266mhz (PC2100) ddr geheugen
pricewatch
Verder hoor ik op veel plaatsen 512mb als minimum voor OS X

[ Voor 3% gewijzigd door nuclear waste op 04-11-2004 20:59 ]

</onzin>

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

nuclear waste schreef op 04 november 2004 @ 20:57:
[...]

pricewatch
Hmm, dan zal ik wel een paar keer een typefout hebben gemaakt of zo. Het scheelt in ieder geval een hoop met de prijzen van Apple :)

• bolleh
nuclear waste schreef op 04 november 2004 @ 20:57:
[...]

pricewatch
zoals ik eerder al zei: pas op met ddr/sdr ram
een g3 moet sdr hebben, een g4 ddr
Hertog schreef op 04 november 2004 @ 20:49:
[...]

airport(non-extreme dus) is gewoon een pcmcia kaart, die klik je onder je toetsenbord ik het sleufje, er zit idd wel een draadje om de antenne aan te verbinden. hoe dit met airport extreme en bij g4 ibooks zit weet ik niet psies

<edit> extreme idd, en hoe je ddr etc schrijft weet ik ook wel maar is teveel typewerk ;)

[ Voor 54% gewijzigd door bolleh op 05-11-2004 12:06 ]

• nuclear waste
bolleh schreef op 05 november 2004 @ 00:49:
[...]

zoals ik eerder al zei: pas op met ddr/sdr ram
een g3 moet sdr hebben, een g4 ddr

[...]

airport(non-extreme dus) is gewoon een pcmcia kaart, die klik je onder je toetsenbord ik het sleufje, er zit idd wel een draadje om de antenne aan te verbinden. hoe dit met airport express en bij g4 ibooks zit weet ik niet psies
[mierenneuk-modus]
Het is DDR SDRAM en SDR SDRAM 8)
[/]
Airport express??? Ik denk dat je airport extreme bedoelt. Bij de nieuwe serie G4 iBooks zit airport extreme al ingebouwd, bij de vorige series was dit een optie.

</onzin>

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En met die extreme kan je ook op 'gewone' draadloze netwerken?

• nuclear waste
super-muffin schreef op 05 november 2004 @ 22:04:
En met die extreme kan je ook op 'gewone' draadloze netwerken?
Ja, op alle 802.11b 11Mbps en 802.11g 54Mbps netwerken, de twee meest gebruikte netwerken.

</onzin>

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

ok, dat wou ik even weten, bedankt :P

• Deacon

Deacon

Vraagje ?

Is er ooit nog een firmware upgrade gekomen voor wpa encryptie voor de oude airport-kaart ?

Ik kan er niks over vinden dus ik denk van niet :( Dan moet ik toch een G4 kopen voor de aiport-extreme kaart. (hier thuis een WLAN met WPA encryptie)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Deacon schreef op 09 november 2004 @ 16:23:
Vraagje ?

Is er ooit nog een firmware upgrade gekomen voor wpa encryptie voor de oude airport-kaart ?
Nee
Dan moet ik toch een G4 kopen voor de aiport-extreme kaart.
Nee, de 'oude' airport kan ook WPA.

[ Voor 3% gewijzigd door pinball op 09-11-2004 16:29 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Deacon

Deacon

Ik ben geswitched >:)

En ik word nu al gek van die 1 knops muis ;) (plus dat ik de del knop niet kan vinden)

• nuclear waste
Deacon schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:44:

En ik word nu al gek van die 1 knops muis ;) (plus dat ik de del knop niet kan vinden)
Ik moet nog wachten tot 23 november :| dan komt m'n aaiBookje uit Taiwan

Wat ik nu wel afvraag, ik gebruik tijdens het surfen enom veel het scrollwheel en de 'forward' en vooral de 'back' buttons. Ik zou graag nog een muis kopen voor m'n iBook alleen vrees ik dat ik die knopjes wel ga missen. Nu weet ik dat je zo goed als elke usb muis kan aansluiten maar ik zou graag even jullie favorieten horen.

</onzin>

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Deacon schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:44:

Ga ervan uit dat je een iBook of PowerBook hebt, Fn toets (links onder) en Backspace.....
En die muis das perfect, Ctrl + muis klik = 2e muis knop....
nuclear waste schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:52:
[...] Nu weet ik dat je zo goed als elke usb muis kan aansluiten maar ik zou graag even jullie favorieten horen.
De muizen van Apple, Zowel in de BT als in de USB smaak.... :P

[ Voor 30% gewijzigd door Hexley op 15-11-2004 20:54 . Reden: 2e quote ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Hexley schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:52:
Fn toets (links onder) en Backspace.....
omg.. ik zit al 1,5 jaar te kutten met doublecommand wat soms werkt, shift-backspace wat soms werkt, en merk dat ik zelfs op pc's eerst met pijltjes naar rechts ga om vervolgens te backspacen terwijl daar wel gewoon een del-key zit. 8)7

Op google vind je alleen klagende mensen en wat software hacks met wisselend succes, en hier op got zegt iemand -alsof het de normaalste zaak van de wereld is- doodleuk "Fn+BackSpace".

_/-\o_ Mijn dank is groot _/-\o_

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hexley schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:52:
[...]

De muizen van Apple, Zowel in de BT als in de USB smaak.... :P
Zien er ook goedkopere (niet-apple) muizen in BT-formaat die goed met een iBook werken? Ik vind 80 euro voor een muis wel wat veel, zeker als hij maar 1 knop heeft ;)

Verwijderd

Ik sta voor de keuze een 2e hands laptop te kopen. Budget is 400 euro. Nou ben ik toch eigelijk wel erg gecharmeerd van een iBook. Maar wat koop ik voor dat geld? Wat heeft de voorkeur? Waar moet ik op letten? Merk ik echt het verschil tussen G3 en G4?

Wat ga ik ermee doen? Voornamelijk i-net, office, website onderhouden.. Niet echt superzwaar dus maar wil liever niet wachten uiteraard ;)
Heb al een desktop pc Intel Celeron 3.0 Ghz met 512 Mb.. Weten jullie wat ik gewend ben :)

• Murcielago
  • Laatst online: 03-02 12:18
Zorg ervoor dat je genoeg mem hebt, dan zal die prima draaien voor wat jij wilt. Zolang je niet gaat gamen of veel brute cpu-kracht nodig hebt gaat het prima.
Kijk op tweedehandsmac.nl en je zou eentje die voor 500 euro voor 400 moeten kunnen krijgen.
Maar een G4 van 1,5-2 jaar oud moet je wel kunnen krijgen voor dat geld. Of er airport op zit hangt er een beetje van af.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Thanx! Ik ben geen gamer dus dat zit wel goed.

Wat is in het gebruik nog het merkbare verschil tussen een G3 en een G4? Ik zie dat ze met dezelfde kloksnelheid verkrijgbaar zijn..

500 euro heb ik (helaas) niet. 400 is toch echt het max.. Maar daar moet een G4 wel voor mogelijk zijn??

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:56:
Thanx! Ik ben geen gamer dus dat zit wel goed.

Wat is in het gebruik nog het merkbare verschil tussen een G3 en een G4? Ik zie dat ze met dezelfde kloksnelheid verkrijgbaar zijn..

500 euro heb ik (helaas) niet. 400 is toch echt het max.. Maar daar moet een G4 wel voor mogelijk zijn??
Dat kan je toch zelf zien als je op tweedehands websites kijkt? iBook G3 is een ouder ontwerp en is vaak wat gelig, verder is de processor wat trager (Lagere bussnelheid etc). Sowieso moet je er minimaal 512 tot 1Gig in stoppen als je er lekker op wilt werken.

Verwijderd

Ja ik kan het huidige aanbod zien idd.. Wil niet zeggen dat dat redelijke prijzen zijn toch?

Verwijderd

Niet doen.
Appel staat niet bekend om zijn goede kwalitijd (al zullen sommige dat weerleggen alsof ze de hezbolla zijn ;-)
Moederboarden die breken, batterijen te heet worden. Voedingen die je laptop opblazen, voedings plugjes die in de brand vliegen. Schermen waar echt alles aan mankeerd, toetsenboarden die vervagen...backlight die flikkeren.. ......en ja dit alles heb ik gehad met een nieuwe G4..

koop nieuw, kan je tenminste garantie claimen. o overgens gaan die allemaal de verkoop in bij oa mediamarkt. 599 ofzo echt super goedkoop!

Verwijderd

Een nieuwe G4 voor 599 bij MediaMarkt?? Die verkopen geen Mac toch? Of nu voor de opruiming wel dan??

• Murcielago
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:32:
Niet doen.
Appel staat niet bekend om zijn goede kwalitijd (al zullen sommige dat weerleggen alsof ze de hezbolla zijn ;-)
Moederboarden die breken, batterijen te heet worden. Voedingen die je laptop opblazen, voedings plugjes die in de brand vliegen. Schermen waar echt alles aan mankeerd, toetsenboarden die vervagen...backlight die flikkeren.. ......en ja dit alles heb ik gehad met een nieuwe G4..

koop nieuw, kan je tenminste garantie claimen. o overgens gaan die allemaal de verkoop in bij oa mediamarkt. 599 ofzo echt super goedkoop!
paniekzaaier, dat jij zoveel pech hebt is zeker niet representatief voor alle apple's

PSN: djmurcielago

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:03
Murcielago schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 09:47:
[...]

paniekzaaier, dat jij zoveel pech hebt is zeker niet representatief voor alle apple's
Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Ik zat er ook aan te denken om een Ibook(G4) te kopen en heb daarvoor advies gevraagd bij een collega, die tot 6 maanden terug bij Apple Support heeft gewerkt. Die raadde me af om een 2ehands Ibook te kopen, juist door alle problemen die ermee zijn. Sowieso hebben alle Ibooks die tot eind 2004 zijn gemaakt een fout in het scherm, waardoor die binnen een paar weken van een perfect beeld naar een beeld vol strepen kan gaan. De IBook is dan waardeloos. Daarnaast zijn er alle al genoemde problemen. Beroepsmatig werk ik op 3 jaar oude Ibooks en die tonen ook behoorlijk wat gebreken, zoals toetsen die vastzitten, cd-drives die bijna geen cd meer lezen, een scherm dat dof is geworden, slechte scharnieren, etc.

Als je toch een Ibook wil, koop dan voor 800 euro een nieuwe bij Mailamac.nl of koop voor 1000 een nieuw Macbook.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:42:
Een nieuwe G4 voor 599 bij MediaMarkt?? Die verkopen geen Mac toch? Of nu voor de opruiming wel dan??
Daar wil ik ook wel meer over weten. Als dat zo is, dan hol ik er namelijk meteen naartoe ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier nog een 3 jaar oude 1GHz 12" Powerbook staan die voor 500 euro weg mag. 1.25GB RAM 40gig HD, Airport Extreme, Bluetooth. Er zitten wel 2 deukjes in en wat krassen en de combodrive wil geen CD's meer branden (wel alles lezen), maar dat laatste kan ook in de software zitten. Compleet met VGA, DVI en TV-out verloopkabeltjes en een 3 maanden oude adapter. De batterij is wel zo goed als op trouwens (gaat nog een kwartier mee).

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 14:45

slazh

Here To Stay

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:32:
overgens gaan die allemaal de verkoop in bij oa mediamarkt. 599 ofzo echt super goedkoop!
799,- dus, volgens MediaMarkt.nl (iig MediaMarkt ArenA).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Hmm, dat is nou net niet voordelig eigenlijk...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• slazh

slazh

Here To Stay

Breepee schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:43:
Hmm, dat is nou net niet voordelig eigenlijk...
Was ook mijn eerste gedachte ;D

Verwijderd

800 euro is toch het dubbele van mijn budget idd..

Heb een G3 op het oog met 900Mhz, 40GB, Airport, 512MB, OS X en Office.
Is 400 een goede prijs dan? Of is teveel of juist erg scherp geprijst?
Thanx!

Verwijderd

Was vandaag in de mediamarkt, 799 :-( helaas, 200 duurder dan wat ik opperde, sorry maat.

Wat ik op eBay tegen kwam is ook niet veel soeps... het enige wat ik vond was dit: http://cgi.ebay.com/iBook...Z4602QQrdZ1QQcmdZViewItem

Oja, de laptop bij mediamarkt zie er wel heel goed uit! en je krijgt er een tas bij!!!
800 euro is toch echt een goede prijs dan.

Verder zou je bij de Beijenkorf in bijvoorbeeld Amstelveenb kunnen kijken, laatst ging een demo model voor 500 de deur uit.
Zou mij niet verbazen als ze een stapeltje van die dingen in die kasjes onder de gatgets hebben staan. Vraag even aan een medewerker of hij ze voor de prijs scant, wellicht (en dat zou mij niet verbazen) kunnen die dik goedkoper zijn.

Verwijderd

Die beste kerel weet niet eens hoe hij zijn kabels op moet ruimen, ik denk dat die iBook helemaal afgeleeft is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:28:
Die beste kerel weet niet eens hoe hij zijn kabels op moet ruimen, ik denk dat die iBook helemaal afgeleeft is.
[img]http://i13.ebayimg.com/04/i/07/8e/ee/74_1.JPG[img]
Ja je hebt wel een beetje gelijk.... zou het ook anders doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:14:
Verder zou je bij de Beijenkorf in bijvoorbeeld Amstelveenb kunnen kijken, laatst ging een demo model voor 500 de deur uit.
Zou mij niet verbazen als ze een stapeltje van die dingen in die kasjes onder de gatgets hebben staan. Vraag even aan een medewerker of hij ze voor de prijs scant, wellicht (en dat zou mij niet verbazen) kunnen die dik goedkoper zijn.
Zal eens kijken in Utrecht in dat geval... 500 euro voor een demo? Wat was dat dan voor iets? Een g4? Is echt niet duur in dat geval. Dan moet er maar 100 euro bij het budget. Wel jammer van die 800 euro. Das echt veeeel te veel helaas...

Maar ik blijf ook kijken naar de 2e handsjes ondertussen. En heb dus misschien een G3 gezien die ik voor 400 euro over mag nemen..

Verwijderd

Nou ik ben bij de Bijenkorf geweest hoor.. Die uuh.. rare mensen daar... verkopen hem gewoon nog voor 1039 euro 8)7
En bij de Apple Store kost datzelfde apparaat nu 799 euro.

Ga Marktplaats maar weer eens verkennen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:07:
Nou ik ben bij de Bijenkorf geweest hoor.. Die uuh.. rare mensen daar... verkopen hem gewoon nog voor 1039 euro 8)7
En bij de Apple Store kost datzelfde apparaat nu 799 euro.

Ga Marktplaats maar weer eens verkennen..
Waah! zijn ze gek geworden daarzo! Heb je gevraagd of ze de laptop even op prijs controleren? scannen op de kassa dus,.. zo kwam ik ook aan mijn korting./

Verwijderd

Ze keken me glazig aan.. En een vriend van me is naar een andere Bijenkorf geweest: zelfde verhaal. Overigens: 500 euro is wel heel erg weinig. De meeste 2e hands G4's staan voor meer te koop. Zelfs G3's zie je voor die prijs trouwens..

Vraagje nog: is een 800Mhz G4 sneller dan een 900Mhz G3 (uitgaande van zelfde OS, werkgeheugen etc..)
Heb iig ergens gelezen dat iLife 06 niet op een G3 kan draaien. Dus neem aan dat een G4 op de langere termijn sowieso beter is..

Verwijderd

Misschien een nieuwe tip:

Op de KABK in Den Haag doen ze de verhuur iBooks in de verkoop. Laatste model, 1 jaar oud voor 550. Krijg je een:
- 12 inch
- 1.33 G4
- 768
- Combo
- Core Image compatible Ati 9550

Werken nog prima. Ze hebben ook nog 14" modellen staan geloof ik. Ook voor een goede prijs.

Meer weet ik niet. Succes!

Zie onderstaande post.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 22:29 ]

• slazh

slazh

Here To Stay

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:24:
Misschien een nieuwe tip:

Op de KABK in Den Haag doen ze de verhuur iBooks in de verkoop. Laatste model, 1 jaar oud voor 550. Krijg je een:
- 12 inch
- 1.33 G4
- 768
- Combo
- Core Image compatible Ati 9550

Werken nog prima. Ze hebben ook nog 14" modellen staan geloof ik. Ook voor een goede prijs.

Meer weet ik niet. Succes!
Is dat niet alleen voor de studenten van KABK? Of zit ik bij de verkeerde KABK te kijken? :)

Verwijderd

Oeps, mijn nederige excuses. Ik hoor net dat het idd alleen voor studenten is. My bad :), sorry if I made you glad.

Verwijderd

Ik heb een mooie G4 binnen het budget gevonden. Dus ik ben helemaal tevreden verder hoor.. Een nieuwe (MacBook) komt over een paar jaar wel :*)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 23:11

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik moet nog even wachten, maar nu met die prijsdalingen ga ik ook gewoon voor een iBook, geen MacBook voor mij, die bijna 350 euro prijsverschil is het belangrijkste voor mij! Ik heb mijn oude laptop (centrino) verkocht voor 600 euro en heb dus nu voor 200 euro een nieuwe iBook :)

De muis had ik al en het toetsenbord krijg ik als 't goed is nog via via.

Op naar de nieuwe iBook ipv een tweedehandsje :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LuukNouwen schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:01:
[...]

Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Ik zat er ook aan te denken om een Ibook(G4) te kopen en heb daarvoor advies gevraagd bij een collega, die tot 6 maanden terug bij Apple Support heeft gewerkt. Die raadde me af om een 2ehands Ibook te kopen, juist door alle problemen die ermee zijn. Sowieso hebben alle Ibooks die tot eind 2004 zijn gemaakt een fout in het scherm, waardoor die binnen een paar weken van een perfect beeld naar een beeld vol strepen kan gaan. De IBook is dan waardeloos.
Weet je toevallig een manier om eenvoudig na te gaan of een willekeurige iBook juist uit de laatste weken van 2004 dat probleem wel of niet heeft?

Ik overweeg over een maand of twee als ik wat geld over heb (+- EUR 450 hoop ik te hebben) een 2e hands notebook te kopen. Omdat ik met Linux werk is CPU architectuur zo goed als irrelevant, wat wel van belang is, is portability, dus een kleine notebook met een accu die zo lang mogelijk meegaat. Zowel nieuw als 2e hands doet de iBook het dan erg goed. Komt bij dat ik toch een zwak voor de PPC heb, dus keuze lijkt eenvoudig - een x86 notebook met gelijke specs (dus echt klein) kost gauw 50% meer.

Ik kan me de kwaliteitsissues voorstellen, maar mijn ervaring is dat die er sowieso altijd zijn met 2e hands notebooks. Ik zou graag nieuw kopen, maar 1) andere financiele prioriteiten en 2) G4 iBooks zijn er toch niet meer nieuw.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1