keuze 5.1 of toch stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik heb me laatst een prachtige set (2) zuil-luidspeakers gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Nu wil ik deze set aanvullen met een nieuwe versterker, echter ik ben er nog niet uit of ik deze 2.0 of 5.1 wil laten zijn.
Ik luister vooral (90%) naar muziek, maar af en toe een filmpje. Dus een mooie stereo weergave staat voorop.
Nu kun je dan of een stereo versterker kopen, of een HT systeem waarvan je voornamelijk maar 2 uitgangen gebruikt. Of je kunt misschien een cobinatie van deze 2 kopen??

Kan iemand me iets aanraden tov deze keuze of advies geven wat ik het beste kan doen. Het budget ligt rond de 200-250 euro.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik 2 achterspeakers erbij nemen. Wel van het zelfde model, als je de versterker goed insteld (ikke heb hem zelf op 'hal' gezet) dan klinkt het het nog beter. Veel ruimtelijker.

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 11:48:
Als ik jou was zou ik 2 achterspeakers erbij nemen. Wel van het zelfde model, als je de versterker goed insteld (ikke heb hem zelf op 'hal' gezet) dan klinkt het het nog beter. Veel ruimtelijker.
bedoel je hiermee de verstaande versterker?
Deze wil ik net vervangen, hij is al zeker 20 jaar oud. Op zicht wel mooie geluidskwaliteit maar iets te zwak.

Als ik nog 2 van die speakers zou moeten kopen kom ik boven mijn budget uit ;) Deze ware rond de 350 euro namelijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 11:48:
:X Dan kun je net zo goed een crap PC speakerset kopen...

Stereo is stereo, en geen multichannel shit. Dat is leuk voor films, maar voor muziek imho niet geschikt.

Er zijn tegenwoordig ook wel surround receivers te vinden die behoorlijk stereo kunnen spelen, maar voor de zelfde prijs is een stereo amp wel bijna altijd beter, zeker als het vooral om muziek gaat.

Gezien je budget zou ik zeker voor een stereo amp gaan. Een surroundreceiver kun je altijd nog kopen als je echt surroudn wil, voor stereo kun je dan altijd nog je mooie amp gebruiken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan iemand me iets aanraden tov deze keuze of advies geven wat ik het beste kan doen. Het budget ligt rond de 200-250 euro.
Dit moet je toch echt zelf beslissen. Als jij 5.1 wil, kan je voor 250 euro leuke versterkers kopen. Voor 250 euro koop je ook een stereo versterker, die waarschijnlijk wat beter klinken (al vind ik verschillen op dat prijsniveau verwaarloosbaar).

Luister eens of je veel verschil hoort tussen een stereo versterker en een 5.1 versrterker van 250 euro en maak dan zelf de afweging wat je belangrijker vindt: Eventueel beter geluid of de mogelijkheid er een 5.1 set van te maken later. Dat moet jij kiezen, niet wij...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.